Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Roco Lokmaus systeem aansturen met PC?

Gestart door Roderik, 30 maart 2006, 15:58:43 PM

Roderik

Sorry als de vraag hier al eens gesteld is, maar...

Kan je een Roco Lokmaus systeem aansturen met een PC?
Het gaat met Lenz waarvan het Roco systeem is afgeleid, dus...

En hoe sluit je dan je PC aan op het controller?

Heeft iemand daar ervaring mee?
Always be modelling!

ysbeer

Met de Roco muis heb ik geen ervaring.
WEl met de echte lenz centrale li100.
Die is d.m.v een interface aansluitbaar op de computer (serieel of u.s.b)
De commando s welke je moet geven van de computer krijg je er bij,maar je kunt ze ook downloaden van internet.
Enige programmeer kennis en een programmataal als b.v PASCAL of SUPER BASIC(ik weet er zijn er meer) is wel vereeist.
Zelfs het oderwetse Q BASIC is bruikbaar
ik wil je wel helpen,maar kan natuurlijk geen programeur van je maken als de basis kenis ontbreekt

wim

n/a

Ik gebruik ook de LI100 samen met de lenz centrale LZ100.
Programma is in visual basic gemaakt.

Gr
Flip

ysbeer

Heb je het programma al klaar ???
Normale basic werkt volgens mij iets simpeler.
Vis.basic is meer gericht op adminstrative toepassingen

Maar als het werkt waarom niet

pahasoft

Hoi,

Delphi is ook een zeer prettige omgeving om in te programmeren en ook hier kan gewoon de Lenz interface mee worden aangestuurd.

Roderik

Hola! Programmeren kan ik helemaal niet[:I]. Ik werk zelf met Macintosh (als grafisch ontwerper is dat nog steeds de standaard) en hoe je daar moet in programmeren...[?][?][?]

Ik zat eerder te denken aan een bestaand programma waarmee dat zou mogelijk zijn. Het mag gerust voor PC zijn...
Voor mijn modelbaan heb ik veel over [:D][:D][:D]

Iemand suggesties?[?]
Always be modelling!

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Brunel

Roco heeft tegenwoordig een computerinterface voor de Lokmaus en daar krijg je een versie van Railroad&Co bij.
http://www.roco.cc/content.php?id=1615&m_id=1182&ch_id=1615

pahasoft

Hoi,

Ik denk dat het anders om is. Je koop Railroad&CO voor de lokmaus (=Rocomotion) en je krijgt er een interface bij kado. Het protocol wordt niet meegeleverd en ook niet vrijgegeven. Eigen programma maken hiermee is dus onmogelijk tenzij je zover gaat om het protocol te kraken.

Slechte zet denk ik van Roco [:(!]

Brunel

Mogelijk, blijf ik buiten.
Maar Roderik gaf duidelijk aan dat hij niet zelf kan/wil programmeren. Hij wil een interface en een programma voor de Lokmaus. Rocomotion is een interface en een programma voor de Lokmaus. Lijkt me dan toch een nuttige tip?
Kan hij zelf bepalen of het goed genoeg is.

n/a

citaat:
Geplaatst door pahasoft

Hoi,

Ik denk dat het anders om is. Je koop Railroad&CO voor de lokmaus (=Rocomotion) en je krijgt er een interface bij kado. Het protocol wordt niet meegeleverd en ook niet vrijgegeven. Eigen programma maken hiermee is dus onmogelijk tenzij je zover gaat om het protocol te kraken.

Slechte zet denk ik van Roco [:(!]



Als het programma door Railrod&CO gemaakt is ,is het begrijpelijk dat ze de broncode niet prijsgeven.
Andersom is ook mogelijk hetgeen Lenz doet bij zijn Interface: geen programma bij leveren maar wel een protocol .Dit moet voldoende zijn voor een programmeur.

Mvg
Flip

pahasoft

Hallo Flip,

Ik had het zeker niet over de source code van Railroad&Co. Daar heb ik toch niets aan en wil ik ook niets mee. Source code van mijn programma krijgt ook niemand.

Wat ik echt bedoelde is de specificatie van het protocol welke gebruikt wordt tussen de Pc en de interface, zodat iedereen die zijn eigen software schrijft ook de mogelijkheid kan krijgen om te gaan werken met de roco-interface. Nu is dat onmogelijk zonder moeilijke truukjes uit te halen (uitzoeken wat er over de lijn wordt heen gestuurd). Hierdoor zal mijn programma niet de Roco interface ondersteunen.