Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Type 40 in model

Gestart door Huugooke, 11 mei 2014, 12:34:39 PM

Huugooke

De type 40 heb ik altijd een van de tofste stomers gevonden, misschien omdat hij er zo "far west" uit ziet.
En dat is meteen mijn vraag: is het mogelijk om een bestaand model te "verbelgen" en heeft iemand er ervaring mee?

conducteur

Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Huugooke

Citaat van: conducteur op 11 mei 2014, 12:45:36 PM
Google is your friend: http://traintamarre.tassignon.be/inventaire_H0/inventaire_H0_new.php?type=HLV#Type 40
Goed, maar dat is mijn vraag niet. Zijn er bestaande modellen van over de grote plas die met enig werk om te bouwen zijn tot deze 40?
Tenslotte was dit een in Amerika gebouwd loc.

bellejt

uit het boek van Phil Dambly blijkt dit een : baldwin 4-6-0 locomotive .Daar ff onder googlen en je vind de oplossing.

Rangeerduivel

Het onderstel lijkt erg veel op dat van een br17 en/of br38(P8) Hugo,

Weliswaar niet Amerikaans,maar de kans is groot dat je voor de ketel en kabine toch aan scratch-building zal moeten doen.
Dus de term Scrach-building komt dan wel van over de plas zeker...? :D :D

;)

Havoc

CiteerZijn er bestaande modellen van over de grote plas die met enig werk om te bouwen zijn tot deze 40?
Tenslotte was dit een in Amerika gebouwd loc.

Zou me verwonderen. Deze loc is misschien daar gebouwd, maar volgens het belgische ruimteprofiel. Amerikaanse locs gaan direct een stuk massiever uitvallen.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

bellejt

Bachmann heeft die uitgebracht in schaal O.Is nagenoeg de maat van Ho.Als ik google vind ik nog afbeeldingen en links.

Huugooke

ik heb mijn Bachmann 4-4-0 er eens mee vergeleken en qua afmetingen (buiten dat extra wiel :) ) is er niet veel verschil.

Huugooke

Citaat van: bellejt op 11 mei 2014, 16:02:50 PM
Bachmann heeft die uitgebracht in schaal O.Is nagenoeg de maat van Ho.Als ik google vind ik nog afbeeldingen en links.
je bedoelde uiteraard 00 ? "Engelse maat"?

bellejt

Ootje was eraf gevallen.  :D


evan

Hugo,

ik heb de bachmann 4-6-0 en het is een fijn HO lokje maar wel fragiel.  Bij Bachmann is het steeds een dubbeltje op zijn kant:  Hij rijdt super of hij rijdt slecht.  Met m'n shays en Climax net hetzelfde verhaal. 

Grts

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Huugooke

idem met mijn 4-4-0. Een eenvoudige overbrenging. Maar er moeten nog modellen zijn van andere fabrikanten.

Michiel

In schaal N vond ik ook deze van Bachmann (artikel nummer 51454), een Baldwin 4-6-0 sterk gelijkend op onze type 40. Maar er is wel wat werk aan om deze te verBelgischen. http://www.modeltrainstuff.com/v/vspfiles/photos/BAC-51454-2.jpg

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)