Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Terugmelders, welke kan ik gebruiken?

Gestart door Opa-Bullcat, 26 mei 2014, 20:55:31 PM

Opa-Bullcat

Ik ben dus nu met 2 banen bezig om deze in iTrain te zetten, voor LGB heb ik 66 terug melders en voor de H00 baan zit ik nu al 2/3 baan op 170 melders, ik heb dus nogal wat aan terugmeld modules nodig, nu de vraag.

LGB = Massoth centrale = DCC protocol , welke terugmelders?

H0 - digitrax zephyr centrale = DCC protocol, welke terugmelders?

Het liefst niet gelijk top of the bill, een beetje schappelijke prijs ( lees goedkoopste die goed is :) )

alle wissel worden met servo's via een OC32 aangestuurd.

Dus graag een beetje in jip en janneke taal wat en welke en waarom die juist niet :)

Ik ben benieuwd .

Hans

PietB

#1
Hans, ik weet niet of die centrales een S88 of Loconet interface hebben
Dan je kunt gewoon S88 bezetmelders voor twee rail(stroom detectie) gebruiken.
De S88 detecteert een stroomverbruiker in de meld sectie en geeft dan voor die sectie een bezetsignaal aan de centrale.
Dat heeft trouwens niets met het besturings protocol(DCC) te maken.

Misschien dat je hier wat ideƫen kunt op doen http://www.ab-treinen.nl/Tuinbaan/tuinbaan%20techniek%20bouw.htm

Ik lees dat je met iTrain wilt gaan werken, heb je al uitgezocht od iTran met jouw centrale(s) over weg kan?
grt Piet.

Opa-Bullcat

Hallo Piet, iTrain kan inderdaad met beide centrales overweg, de 2 banen zijn op een haarna ook al in iTrain klaar, LGB rijd al virtueel ik wacht nu alleen op mijn zoldertgje :) maar daar werken ze nu dus ook al aan, leuk die regen nu :( ,

Jammer dat er diverse koppelingen op je link niet werken, en ik zal eens info op gaan doen of mijn digitrax zephyr ook S88 bezetmelders aan kan, en dat geld ook voor massoth centrale.

Je woont trouwens in de buurt, kunnen we mooi eens bomen over het 1 en ander :)

Maar ik ga even op zoektocht naar antwoorden van de centrales.

anne w

Beste Hans,

De goedkoopste "stroomdetectie" S88 terugmelders zijn volgens mij die van Wim Ros, zie www.rosoft.info

Groet, Anne W
Raptor, Edits booster 10A, 4 Ma decoders 27 staps, 9 MFX decoders, waarvan 4 ESU,  (5 met geluid, waarvan 1 ESU), MFX decoder rijdt op 28/27 stappen, automatisch bedrijf met de Raptor, voor baan en landschap zie http://forum.3rail.nl/index.php?topic=6647.

Opa-Bullcat

Dankje Anne, ik had hem al een email gestuurt met mijn vragen, alleen is Wim net met vakantie, dus ikwacht even af.

dirver

Met de (model)trein was je er geweest !!

Opa-Bullcat

Nee dat sla ik graag even over :( ik ga die van Wim wel gebruiken  ;D

dani

#7
je kan ook de S88 modules van LDT overwegen.

Niet al te duur en ze werken even goed als al de rest.  Ook in bouwpakket vorm te koop.

http://www.conrad.be/ce/nl/Search.html?search=LDT+88

De meeste werken echter via massa schakeling (Marklin systeem).

Als je op stroomdetektie wil werken, dan deze es nakijken:

http://www.conrad.be/ce/nl/product/404397/LDT-GBM-8-B-Baanvakbezetmelder-GBM-8-bouwpakket/?ref=detview1&rt=&rb=1



De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

INFO

Als Opa-Bullcat een geldboompje in zijn tuin heeft en hij daarvan kan oogsten, dat zou dat een optie kunnen zijn, anders is het alleen maar duurder.

Groetjes
Alleen de waarheid ligt in het midden.

dani

#9
tsja....  alles heeft zijn prijs.

Als het zo goedkoop mogelijk moet zijn, is zelfbouw vaak het beste, maar dan moet je wel het materiaal, de kennis en kunde hebben en de tijd er willen in stoppen.

Je kan natuurlijk altijd proberen je eigen produkt aan te prijzen door anderen  neer te halen.
Maar de starter van het topic vroeg wat de opties waren, en ik heb hem daar een stuk van het antwoord op gegeven.

En ik ben zeker dat er nog legio anderen zullen zijn, de ene al duurder dan de andere...
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

INFO

Citaat van: dani op 03 september 2014, 16:46:58 PM
Je kan natuurlijk altijd proberen je eigen produkt aan te prijzen door anderen  neer te halen.

En waar doe ik dat dan in mijn reactie, geen dingen schrijven die er niet ziijn, en verder zie je maar wat je met de info doet. Voor mij einde discussie.

Als iemand behoefte heeft in ondersteuning, dan kan  men mij daar vanaf heden persoonlijk voor benaderen.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

Huugooke

En als je toch al Digitrax hebt: die hebben dat ook, kost slechts $150

PietB

Ik heb toen ik aan bezetmelders begon een heleboel producten puur op technische specificaties gescreend.
En toen het me duidelijk was dat een S88 bezetmelder van merk A enige tientjes duurder was dan van merk B.
Ben ik voor merk B(Rosoft) gegaan.
Tot op heden nog geen spijt van gehad.

grt Piet.

dani

man, man, man, hier zitten mensen met een toch wel HEEL kort lontje !

Ik weet niet of ik hier nog thuis hoor
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Klaas Zondervan

Citaat van: dani op 03 september 2014, 18:51:41 PM
man, man, man, hier zitten mensen met een toch wel HEEL kort lontje !
Dani, praat je nou tegen een spiegel? ;D
Reageer nou eens inhoudelijk op wat Wim zegt. Waar haalt hij het produkt van anderen neer?