Grafittikunst?

Gestart door OlivierV, 24 mei 2014, 19:04:20 PM

Michiel

Citaat van: Tschäggata op 25 mei 2014, 18:17:47 PM
Het mag dan misschien vandalisme zijn maar gelieve toch niet iedereen over dezelfde kam scheren a.u.b.
Hoe moet ik dat interpreteren?... Sommige dieven mogen wel stelen, anderen niet?  :o ::)

Citaat van: Tschäggata op 25 mei 2014, 18:17:47 PM
...aan sommige heilige huisjes mag niet geraakt...
Vernieling van andermans eigendom is niet echt heilig te noemen.  ???
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

conducteur

Het is een sterk ondergewaarderde vorm van kunst, maar wordt jammergenoeg vaak terecht in verband gebracht met vandalisme. Er zijn zeker mooie dingen mee te doen...
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

SuSke

Kunst is met respect voor het eigendom van de anderen (privaat of collectief)
Al de rest is vandalisme.

Met andere woorden, wanneer er een publieke ruimte beschikbaar wordt gesteld kan ik het "kunst" noemen omdat het dan te catalogeren is onder "expressieve uitdrukking van ideeën". Opmerkelijk is dan wel dat de kwaliteit en inhoud van de graffiti plots een heel ander karakter krijgt.
Enkele voorbeelden van die "ter beschikking gestelde muren vindt je in de Gentse binnenstad, het perron in Antwerpen Berchem, de betonnen wand aan Antwerpen Groenendaal...




Probleem bij de "vandalen" is dat ze zelfs nog niet eens zonder fouten kunnen schrijven, in gelijk welke taal  :P
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

dani

Graffiti KAN mooi zijn en KAN een inhoud hebben, het KAN zelfs een boodschap brengen.

Maar we verwarren de graffiti KUNST met het lukraak spuiten en kladderen van sommige jongeren.   Dat laatste is schande.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Tschäggata

Ja Dani, ge hebt het wel goe verwoordt  ;D
Daar kan ik me nu eens volledig in vinden, in die omschrijving 
:D ;)

Michiel

Dani's verwoording lijkt me ok  ;), maar bij de aanzet van dit draadje betreft een link met net het kliederwerk van die kriminelen die alles onderspuiten met hun troep. Net het slechte voorbeeld, lijkt me, dat beter onmiddelijk verwijderd mag worden,zowel de troep, als de f*book pagina met de verheerlijking ervan. En liefst door de kriminelen zelf als straf, en zelf opdraaiend voor alle kosten van schoonmaakmateriaal, herstelingswerken, schilderwerken, inclusief werktijd.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

OlivierV

Citaat van: Tschäggata op 25 mei 2014, 18:17:47 PM
Sommigen moeten hier eens leren van niet zo zuur te doen !
Zoals sommigen hier reageren, amaai ...
Het mag dan misschien vandalisme zijn maar gelieve toch niet iedereen over dezelfde kam scheren a.u.b.
Olivier, zal het wel geplaatst hebben voor degene die het wel intresseren en eventueel in't klein willen nadoen.

@ Luc, ik vind uw commentaar er een beetje over maar hé , aan sommige heilige huisjes mag niet geraakt worden en andere worden dan weer plat gewalst .... :-\
Alleszins , ik zou het u eens met veel plezier willen zien en dan niet op een treinwagon  ;)

Da's mijn idee erover ...
Dat was inderdaad de bedoeling, ik ga het bekladden van pas herschilderde rijtuigen en treinstellen niet goedkeuren, maar tegen ludieke spuitsels op een goederenwagen heb ik niks tegen. Zeker niet alles is mooi maar af en toe zitten er gewoon leuke stukjes tussen, langs de ene kant jammer dat het op materieel van de spoorwegen is en langs de andere kant krijgt het spoorlandschap zo terug wat meer kleur.

Tegen deze muur kan je op zich niks hebben denk ik dan ...


Goed,
Ik verdwijn weer van de wereld.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Gerolf

Het hangt er maar van af van wie dat gebouw is ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Michiel

Kleuters brengen ook kleur... op deuren, tafels, muren. Daarom is het nog geen kunst, of aangenaam om naar te kijken. Idemdito met graffiti en tagging op andermans spullen: kleuterlijk gedrag met veelal kleuterlijke krabbels. Mooi????? Hmmm....
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Michiel op 27 mei 2014, 10:07:29 AM
Kleuters brengen ook kleur... op deuren, tafels, muren. Daarom is het nog geen kunst,

Michiel, voor jou misschien niet; maar voor hen misschien wel, 't is hoe je het bekijkt en wie ?
Groeten Peter ;)

Michiel

Gesnopen! Maar let op, Peter, straks krijg je nog méér fanmail.  ::)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

conducteur

Deze hierboven zie ik toch niet door een kleuter doen hoor? Wie wou ook al weer dat schilderij van die loc op zijn muur?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Michiel op 27 mei 2014, 10:28:07 AM
Gesnopen! Maar let op, Peter, straks krijg je nog méér fanmail.  ::)

daarnet even gekeken en tot nu toe niks, maar ik moet nu werken gaan, dus mocht er komen kan ik deze avond maar reageren !
Goeten Peter ;)

Rangeerduivel

Citaat van: conducteur op 27 mei 2014, 10:45:31 AM
Deze hierboven zie ik toch niet door een kleuter doen hoor? Wie wou ook al weer dat schilderij van die loc op zijn muur?

Bingo! :D

En die muur zou dan ook niet een eigendom van de eventuele schilder zijn... :D :D

;)

Michiel

Die schilder zou dan wel mijn toestemming krijgen om op mijn muur te komen kliederen. Hebben al die taggers en andere kliederaars toestemming van de eigenaar om er hun "ding" op achter te laten?

... BINGO!  ;D
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)