Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Welk type heide zou jullie keus zijn ?

Gestart door Martin Welberg, 22 april 2014, 17:32:43 PM

welk type heide ?

Type A
36 (83.7%)
Type B
2 (4.7%)
Type C
5 (11.6%)

Totaal aantal stemmen: 43

Martin Welberg

Hierbij dus even jullie mening nodig. De vraag is als jullie heide op de baan zouden willen welk type zou dan jullie keuze zijn ?


Type A


Type B


Type C

BvbD Martin

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

TBCédric

Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

eric

Als geboren en getogen Kalmthoutenaar kennen we zo een klein beetje de purpere hei.
Dus Martin, met foto A ben je er bijna maar nog niet helemaal.
http://static.panoramio.com/photos/original/78323936.jpg

Dirkh

Ik zou voor een combinatie van de drie gaan. Heide heeft niet allemaal dezelfde kleur. Dus een beetje mix maakt het volgens mij echter.
Trouwens mooi gemaakt die heide.

Geert

Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

Stieven76

Ik volg Dirk, zeker na het zien van de echte foto heide. Een beetje van de 3 door elkaar lijkt me wel mooi  ;)

Steam.N

Ik zou zondef twijfel met type A in zee gaan.
Alweer prachtig gedaan !
Heb je die in N-schaal ?  :P
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Dirkh

Als ik echt moest kiezen tussen de drie dan zeker A.
Trouwens hoe heb je die gemaakt, ik ben nog op zoek naar een methode om lavendel in schaal N te maken.

Michiel

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

railman56

A is de beste. maar iets minder is volgens mij beter.
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

Kautenbach

hey Martin,

Ik zou gaan voor combi A met vleugje C, als ik heeeeeel eerlijk ben vinnik de kleuren wel ietsie fel nog, maar t ziet er alweer veelbelovend uit ;)

mnieuwlaet

Inderdaad een mengeling van A met minibeetje C en de kleuren een ietsie doffer zou perfect zijn.

Maar als de keuze enkele A B C is dan zeker A

Martin Welberg

Ben bezig met verdere variaties, kleur blijft lastig als je met standaard producten wilt werken.....

Citaat van: Dirkh op 22 april 2014, 18:49:53 PM

Trouwens hoe heb je die gemaakt, ik ben nog op zoek naar een methode om lavendel in schaal N te maken.


Dirk, lavendel als in de gekweekte velden ? Zou er in N 4,5mm vezels en de Woodland Scenics pollen in paars voor gebruiken..

evan

Type A :)

De felle kleur zou ik niet van wakker liggen. Elke baan en diorama hebben na enkele maanden te lijden onder stof wat de kleuren afzwakt.  Misschien zou je wel wat kleinere bosjes kunnen maken met meer groen tussen.

Maar eh... Schitterend resultaat
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.