Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Station Delft

Gestart door Chris, 12 mei 2014, 02:13:46 AM

Michiel

Indrukwekkend!

In het echt lijkt het gebouw opgetrokken te zijn in baksteen. Jouw gebouw lijkt bezet te zijn. Was dit de oorspronkelijke uitvoering?
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Chris

Baksteen :)

Echter is het model destijds door Miniworld Rotterdam ontworpen voor de grote tentoonstellingsbaan, en staat het model op ruim 5 meter afstand van het publiek en zou je de baksteen structuur niet meer zien.

Bij het uitleveren van de modellen is het geheel niet aangepast om er baksteen in de graveren, wat een hels karwei was geweest en de kosten omhoog zouden zijn geschoten (model was nu al 350 euro)
Ik weet dat er 1 bouwer heeft gezegd dat ie alle baksteen erin gaan graveren, maar ik ben tevreden met hoe het er nu uitziet :)

Michiel

Op normale kijkafstand ziet men inderdaad helemaal geen verschil. Toch wanneer ik af ga op foto's van het net en vergelijk. Dit model ziet er prachtig uit!
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Steam.N

Serieuze constructie, en mooie uitvoering !!!
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Chris

Dank u wel :)

Gaan we door met de achterzijde van het dak.


Daar vinden we nog 3 gaten in het dak.


En daar gaan 3 kleine dakkapellen op. Nu zijn ze glad, maar ze hebben leisteen.


Dus pas ik de truc weer toe die ik ook met de 'UI' deed van de toren.
Ik beplak de daken met 3D folie van NOCH.


Snijmal maken van afplaktape.


En plakken maar.


Snijden en plakken,


De lei liggen ook mooi in lijn met elkaar.


Zo, nu nog schilderen en een drybrush. Het platte dak krijgt nog wat daklood.

vyncky

Chris,

Dat heb je goed gevonden met die afplaktape.

Da's eentje om te onthouden!

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

Chris


Cozzy

Wow... knap resultaat!

Groeten,
Tom
Modelspoorgroeten! 
Ailleurs-Niverance  |  Modelspoorblog

Chris


Delen in elkaar zetten.


En het eerste dakkapel aan de achterzijde zit op zijn plek.


Netjes in lijn met het dak.


Mooie inkijk vanaf onderen.


Het eerste dak is nu helemaal dicht.

Val-Rikard

Jawade, zwaren toebak! :P ( In het mooi  Nederlands : Wat is mij dat !!! Dat is straf spul ! )  :) ;)   

SuSke

Geen fijne loden slab op de hoekjes van de kleine torentjes ?? Je laat het dus binnen regenen :)

Verder prachtig werk welk enkel bewondering kan oproepen.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Chris


Thommy

wanneer komt MSM met zoiets? Een mooi Belgisch station (en nee, A'pen valt af)
Greetz

Thommy

doomslu

Als ik me niet vergis betreft het hier een gebouw dat werd ontwikkeld met als doel het te plaatsen op een grote tentoonstellingsbaan.
Omdat ze dan toch bezig waren hebben ze er een kit van gemaakt, die niet erg goedkoop is, wat ook logisch en verantwoord is.
Hoeveel kits zullen hier van verkocht worden? Geen idee, maar geen massa zeker?

Wie gaat zoiets ontwikkelen voor Belgiƫ? Je moet al een grote liefhebber zijn om dat te doen.
Wie gaat bvb Gent St-Pieters kopen? Of Aalst? Of Arlon?

Ons landje is klein en we zijn met niet zo veel liefhebbers.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

marc goovaerts

Citaat van: Thommy op 29 juli 2014, 22:54:18 PM
Een mooi Belgisch station (en nee, A'pen valt af)
Antwerpen Centraal heeft ooit te koop gestaan in HO, bij de liquidatie van Antwerpen Miniatuurstad. Ze vroegen er een getal met zes nullekes (frankskes) voor, denk ik me te herinneren.