Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

starten digitaal

Gestart door 59erke, 10 mei 2014, 23:40:04 PM

Rangeerduivel

Je kan ook eens op Ebay gaan kijken voor een (komplete)Multimaus-set.
Ik heb dit ook gedaan en er één 'gewonnen' voor 62€,daar kwam wel 19€ port bij,
ofwel...bvb;
http://www.marktplaats.nl/a/hobby-en-vrije-tijd/modeltreinen-h0/m863260055-roco-multimaus.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

Vanuit NL betaal je iets minder verzendkosten dan vanuit D.

;)

Ronald

Citaat van: loebaske op 01 november 2014, 11:22:35 AM

Had als optie de Lenz, maar die zou niet voldoen als ik de s88 dinges zou gebruiken??


Eric, buiten natuurlijk de MM is de Lenz zeker geschikt. Alleen ondersteunt die niet S88 en Loconet, alleen XPressNet.

Allen: let bij de prijs van een MM wel op dat er een trafo bij zit en geen adapter. De laatste kan beduidend minder belasting aan als zijn trafo-broertje (ik dacht tussen 2,5 en 3A waarbij de adapter variant de helft minder kan hebben).

loebaske

Kan men met een Roco centrale een  blok bediening doen van een baan ???
zou er aan twijfelen...Peter, kan natuurlijk mis zijn hé.

Rangeerduivel

http://www.marktplaats.nl/a/hobby-en-vrije-tijd/modeltreinen-h0/m863260055-roco-multimaus.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

Bij het voorbeeld dat ik hier gaf zit alles bij,incluis een transfo van 50A.
Ik heb er éne van 36A en die doet het al voortreffelijk.

;)

Peter

Wil je echt ineens iets waar je jaren mee verder kan, koop dan een Intellibox (de basic versie of de duurdere) daar een transfo bij (moest je die niet hebben)
Met vriendelijke groeten
Peter

loebaske

jaja Peter, is voor jaren dienst te doen, een multimous of zoiets heb ik, dat is goed om een paar loc's rondjes te laten rijden, maar niet om een hele baan met te besturen via pc

Peter

Ik gebruik mijn Multimuis (aangesloten op de Intellibox) als "walk-around" besturing om bv. van dichtbij te kunnen rangeren, overal op mijn baan.
Met vriendelijke groeten
Peter

loebaske

Weet je toevallig de web of waar men die Intellibox kunt aanschaffen???

Peter

Modeltrein-Paradise in St Niklaas  bijvoorbeeld)
Met vriendelijke groeten
Peter

Huugooke

Dat is zoals vragen wat de beste auto is  ;D
ESU Ecos: kan je echt  (ook?) alle kanten mee uit.
Pijnlijke aankoopprijs, maar dat is met alles zo als je kwaliteit wil natuurlijk  ;) ;D

Bolje

Citaat van: Rangeerduivel op 01 november 2014, 11:44:21 AM
http://www.marktplaats.nl/a/hobby-en-vrije-tijd/modeltreinen-h0/m863260055-roco-multimaus.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

Bij het voorbeeld dat ik hier gaf zit alles bij,incluis een transfo van 50A.
Ik heb er éne van 36A en die doet het al voortreffelijk.

;)
Zal waarschijnlijk VA zijn.  ::)
Zou anders een redelijk lasapparaat kunnen worden.  ::)
Vele groeten,
Ronald

Rangeerduivel

Inderdaad Ronald,maar ellentriek is nu niet bepaald mijn beste vak  :D,
gelukkig weet men hier wel waar het over gaat!

;)

Ronald

 :)

Of, koop een witte z21. Zie hier mijn testbericht van vanmorgen op het nederlandse BNLS forum:

CiteerHoi luitjes,

In Leuven zag ik bij MTE dat ze de witte z21 in de aanbieding hadden voor 99 euri's. Die had mijn interesse omdat ik graag draadloos wil rijden op tentoonstellingen. Na wat uitleg van Chris van Diesen wat het ding allemaal wel en niet kon heb ik die de week erop besteld. Vanmorgen kwam DHL met het pakketje en dus moest er natuurlijk snel getest worden. De boel uitgepakt, even doorgelezen en aangesloten. De app voor Android had ik al gedownload dus dat scheelde al.



Dus:
- z21 met LAN kabel aan meegeleverde router hangen
- kabel naar rails aansluiten
- Beide voedingen insteken
- Apparaten aanzetten

Daarna de telefoon gepakt, app geopend, wifi instelling gepakt, router aangeklikt (die was zo gevonden), wachtwoord ingesteld en... klaar!
Een testloc gepakt, die aangemaakt in de app, fotootje erbij, adres en functies ingesteld en ook dat klaar.

En zie, het rijdt!:

- http://youtu.be/d-W_qjI1Y1Y

Het kost je geen 10 minuten om de boel draaiende te krijgen, en da's een sterk punt vind ik. Natuurlijk kan het apparaat nog wel meer en kan er ook meer spul aangehangen worden. Maar de plug-and-play value van dit apparaat is erg hoog.

Toppertje! Wordt vervolgd!

Veel voor weinig (99 euro voor z21 plus router en voedingen). En je kunt er ook gewoon een lokmuis 2 of losse MM op aansluiten. De mogelijkheden zijn legio bij deze goedkope versie.

loebaske

Heb hier al wat op een rijtje gezet...

Ecos2 kost 575€ -  werkt met koploper

Intellibox + voeding 528€ -  werkt met Win-Digipet Small X ( nog eens +/- 272€ )

en nu nog een voorstel van een Z21 99€ - met welk programma werk deze ?? koploper ??

word moeilijk

Ronald

Citaat van: loebaske op 01 november 2014, 13:13:35 PM

en nu nog een voorstel van een Z21 99€ - met welk programma werk deze ?? koploper ??


Wat jij wilt ;) Als je goedkoop in wilt stappen en digitaal wilt leren kennen is de MM eigenlijk de best keuze. Met een module van Wim Ros er bij kun je ook met pc besturing gaan werken. Met de z21 kun je zo instappen, er een pc aanhangen en met gratis software verder gaan.