Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

starten digitaal

Gestart door 59erke, 10 mei 2014, 23:40:04 PM

59erke

Misschien is hier al veel over verschenen op dit forum maar ik vind niet direct het antwoord dat ik zoek.

Ik ben aan het twijfelen om mijn klein N baantje te moderniseren van analoog naar digitaal.
Maar welk systeem kies ik ?

Heb al op dit forum gelezen dat Fleischmann niet goed is, maar wat dan wel ?

Bedoeling is dat met het digitale systeem enkel de loks aangestuurd worden, als ik enkele loks kan laten rijden op de baan ben ik al tevreden  ;) sound, vertraagd stoppen, cruise control is allemaal mooi meegenomen natuurlijk.

sturen wissels blijven bedienbaar met de huidige schakelaartjes, bezetmeldingen, pc programma's (koploper), ... is allemaal niet nodig

Dus de hamvraag is wie kan mij een degelijk systeem aanraden dat bruikbaar is voor de meest verkrijgbare loks in N schaal en bovendien dat van budget ook redelijk is.

Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Rangeerduivel

Goedkoopst af;
Koop een Multimaus tweedehands of Ebay en plant in elke loc een N-decoder en klaar is kees!
Vanaf nu rij je digitaal...

;)

59erke

Citaat van: Rangeerduivel op 10 mei 2014, 23:45:02 PM
Goedkoopst af;
Koop een Multimaus tweedehands of Ebay en plant in elke loc een N-decoder en klaar is kees!
Vanaf nu rij je digitaal...

;)


Die van Fleischmann of Roco, of zijn dit dezelfde ?
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Rangeerduivel

Ik dacht wel dat het om hetzelfde toestel ging,enkel het kleurtje verschilt.
Is Fleischmann niet reeds een tijd geleden met Roco samengesmolten?
Ik dacht zoiets in die aard

;)

Ikzelf werk met de MM van Roco,alhoewel ik met de Piko afstandsbediening ook wel goede resultaten had,alleen wat minder mogelijkheden dan de MM

ceuleer

Wat mag het kosten ?
Moet het goedkoop, dan is de multimaus(of anderen) ok, mag het wat(veel) meer kosten, dan is ESU Ecos 2 toch wel een goede keuze vind ik.

grz,
Gunter

dani

Citaat van: ceuleer op 11 mei 2014, 02:22:03 AM
Wat mag het kosten ?
Moet het goedkoop, dan is de multimaus(of anderen) ok, mag het wat(veel) meer kosten, dan is ESU Ecos 2 toch wel een goede keuze vind ik.

grz,
Gunter
Een Ecos 2 vind ik persoonlijk flink overkill als je enkel een paar N treintjes wil digitaal laten rijden.    Bijna 600 euro is toch flink aan de prijs.
Een 2de hands multimaus heb je voor rond de 100 euro.

Natuurlijk, als je in de toekomst ook andere dingen wil gaan digitaal doen en sturen, dan kan je de overweging maken van een Ecos, of een  Intellibox of andere .

Misschien is de  Z21 centrale ook een optie ? kan je met je smartphone je treintjes besturen.  (kan je trouwen ook als je een ecos hebt)

Geloof me, bezoekers zijn flink onder de indruk dan , zeker als ze het zelf kunnen proberen :-) :-)
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Rangeerduivel

#6
Citaat van: dani op 11 mei 2014, 09:55:51 AM

Een 2de hands multimaus heb je voor rond de 100 euro.

Ik heb mijn Multimaus gekocht op de Duitse Ebay;
61€ (bieden) + 19€ verzendkost: totaal 81€ (Nagelnieuw=was dus nog niet gebruikt) en trafo 36VA inbegrepen.

;)

edit (doomslu): "quote" codes gecorrigeerd.

59erke

Denk inderdaad dat de multimaus de beste optie is, heb er trouwens al eentje zien staan voor 80 euro.
Nieuwprijs ligt rond de 150 euro dacht ik.

Uitbreiden met duurdere besturingssystemen kan nog altijd in de toekomst als de nood daar is
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Thommy

multimaus gekocht hier van iemand. Kostte me nog geen 100euro. Werkt perfect en zeker om te starten en te testen.
Greetz

Thommy

ceuleer


Stieven76

Ik had een 2dehands startset met Mulitmaus gekocht voor 140€. Na een tijdje de Duitse loc en 4 wagons te samen met de GeoLine rails terug verkocht voor 140€. Mijn MM heeft dus niets gekocht.  ;)
Maar in N zal dat wat moeilijker zijn vermoed ik?

Rangeerduivel

Citaat van: Thommy op 20 mei 2014, 17:59:07 PM
multimaus gekocht hier van iemand. Kostte me nog geen 100euro. Werkt perfect en zeker om te starten en te testen.

Blij om te horen!  :D

;)

Huugooke

Ik heb nog een compleet Mobile Station II liggen, met van die kaartjes.

loebaske

Zou men baan digitaal willen inrichten, de vraag is welke centrale raad je me aan??
Had als optie de Lenz, maar die zou niet voldoen als ik de s88 dinges zou gebruiken??

Heb 24 blokken van 2.5m tot 3m en een schaduw station met 6 opstel sporen...

Bedank voor jullie atvies

Eric

Peter

Eric,

De goedkoopste manier is volgens mij een set van Roco te kopen.
Daar heb je in de prijs alles wat nodig is (multimaus, trafo, centrale en op en koop toe nog een treinset.
Met vriendelijke groeten
Peter