Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

superen gebouwtje bij tankplaats van PB

Gestart door railman56, 09 mei 2014, 21:38:06 PM

railman56

ik heb hier reeds enige tijd het bouwkitje (99039 gebouwtje bij tankplaats van diesellocs) van PB liggen. in het doosje zitten enkele velletjes met foto's van het gebouw in Ronet en een bouwbeschrijving. wat mij echter opvalt is dat het kitje wat afwijkt van de foto's. namelijk naast de deur is er een afwijking betreffende aan arduinen afboording. misschien om bouwkundige normen dit zo gemaakt of had het orignele huisje dit wel? heeft er soms iemand hier foto's van? of van de ommiddellijke omgeving? het is namelijk mijn bedoeling om het huisje verder te detailleren en misschien een kleine impressie te bouwen van de tankinstallatie. maar dan heb ik natuurlijk wat foto's nodig. momenteel heb ik nog niet veel gevonden op internet. verder, maar dat is een persoonlijke mening, is het leien dak niet erg mooi. het lijken meer dakpannen dan leien. wie heeft er ervaring met platen in leisteen en welk merk vinden jullie het mooist? eerst nog wat brainstormen en info verzamelen en kan het werk beginnen.
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

Michael

Marc, Leisteen dak is mooi zelf te maken, hetzij met karton hetzij met stukjes lamineer hout.
Foto's heb ik helaas niet voor je.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

railman56

@ michael: bedankt voor je antwoord.
ik weet dat je het zelf kan maken op diverse manieren. ik zoek de markt wat af om te kunnen vergelijken en dan een keuze te maken van wat ik de mooiste en/of beste methode vind. ik dacht hier op het forum eens enkele werkstukjes gezien te hebben van een kleinseriefabrikant van leien dakbedekking. ik zoek nog wat verder
ik twijfel ook nog om het dak zelf te maken want de dakgoten zijn dan weer wel zeer mooi weergegeven.



ondertussen al wat geschilderd. primer, voegen in 2 kleuren en wat bakstenen. de bakstenen zijn ook zeer mooi gegraveerd. je ziet naast de deur een arduinen omlijstingen die op de voorbeeldfoto's ontbreken. misschien zijn die in de loop ter tijden verdwenen of is dit een afwijking in het bouwpakket?
graag zie ik nog ideeën, foto's en tips van jullie tegemoet.
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

railman56



weeral wat verder...
een proefopstelling om eens te zien of alles een beetje goed zit (gevels staan nog los tegen elkaar). verwering, buisje door zijgevel en wat draadjes klaar voor de verlichtging. er moeten 2 tl-armaturen komen aan de voorgevel.
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

Steam.N

Ziet er prima uit, Marc !
Muren zijn mooi gevoegd, en serieus vervuild ;-)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

railman56

vervuild naar foto's van de werkelijkheid. echte smurrie onderaan het gebouw.
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

Peter

Marc,

Paul Bellon heeft prachtige leien voor op het dak. (geetst in messing in stroken van ong. 15 cm)
Die zitten in de reeks voor het superen van het station Voneche van Kibri
Met vriendelijke groeten
Peter

railman56

bedankt voor de tip peter, daar ga ik naar informeren.
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

railman56



rik "ellentrik" is ondertussen begonnen met het leggen van de leidingen voor de tl-verlichting. het is nog even wachten op een antwoord van david om de knoop door te hakken welke leien er op het dak komen. hij heeft er ook in zijn gamma maar dan gelaserd in karton.
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn