Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Station Delft

Gestart door Chris, 12 mei 2014, 02:13:46 AM

Chris

Voor mijn toekomstige modelbaan ben ik nu station Delft aan het bouwen.
Er staat al een flink verslag van nu 20 pagina's op mijn site.
Voor de liefhebbers hier alvast wat plaatjes.
En als u wilt hou ik hier wat updates bij.


In de basiskleur.


Details aanbrengen. (veel lijnen schilderen)


Natuurstenen rand aanzetten en de eerste trap.


Hoofdgebouw is klaar.


Drybrush en vervuilen.


De eerste dakspanten staan.


Ruwbouw toren is klaar.


Eerste dakpan dakdeel is geplaatst.


De eerste dakkapellen staan aan de voorzijde.


En het eerste dakdeel is wind en water dicht.

Voor liefhebbers die al 20 pagina's willen doorworstelen :

http://www.hetgroterdamproject.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=1017:delft&catid=70&Itemid=397

Groeten

Chris

Michiel

WAAAUW! Zo lang niets zeggen of laten zien en dan... BAM! Dit is bouwkunst van de overtreffende trap! Machtig mooi man. Uitstraling, verhouding, kleur, detail... Alles zít! Chris, ik ben sprakeloos (of toch bijna)...
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

doomslu

We zijn alweer van onze stoel gevallen!
Hou ons up-to-date!
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Steam.N

Chris, proficiat met dit prachtig gebouw !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Metpetergaathetbeter

Prachtig stukje bouwkunst (zowel in 't echt als in model !)

Groeten Peter ;)

Chris

Dank u voor de complimenten :)

Ik zal hier regelmatig updates plaatsen over het station.

Groeten

Chris

marc goovaerts

Prachtige kit en prachtig resultaat ! Vooral het torentje is om op slag verliefd op te worden.
Natuurlijk dadelijk naar je site doorgeklikt...

GVL


railman56

prachtig mooi bouwpakket en even mooi afgewerkt
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

Chris



Het torentje is inderdaad heel erg leuk. Ze is af en even tijdelijk geplaatst. Maar ze kan pas terug als het hele station is afgewerkt. Dus voorlopig ligt ze in een lade.



Dan de linker kant van het station qua dak eens gaan afwerken.



Alle dakdelen plaatsen en dat mag een nachtje drogen.



En de resin stukken zitten al weer in de juiste kleuren en morgen verder afwerken.


Chris


Het eerste stuk dak staat helemaal in de leisteen.


De klok in elkaar gezet en voorzien van verlichting (moet nog wel fine tuning krijgen)


Platte dak geplaatst en netjes laten aansluiten op het hoofdgebouw.


Kleine dakkapellen geschilderd en klaar gemaakt voor plaatsing.


Ze krijgen nog ornamentjes op het dak.


Het leidak is verouderd en nu de voorkant nog.


Stand van zaken van het station op mijn werktafel.

Michiel

Is dit een bouwpakket? Welk merk biedt dit dan aan? Hoe dan ook is dit een magistraal mooi gebouw, en heel kap knutselwerk. Ook de schildering is met een goed gevoel voor kleur gedaan. Heerlijk om dit bouwveslag te volgen.  8) 8) 8)

Wat bedoel je met het klokje fine tunen?
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Chris

Dit pakket is na een oproep op Groterdam en de initiatiefnemer Dhr Verkade in een oplage van 50 stuks uitgeleverd door Miniworld Rotterdam waar ze het model ook hebben staan.

Wellicht dat we dit ism Miniworld nog eens kunnen gaan doen, ik hoop bv op een fraaie kerk.
De klok moet nog wat netter geschilderd worden en hier en daar heb ik nog wat lichtlekkage rond het klokje, dus dat moet ik nog aanpakken :)

Michiel

Citaat van: Chris op 16 mei 2014, 11:03:25 AM
Dit pakket is na een oproep op Groterdam en de initiatiefnemer Dhr Verkade in een oplage van 50 stuks uitgeleverd door Miniworld Rotterdam waar ze het model ook hebben staan.
Schitterend initiatief met een prachtig monument van een gebouw.

Citaat van: Chris op 16 mei 2014, 11:03:25 AM
De klok moet nog wat netter geschilderd worden en hier en daar heb ik nog wat lichtlekkage rond het klokje, dus dat moet ik nog aanpakken :)
.. en de tijd juist zetten!  ;D
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Chris

 ;D Ik wilde hem nog werkend hebben maar het is te dun, dan zou het een dikke klok worden :)