Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Forumbaan 2014 Leuven here they come...

Gestart door mnieuwlaet, 06 april 2014, 23:55:20 PM

mnieuwlaet

Er hoeft geen discussie gevoerd te worden hoor ik heb helaas niet alle draadjes gelezen. Maar vind het altijd jammer als mensen afhaken voor gelijk welke reden.
Ik geef ook iedereen gelijk dat in het begin over enkel spoor het een saaie bedoening was! Daarom het initiatief om dubbelsporige modules te maken meer beweging... Natuurlijk is transport belangrijk, het moet in de auto kunnen of eventueel met iemand uit de buurt samen transporteren.

marc goovaerts

Nu, als loutere toeschouwer, was de forumbaan toch altijd de moeite van het bekijken waard. Ook zonder ingewikkelde baanbewegingen.

Havoc

CiteerIk geef ook iedereen gelijk dat in het begin over enkel spoor het een saaie bedoening was! Daarom het initiatief om dubbelsporige modules te maken meer beweging...

Ja en neen. Het ligt eraan wat je ervan maakt en hoe je op de beurs de zaak presenteert. Bij de beslissing enkel/dubbelspoor was de mening van de meerderheid dat enkelspoor meer mogelijkheden bood. En langs de ene kant is dat wel zo. Er kunnen treinkruisingen enzo uitgebeeld worden. Maar dat vraagt wel dat er stations zijn waar dat mogelijk is en dat er volk is dat met de baan bezig wil zijn. En daar wringt het. De bakken zijn te onhandig om een bruikbaar station vervoerbaar te maken tenzij je een serieuse bestelwagen hebt. En omdat diegenen die zich door de forumbaan aangesproken voelen eerder beursgangers dan exposanten zijn is bemanning een probleem.

Dubbelspoor lost dit maar ten dele op, doordat het simpel is om hierop enkele treinen hun rondje te laten rijden lijkt het alsof er participatie is.

Het hoeft niet ingewikkeld te zijn, interessant is genoeg.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

loebaske

Iets gemerkt aan de tekening van de dubbelsporig forumbaan....de bovenkant van het spoor ligt op 6mm die van mij ligt op 10mm en de reden is dat ik 2mm kurk leg om te dempen, dan 4mm kurk om de berm te kunnen maken en dan de sporen, was er al aan begonnen voor die tekeningen op de site stonden, bij deze zal die bakken nooit passen bij die van jullie, dus haak ik af en breek die wel weer eens af....sorry gays

TBCédric

Citaat van: loebaske op 02 september 2014, 17:39:00 PM
Iets gemerkt aan de tekening van de dubbelsporig forumbaan....de bovenkant van het spoor ligt op 6mm die van mij ligt op 10mm en de reden is dat ik 2mm kurk leg om te dempen, dan 4mm kurk om de berm te kunnen maken en dan de sporen, was er al aan begonnen voor die tekeningen op de site stonden, bij deze zal die bakken nooit passen bij die van jullie, dus haak ik af en breek die wel weer eens af....sorry gays

Als je poten plaatst, maak ze 4 mm korter én maak op de bovenkant, de uiteinden 4 mm hoger?
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Stieven76


loebaske

Dat is wel waar maar dan staat men modules niet gelijk met de andere kwa zicht




modelbaanHO

Eric,

Bouw gewoon 2 bakken meer : een links en een rechts van de bak de je nu hebt waarin je dat (kleine) hoogteverschil compenseert.

Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

loebaske

Ook wel waar maar het zijn er nu al 2bakken nog eens 2 bij komt op een lengte van 4.80m !!!!!!!

Michael

Citaat van: loebaske op 02 september 2014, 18:07:20 PM
Ook wel waar maar het zijn er nu al 2bakken nog eens 2 bij komt op een lengte van 4.80m !!!!!!!
Eric je kan ook 2 overgangs bakjes maken die hoeven niet zo lang te zijn, je hoeft slecht 4 mm te dalen.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

mnieuwlaet

Die 4mm zal heus nie opvallen hoor, het gaat om de fun niet om de perfectie... deelnemen is belangrijker dan een exacte  milimeter-gelijke bak.
Ik weet nog altijd niet of Luc nog een gaatje heeft waar hij de forumbaan kan insteken. De zaal was al redelijk gevuld.
Dus hierbij de  vraag: Luc is er nu nog een plaatske over voor de Forumbaan?

SuSke

Citaat van: Michael op 02 september 2014, 19:33:32 PM
Citaat van: loebaske op 02 september 2014, 18:07:20 PM
Ook wel waar maar het zijn er nu al 2bakken nog eens 2 bij komt op een lengte van 4.80m !!!!!!!
Eric je kan ook 2 overgangs bakjes maken die hoeven niet zo lang te zijn, je hoeft slecht 4 mm te dalen.
Die kan je toch opvangen in de black box links en rechts. 4mm over 200mm = 2% helling
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

doomslu

Citaat van: mnieuwlaet op 02 september 2014, 20:08:23 PM
Die 4mm zal heus nie opvallen hoor, het gaat om de fun niet om de perfectie... deelnemen is belangrijker dan een exacte  milimeter-gelijke bak.
Ik weet nog altijd niet of Luc nog een gaatje heeft waar hij de forumbaan kan insteken. De zaal was al redelijk gevuld.
Dus hierbij de  vraag: Luc is er nu nog een plaatske over voor de Forumbaan?
Eigenlijk weet ik hen nog niet zo zeker. Er haakten deze week al 2 minibaantjes af... dus misschien.
Doch de grote vraag is: wie wil er komen en hoe zien de modules er uit? We moeten wel een beetje kwaliteit tonen hé, als we iets tonen. En liefst een paar nieuwe dingen.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

loebaske

Dit is misschien haalbaar zoals Suske zegt, ga dat eens uit testen...

Luc ik doe wel niet mee met de forumbaan, het eerste deel zou eigenlijk moeten af zijn voor de minibaantjes wedstrijd, bij een andere opstelling van de forumbaan wil ik wel eens deelnemen...

philippe_007

Citaat van: doomslu op 03 september 2014, 08:32:33 AM
... Er haakten deze week al 2 minibaantjes af...

Ai, das geen goed nieuws...
Blijven volhouden mannen...