Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

MSM 136

Gestart door Val-Rikard, 23 april 2014, 09:50:10 AM

Huugooke

Citaat van: doomslu op 04 mei 2014, 13:51:58 PM
Post op zaterdag? Dat was België voor de oorlog.  :D
Niet overdrijven hé Luc, tenzij je de Golfoorlog bedoelt, of die van Vietnam. Toen ik een klein manneke was (en dat was nà WWII) kwamen ze twee keer per dag en eens op zaterdag.
In elk geval geen MSM te zien in geen van mijn favoriete boekhandels.

Metpetergaathetbeter

hier ook met 2 dagen vertraging gearriveerd !  :)

doomslu

Citaat van: Huugooke op 05 mei 2014, 16:01:28 PM
Citaat van: doomslu op 04 mei 2014, 13:51:58 PM
Post op zaterdag? Dat was België voor de oorlog.  :D
Niet overdrijven hé Luc, tenzij je de Golfoorlog bedoelt, of die van Vietnam. Toen ik een klein manneke was (en dat was nà WWII) kwamen ze twee keer per dag en eens op zaterdag.
In elk geval geen MSM te zien in geen van mijn favoriete boekhandels.
Ik twijfel niet aan wat je zegt. Ik ben ook nog van de generatie die op zaterdag naar school moest, dus de post zal toen ook wel 'gewerkt' hebben. En dat was ruim na WOII !  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

mark7758

Hier ook aangekomen. En nu weer laten liggen in het plastic tot het weekend. (Voor bij mijn vriendin thuis.)
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

conducteur

Vanaf nu wordt het "Onze vader" vervangen door "onze postbode". ;D  Weer een avondactiveit nog voor ik ga slapen.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Metpetergaathetbeter

Citaat van: mark7758 op 05 mei 2014, 21:16:35 PM
(Voor bij mijn vriendin thuis.)


Schijnbaar boeiende vriendin ? ;D ;)

Groeten Peter ;)

Johnnytrein

Ik heb zelfs nog geweten dat de post 2 x per dag bedeeld werd en ik ben in 1948 geboren dus ruim na de WWII.
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

mark7758

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 05 mei 2014, 23:40:36 PM
Citaat van: mark7758 op 05 mei 2014, 21:16:35 PM
(Voor bij mijn vriendin thuis.)


Schijnbaar boeiende vriendin ? ;D ;)

Groeten Peter ;)

Nee. Peter. Zeer intressant. En zij wil het ook graag lezen.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Michiel

Boeiend contrast tussen de themabanen:

Tongeren Station schetst een pakkend beeld van vernieling en onderdrukking, oorlog en wanhoop. Prachtig staaltje modelbouw, EN heel treffend de donkere oorlogssfeer vast gelegd. Een modelbaan niet alleen mooi en knap gebouwd, maar ook met een verhaal en boodschap. Heel erg knap uitgevoerd.
Onder Vuur verwacht ik ook een dramatiche sfeer van moegestreden en bijna moedeloze duitse strijdkrachten, terugtrekkend na de verliezen, materiaal beschadigd onder vuur en beschieting onder druk van de oprukkende geallieerde machten. Maar hier zie ik een fris diorama, met nagelnieuwe tanks rustig en gemoedelijk, in een mooi en fris landelijke kader. De oorlogssfeer is afwezig, met louter een luchtige tentoonstelling van het oorlogmateriaal. Jammer, want modelbouwtechnisch is dit toch wel heel knap gemaakt.

Van Brewhous Quaie heb ik genoten, geweldige sfeer, leuke details, knap modelmanschap, erg inspirerend.

En de monotrail Lartigue is schattig en origineel. Ook hier weer verbluffende modelbouwkunst, waar het bouwpleizer vanaf druipt.

Een fraai stukje rotsmassief is werkelijk meer dan fraai. Oogstrelend mooi, en boeiend om te zien hoe men tot dit resultaat is gekomen. Ik ben echter niet overtuigd dat men die prefab rotsblokken moest kopen. Zelf krassen en beitelen kunnen de Heren (met grote H uit respect) auteurs minstens even goed.

Mijn MSM 136 is weer geweldig. Thanks!

(PS. Cafe Leon in schaal N, Dirky? Meer nieuws?)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

evan

#84
Citaat van: Michiel op 06 mei 2014, 16:20:17 PM

Een fraai stukje rotsmassief is werkelijk meer dan fraai. Oogstrelend mooi, en boeiend om te zien hoe men tot dit resultaat is gekomen. Ik ben echter niet overtuigd dat men die prefab rotsblokken moest kopen. Zelf krassen en beitelen kunnen de Heren (met grote H uit respect) auteurs minstens even goed.





Awel Michiel,  Ik zei net hetzelfde tegen Patrick :)

We zijn er de laatste jaren enorm op vooruit gegaan qua techniek, maar het bewuste artikel steekt al zeker 2 jaar in de ijskast van MSM.  Daar hebben we natuurlijk zelf geen vat op ;)

Ondertussen is er genoeg aan beeldmateriaal en kennis, maar gebrek aan tijd en motivatie om te schrijven :-\  Ik zou gemakkelijk qua ervaring en verzameld beeldmateriaal een boek kunnen schrijven, maar daar kruipt zoveel tijd in en nu is net dat beetje tijd me zo kostbaar om eerder te modelbouwen dan te schrijven.

Groetjes ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

SuSke

Evan, een Ghostwriter gebruiken??
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

guyguy

Citaat van: Michiel op 06 mei 2014, 16:20:17 PM
Boeiend contrast tussen de themabanen:

En de monotrail Lartigue is schattig en origineel. Ook hier weer verbluffende modelbouwkunst, waar het bouwpleizer vanaf druipt.

Dag Michiel

Een video van de monorail Lartigue
http://www.railtv.fr/Players/RunVideo.aspx?Id=4155

Het is een vidéo van Ramma 2011 en de monorail is aan het begint van de vidéo.

Tot ziens.

guyguy.
Er is geen noodzaak te gek te doen modellering,...
Maar het helpt enorm.
Al mijn foto's kunnen worden gekopieerd en gebruikt voor prive-doeleinden (persoonlijke documentatie, scherm ...)

ward

Luc,

ik lees er mss over, en dacht het hier in een ander draadje al eens gelezen te hebben..
Maar de break new look beschikt nu toch over een volledige binnenverlichting, niet zoals bij het oud model?

Mvg
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

BD1701

alweer een goed nummer zoals we meestal gewoon zijn van. Het artikel voor wat betreft da treinsamenstellingen zijn voor mij heel interressant, en zit goed ineen vind ik, duidelijke foto's, en een in tekst geschreven samenstelling, zodat we perfect weten welke rijtuigen we nodig hebben om een realistische trein samen te stellen. Wat mij betreft mogen ze nog heel lang doorgaan met deze rubriek, want er zijn heel veel combinatie's die mogelijk zijn, ook voor wat vroegere treinen betreft. Dus graag meer van dat.