Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

ESU switchpilot serve schakelingen

Gestart door beginner, 17 mei 2014, 08:44:08 AM

beginner

Beste Piet,
Mij beledig je niet zo snel, meestal leer ik daar van. En moet ik mijn eigen stommiteiten lachen.

Maar alles was precies zo aangesloten volgens schema, en werkte ook. Ik ga er maar vanuit dat ik iets gedaan heb wat niet mag. Terwijl ik onder spanning de handschakelingen aansloot (gewoon een stekkertje op de polen drukken) werkte zowel de digitale schakeling als de handmatige perfect (zelf vrouw en kinderen waren verbaasd over vaders kunnen). Bij het de volgende dag opstarten deed het handmatige deel dus niets meer. Dus ... foutje? Alles dus volgens het handboek van ESU aangesloten alleen spreken ze daar niet over de mogelijkheid van zowel digitaal als handmatig schakelen, maar ze sluiten het ook niet expliciet uit.
Het model wat ik morgen krijg (ESU51800) is de basis decoder, hierop zitten ook twee aansluitingen voor twee servo's. We zullen zien.
Wat denk jij persoonlijk, kan ik mij schemaatje en bevindingen eens aan Ad voorleggen. Ik ben een beetje bang dat ik zoveel informatie krijg dat ik er dan helemaal niets meer van begrijp. Plus het feit dat ik juist deze decoder bij de decodershop hier in het dorp gekocht heb.

Groet,  Rob

PietB

Ja je kunt het aan Ad vragen of hij er naar wil kijken.
Hem kennende zal hij dat ook wel doen.
Je  kunt ook na overleg de decoder naar hem opsturen/brengen.
En als er iets aan de decoder mankeert kan hij hem ook voor je naar Dankaert sturen.

Zit er bij jou in het dorp dan een treinen/decoder winkel?

Wat me nu ineens te binnen schiet, heb je al eens 8 naar cv 8 geschreven(Decoder reset) want wat ook mogelijk is dat er één CV een rare waarde heeft opgeslagen en zodoende de schakelaar ingangen buiten gebruik zijn.
Als je met je centrale geen CV8 kunt beschrijven is hier een handmatige reset.

14.2. Met de programmeertoetsen.
• Schakel de voedingspanning van de SwitchPilot decoder uit.
• Houd de programmeertoets op de SwitchPilot ingedrukt.
• Schakel de voedingspanning van de SwitchPilot opnieuw in.
   De decoder wordt gereset naar de fabrieksinstellingen.
• Laat de programmeertoets los.

Let op je moet wel weer je servo's instellen na een reset, want ook die instellingen ben je dan kwijt.

grt Piet.

beginner

Ik zal Ad eens een mailtje sturen.
En ja, ik heb de decoder al, een aantal keer zelfs, gereset.
En nee, er zit hier in het dorp geen winkel maar de (mede)eigenaar van de website decodershop en sceneryworld. Ik ben op deze site gekomen omdat ik graag met Kadee-koppelingen wilde werken en Ad heeft deze niet standaard in zijn voorraad. Dus als ik wat nodig heb fiets ik even naar deze Heer toe.
Gelukkig kan Ad me er nu ook aan helpen, hij heeft er nog enkele die ik bij hem ga bestellen. De leverancier van de servo decoder waar ik ook mijn probleem melde geeft aan dat als ik alles volgens afbeelding 17 heb gedaan ik de decoder zelf maar naar Duitsland moet sturen. (kom ik dus niet meer, scheelt weer een fietstochtje)

Groet, Rob

PietB

Naar Duitsland sturen, is die gek?
De verdeler voor de Benelux zit in Brugge:

Train Service Danckaert
Hamiltonpark 14
B-8000 Brugge
Belgium

Neem maar even kontakt op met Ad(AnW) dan komt het best in orde.

grt Piet.