Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Ennstalbahn – Bahnhof Mandling

Gestart door HYA, 13 april 2014, 12:45:19 PM

Dirky

Als je iets wilt zoals op deze foto:



Alles in grondverf zwart gespoten, dan met verschillende grijstinten drybrushen tot alle stenen er als stenen uitzien. Niet te licht van kleur gaan. Dan met gewoon wit krijt(poeder) alles ingewreven. Laagje mat vernis er op en dan nog op verschillende plaatsen een zwartgroene wash in de voegen laten lopen...

ERVIN

Wow knap Dirk , en een goede tip , die ga ik zeker onthouden. ;)

reeves

Heb in m'n topic een beschrijving gezet stap voor stap een muurtje schilderen met verschillende technieken, melsbeke statie pagina 8

Groet Tom

HYA

@Luc: dank U voor de reactie. Goeie, specifieke, foto. Hoe het er moet uitzien dat kan ik me wel inbeelden. Hoe het uit te voeren is echter een ander paar mouwen, maar we leren stap voor stap, stap voor struikel, ...  :o :(   ;D

@Peter: Het "muurtje" is van een HO muurplaat die ik kocht bij Conrad (http://www.conrad.be/ce/nl/product/214754/52410-H0-muurplaat/SHOP_AREA_14847). Plastic dus.
Dank U voor de uitgebreide uitleg. Ik heb besloten om te herbeginnen met in het achtervoorhoofd jullie tips. Wordt (hoe kan het ook anders) vervolgd ...

Ja dirk, dat is natuurlijk modelbouw voor en door gevorderden. Fantastisch wat je daar brengt ... ik zal nog wat moeten oefenen (en vooral vallen en hopelijk blijven opstaan).

Super Tom, zeer goed draaiboek. Ik hoop binnenkort een muurtje te presenteren dat in de buurt komt van jullie meesterwerken.


In tussentijd verder gewerkt aan m'n heuveltje.

De oefening was een rots in te werken.

Eerste knoei-pogingen waren duidelijk niet wat het moest zijn.


De grijze plaats moet het worden ...


Gelezen op dit eigenste forum, de gouden tip van Marc (Railman56) http://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,10308.msg128038.html#msg128038 ... schors.
Dus in de tuin gaan schoppen ...


Kleurtje gegeven


Al wat dichter bij wat het moet zijn (slechte foto weliswaar, als ge constant beeft ...  :D)


En dan het eindresultaat (buiten in de zon)


De tweede rots is, wat mij betreft, beter









PeterC

Citaat van: HYA op 19 april 2015, 21:09:38 PM
...Gelezen op dit eigenste forum, de gouden tip van Marc (Railman56)  ... schors.
Dus in de tuin gaan schoppen ...

Jan, ik hoop dat je je vers gevonden schors uit de tuin toch eerst eventjes in de oven hebt gelegd om te desinfecteren en om achteraf geen miserie te hebben met de 'beestjes' die in die schors leven?
Groetjes, Peter


HYA

Citaat van: PeterC op 19 april 2015, 21:37:03 PM
Jan, ik hoop dat je je vers gevonden schors uit de tuin toch eerst eventjes in de oven hebt gelegd om te desinfecteren en om achteraf geen miserie te hebben met de 'beestjes' die in die schors leven?
Inderdaad Peter, van iemand die z'n handen 20x per dag wast kan je niets anders verwachten. 1'30 op 900 W in de microgolf, laten afkoelen en dan nog eens een kleine minuut op 900 W. Ik denk niet dat er veel weinigcelligen dit kunnen overleven.

PeterC

Citaat van: HYA op 22 april 2015, 20:24:48 PM
Citaat van: PeterC op 19 april 2015, 21:37:03 PM
Jan, ik hoop dat je je vers gevonden schors uit de tuin toch eerst eventjes in de oven hebt gelegd om te desinfecteren en om achteraf geen miserie te hebben met de 'beestjes' die in die schors leven?
Inderdaad Peter, van iemand die z'n handen 20x per dag wast kan je niets anders verwachten. 1'30 op 900 W in de microgolf, laten afkoelen en dan nog eens een kleine minuut op 900 W. Ik denk niet dat er veel weinigcelligen dit kunnen overleven.

Goe bezig!

Citeer
...iemand die z'n handen 20x per dag wast...

Moet dat nu ook doen met mijn verbouwingen en heb 's avonds handcrême nodig...  :D
Groetjes, Peter


HYA

Muurtje herwerkt. Merci voor al de tips, ze waren zeer nuttig.
Je hoort me niet zeggen dat het perfect is, maar wat mij betreft gaat het de goeie kant op ...  ::) ;D

Dit was het ...


Dit is het ...


De flits van het fototoestel laat het wel meer blinken dan het blote oog waarneemt.

Gerolf

Citaat van: HYA op 26 april 2015, 00:36:39 AMJe hoort me niet zeggen dat het perfect is, maar wat mij betreft gaat het de goeie kant op ...  ::) ;D

Ik zou het niet beter kunnen zeggen  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

sdz1976



Ge ziet zo dat ge u amuseert!! 8)

Dus ge zijt goe bezig!!!

Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

HYA

M'n eerste stuk scenery ever is erdoor. Als ik door de mega vele tekortkomingen wat doorkijk ben ik best tevreden van het resultaat. De ervaringen (en de stommiteiten om ze niet meer te maken) neem ik mee naar een volgend stuk ...

Ondanks mindere kwaliteit, onder foto's.









Kon het niet laten van een scenario uit te zetten van wat het eventueel zou kunnen worden eens de baan wordt ingekleed.








Michael

Jan, deftig bezig, ziet er al aangekleed uit, denk wel nog even aan de kale plekken in het grasveld onder de dennenbomen.
Verder ga zo door, blijf kritisch op jezelf en als je dan tevreden bent met het resultaat .....super missie volbracht.
Op naar het volgende deel.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

OlivierV

Jan, kan je die dennen niet nog voorzien van een extra laagje strooisel, want ze tonen nogal kaal?

Want nu doen ze mij een beetje aan onderstaande denken. (beschouw dit als opbouwende kritiek, mijn bomen zijn ook niet pefect).



Verder wel leuk bezig, die brok steen die er ligt is goed geslaagd en de grasjes ook!
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

PeterC

Jan, goe bezig!

Even Olivier bijtreden en een 'oude koe' uit de gracht halen: een 'borstelboom' experiment
Groetjes, Peter


HYA

Het wordt stilaan het moment om het zomerseizoen af te sluiten. Ik zit echter met ne serieuze constructionblock (naar analogie met een writersblock): ik voel me maar niet in staat om te starten met de bouw van gebouwen. Zoals eerder al geschreven heb ik de plannen voor de bouw van het stationnetje, ik heb zelfs het nodige materiaal, maar ik zie me niet bij machte te starten.

Moet ik eerst wat oefenen met bouwdozen?
Kan ik er beter gewoon aan beginnen en de eerste 20 kunstels wegwerpen (zonde van het materiaal in dat geval)?
Laat ik het project liggen voor één van de komende jaren en begin met een ander (reeds gepland) project waar geen gebouwen op staan?

Ik elk geval ik weet het nog niet.


Een ander probleem bij dit huidige project (en alle toekomstige) ... de bakovergangen. Alle oplossingen voor bakovergangen van k-rails zijn welkom (het probleem is de moeilijkheid de rails te solderen). Ook daar zit dus vast, ik wil geen ballast leggen alvorens dat probleem is opgelost.


M'n oprechte dank om mijn gedachtenkronkels te mogen neerpennen ... het moest er eens af.