Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

oude doos

Gestart door railman56, 06 mei 2014, 21:53:50 PM

railman56

nog wat gevonden tussen oude foto's. ik kan het mij niet meer herinneren maar het moet tussen namen (brug over de maas) en dinant zijn begin jaren '60 ('62 - '64).



nostalgie, toen nog geen flauw benul dat dit ooit mijn hobby zou worden.
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

D_Loc

#1
Volgens mij is dit de spoorbrug van Aywaille en is de rivier de Amblève.

[edit]
De exacte naam blijkt het viaduct van Remouchamps te zijn. Tegenwoordig loopt er boven nog de autosnelweg (E25)
Leuke foto overigens ;)
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

Dirky

chateau du monjardin in Remouchamps...

al nekeer naartoe geweest  ;)

railman56

mijn broer, die 20 maanden ouder is, had mij die gegevens verteld. hij zit dus op het verkeerde "spoor". op het internet nog een andere foto gevonden met in het midden een metalen brug. deze foto is waarschijnlijk ouder. weten jullie daar iets meer over?



ik ga nog wat verder zoeken hoe wij aan deze foto geraakt zijn.
alvast bedankt voor de info
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

Dirky

de metalen brug werd in het begin van WO II opgeblazen door de Belgen om den Duits te vertragen. Ik meen gelezen te hebben dat die eind WO II nog eens gedynamiteerd werd...

Michiel

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Herwig

chique foto ('s) mag/mogen gerust in rubriek  "grootbedrijf" :   dan kunnen er wellicht méér MSM-ers kennis van nemen....

railman56

bedankt mannen, weeral wat slimmer geworden
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn