Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

MSM 137

Gestart door doomslu, 25 mei 2014, 21:40:13 PM

Kautenbach

hier in huis, Gino, geweldig gemaakt man, af en toe echt kijken of t model of werkelijkheid is, erg mooi!

GVL

Dank je, Wim. Heb zelf het finale artikel nog niet gezien.
Iets om te proberen op je nieuw Frans baantje? Stangen zijn altijd populair geweest bij de SNCF.

Kautenbach

ga ik me in verdiepen Gino, goed voorbeeld is er al ;)

wordt sowieso een hele klus, uitzoeken hoe en wat voor Franse seinen, wisselstellers, bebordingen ect

Luc, dat is toch voer voor een leuk artikel ;D ;D

dani

Citaat van: Michael op 30 mei 2014, 18:39:59 PM
In Olst nog nie mo 300km verder al in huis, heb wel weer een hoop geluk  ;D
T'is nikske Michael.  Onze "fakteur" is altijd al nen trage geweest...

Oilsjt, een schoeine stad, een weireldstad, mor zjust alliën ewa on den trauge kant met zen momenten...
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Michael

Dani, wellicht komt die trage fakteur dinsdag langs met je MSM.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Valentijn


Hier in Aalst, 2 straten verder, zat ie vrijdag wel reeds in de bus.

Ziet er weer een prachtige editie uit. :)

Valentijn
Groeten Valentijn - Loskaai - Okegem - Innes Mill - Luxor Sugarcane Valley - Cubana

Steam.N

Ook bij mij vrijdag binnengekomen.
Maar ... nog altijd geen tijd gehad om ie open te doen ...
Benieuwd  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Gerolf

Ik heb hem sinds vrijdag, en gisteren diagonaal doorgenomen.
Vooral het artikel over de stangenaandrijvingen vond ik de moeite, maar er zijn er zeker nog andere  :P
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Johnnytrein

Amai Gerolf wat geef jij aan je postmeneer hier is vrijdag niks post bedeeld.
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

dani

vandaag ontvangen... net voor ik naar 't werk vertrok.   hee-hawwwww
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

philippe_007

Mijn exemplaar den vrijdag ontvangen en reeds een stuk gelezen... staan weer een tal van interessante dingen in.

Michiel

Ik heb ook mijn 137 ontvangen, en heb ervan genoten. Wat ik er zo meteen uit pik is...

Ik mis een beetje het maatschappelijke, de knipoog naar een maatschappelijk thema in het voorwoord. Het bleef een beetje tot de opsomming van de inhoud. Maar ik kan me voorstellen dat het niet evident is om elke maand met iets nieuws op de proppen te komen.

Ik heb echt genoten van het artikel met het stangensysteem. Heerlijke modelbouw. Nu hoop ik natuurlijk dat bij tijds ook het meer courante kabelsysteem voor wissels en armseinen eens uit de doeken wordt gedaan.  ;)

Interessant dat Peco nu met de servo-wisselaandrijving komt als totaalproduct. Nog een beetje prijzig, maar concurentie zal daar wel korte mette mee maken, zeker?

"Mijn duivenkot" is ook weer zo'n heerlijk stukje pretentieloze modelbouw, boordevol inspiratie.

Besprekingen van de ESU rangeerloc, ACME 2835 en dergelijke interesseren me weinig want verkeerde schaal, sorry.

Maar voor mij de klapper in dit nummer is de Bad Driburg en Ottenberg modelbaan. Deze modelbaan is indrukwekkend; haast perfect op alle vlakken: zowel technish, estetisch als historisch. Nogmaals INDRUKWEKKEND!

Zo, dat was mijn indruk in een notendop.  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

gardevil

Net terug van verlof en vind ik daar weer een prachtig nummer in mijn brievenbus ;) Het duievnkot is zeker een fraai stukje modelbouw.
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

tsjoektsjoek

Tijdens het doorbladeren van enkele oude nummers van het Nederlandse modelspoormagazine Railhobby en met name het juli/augustus nummer 2006
kom ik daar ook een reportage tegen van Ottbergen/Bad Driburg en nu te zien in MSM 137, deze reportage die geschreven is door.....Gerard Tombroek en met foto's van Francois Huguenin laat ook andere details zien zoals een olieopslag, de dorpskerk, bosarbeiders, blaaskapel enz. Het bezoekadres van
deze indrukwekkende modelbaan is nog steeds hetzelfde, mocht u in het bezit zijn van deze uitgave is het leuk om even door te bladeren. 
de sport verloedert
modelspoor verbroedert

Kautenbach

heb ook 2 specials Eisenbahn Journal, nog veule meeer votoos