Spoorkraan en diepladerwagon ( Spoor 1 )

Gestart door ToThePoint, 19 april 2014, 18:23:58 PM

ToThePoint

Een nieuwe uitdaging.

Bij msc het spoor zijn we aan een spoor 1 baan bezig en zoals u weet heb ik ooit een G8 omgebouwd naar een Etat Belge type 83 of ist nu 81 ? SOIT.
In Dortmunt een RC spelgoedje gekocht en zo is het idee ontstaan om die afstandsbediening te hergebruiken eens dat speeltje de geest heeft gegeven. De heli kan op een diepladerwagon ( zelf te maken ) geplaatst worden. De afstandsbediening welke 2,4Ghz is ga ik gebruiken om een railkraan te maken.
Al veel info heb ik over de stoomrailkraan waar men oog is opgevallen n.l. de stoomrailkraan van de Museumstoomtram Hoorn-Medemblik – ex nr. 39 van de werf De Schelde in Vlissingen.
Heb deze mensen gecontacteerd, geen reactie.

Mijn vraag is simpel. Iemand afmetingen ? De giek is 13m. (staat in " op de rails 1990-10 ") Van daaruit kan ik verder werken moest er geen verdere info zijn. Het zal dan een natte vinger oefening worden.
Ik kan wel gaan opmeten ( als dat al mag van die mensen ), maar het is heel ver rijden voor mij.

Iemand info over een dieplader a la nmbs. Heb ergens een foto van eentje met 2 bogie's onder en 2 wielassen per bogie. Dus 4 wielassen in totaal voor de dieplader.

Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Arnold S1

#1
Hallo Jean-Paul,

Neem eens contact op met Jaap Nieweg (directeur SHM en liefhebber van historische (stoom)trams), want ik schat zo in dat hij je best graag verder helpen wil.
Jaap verzamelt allerlei archiefmateriaal wat met trams te maken heeft en wellicht heeft hij meer informatie en eventueel tekeningen ter beschikking.
Zover ik weet was er een plan om het tramarchief op te bouwen op de etages van het gerestaureerde station Medemblik.
Alles gaat natuurlijk nog soepeler als je via hem een donatie doet aan de Stichting Stoomtram Hoorn-Medemblik  ;).
Een andere bron is misschien het Nederlands Spoorwegarchief wat gevestigd is in het gemeentearchief van de stad Utrecht.
Het zou me ook niets verbazen als het gemeentearchief in Vlissingen iets zou kunnen opleveren.

Vriendelijke groeten,

Arnold
Liefhebber van vroege DRG (1923-1928), rijd materieel met Hübner Finescale rail/wiel-norm

Havoc

Je kan ook eens proberen contact te nemen met de Nederlands Vereeniging van Modelbouwers. Deze hebben ook een uitgebreid archief. Wel wat geduld hebben want het zijn allemaal vrijwilligers die niet elke dag ermee bezig zijn.
Met vakantie voor onbepaalde duur.