Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Snijplotter

Gestart door gardevil, 04 april 2014, 19:41:05 PM

gardevil

Ik probeer vanavond een foto te plaatsen.
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

gardevil

Eerste test gaatjes 1 mm. 10 snijgangen mesje op 8


Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

mahtoska1

Hey,

Ik heb intussen ook een snijplotter van Silhouette (Portrait)

Ik moet zeggen dat mijn eerste experimenten in karton positief zijn door gebruik te maken van de tips hier. Ik heb al ramen voor een Z projectje gesneden.
Ik heb een paar vragen.
Als jullie zeggen dat er meerdere malen moet gesneden worden, hoe doen jullie dat precies?
Wil dit zeggen dat je dezelfde tekening meerdere malen naar de printer stuurt of moet ik het mesje tussen verschillende prints een andere instelling geven?

Hoe kan je de druk van het mesje aanpassen? Is dit een instelling in de software?

Alvast bedankt voor de antwoorden.

Tricolor

Hallo Pieter,

Beide zijn in te stellen met de software van Silhouette (Silhouette Studio) zowel de "druk" als het aantal keren snijden.
Als je "send to silhoutte" tab opent krijg je die instellingen -de plotter moet wel aangesloten zijn om de volledige settings te krijgen anders krijg je enkel "could not connect to portrait"

Mvg,

Bjorn

gardevil

Je kan ook met verschillende lagen/kleuren werken, die elk hun eigen instellingen krijgen. Bij het snijden kan je kiezen welke laag/kleur je wil snijden.

Als je verschillende keren eenzelfde laag wil laten snijden, dan maak je hiervan een kopie  je die en plak de kopie ze (liefst in een andere laag of kleur) exact over je origineel.

Door de juiste laag/kleur(en) te selecteren kan je dan automatisch zoveel keer snijden als nodig.
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

Huugooke

Wordt die plotter geleverd met al het nodige?
Hoe lang gaat zo'n mesje mee en kan je dat vervangen, en is dat duur?
Gelijk mee bestellen?
Andere dingen gelijk mee bestellen?

gardevil

Wordt compleet geleverd, echter in het begin (leerproces) zijn je snijinstellingen niet altijd optimaal, zodat (bij mij toch) de eertse snijmat in de vernieling ging.

Ik heb aparte mesjes voor papier, (dik) karton en styreen.
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

Dirkh

Zelfde opmerking als frank, bestel gelijk een reserve snijmat. Mijn eerste snijmat is ook gesneuveld.
Voor karton en papier bestaat er nu ook een snijmat die iets minder plakt waardoor zeker voor papier het gemakkelijker is los te maken.
Verder heb ik voor papier en karton een apart snijmesje en een ander voor styreen plus nog een reserve.

mahtoska1

Bedankt voor de snelle reacties. Ik zal volgend weekend eens kijken of ik deze instellingen vind.

Hoe hebben jullie je snijmat laten sneuvelen? Heeft dit te maken met de instelling van het snijmesje of met de instellingen van de software?

Dirkh

Doordat het mesje enkel nummers als instelling heeft is het gokken welke instelling je moet gebruiken om iets geheel door te snijden, maar in de software kan je ook de druk op het mesje instellen, dus eigenlijk een combinatie van beide
.
Citaat van: Dirkh op 28 april 2014, 19:53:05 PM
Interessante site over de snij instellingen voor de silhouette.

http://boutdepapier.reskator.fr/2012/04/21/faire-un-bon-reglage-de-coupe/

Vooral voor het instellen van de diepte.

Die link heb ik later gevonden en helpt wel een beetje om de juite instellingen te vinden.het is wel het frans .

Huugooke

Mag ik de hh ervaringsdeskundigen dan eens vragen wat hun ideale startset zou zijn (met bestelnrs?, om vergissingen te vermijden)
En waar?
Hartelijke dank!

Tricolor

Hallo Hugo,

Weet niet als er een "start pack" bestaat , ik heb alles apart besteld.
Silhoutte Portrait (software is meegeleverd , is ook vrij te downloaden via de Silhoutte site , kan je al oefenen met tekenen) +  extra mesje en extra snijmat
Alles bij Amazon.de , er zijn regelmatig promo's dus met een beetje geduld kan je een flinke korting krijgen.
prijzen op het net varieren tussen 150 en 200 Euro , ik heb 130 Euro betaald voor alles (plotter , extra mesje en extra snijmat)

Als Frans je niet afschrikt , er is aan lange topic op het forum van Loco Revue :

http://forums.e-train.fr/viewtopic.php?f=2&t=26005&hilit=Craft+ROBO&sid=1a68dae059d6a170874211dc52ce9fa6


Mvg,

Bjorn

Dirkh

Vergis u niet, zo een snijplotter kan wel veel maar het is zeker niet eenvoudig om alles correct getekend te krijgen en ingesteld te krijgen.
Voor styreen gaat het wel tot 0.5mm met veel moeite (8 keer snijden dus instellingen op dubbel cut en dan nog 4 maal de plotter laten snijden) 0.25 mm en 0.1mm zijn geen probleem.
Denk er ook aan dat de silhouette plotters maar een resolutie van 0.2mm hebben en er dus wel degelijk afwijkingen kunnen zitten op de uitgesneden stukken. Het tekenen gaat tot op 0.01 mm maar uiteindelijk zit je nog steeds met de dikte van het mesje, de resolutie van de stappen motor enz.. ik heb al gemerkt dat er een verschil zit wanneer de snijkop bv van links naar een positie gaat of van rechts naar een positie gaat.
Het is geen wondermiddel maar wel handig voor bepaalde kleine stukken te maken.

Voor een startset, gewoon de goedkoopste leverancier zoeken en een plotter, reserve mat en extra snijmesje bestellen. Waar bjorn die heeft besteld weet ik niet maar de gangbare prijzen zijn ongeveer rond de 200€.

Tricolor

Citaat van: Dirkh op 09 september 2014, 14:47:58 PM
Waar bjorn die heeft besteld weet ik niet maar de gangbare prijzen zijn ongeveer rond de 200€.

Aangekocht via Amazon.de - net even gecheckt en vond er een aan 133 Euo

http://www.amazon.de/SilhouetteSchneideplotter-Portrait-20-32-Zoll-wei%C3%9F/dp/B009GZUPFA/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1410267161&sr=8-1&keywords=silhouette+portrait

Standard zit er 1 mes en 1 snijmat bij , een starter pakket bevat geen extra snijmat of mesjes , is meestal met verschillende snij-materiaal (verschillende klueren karton of ....)

Huugooke

De duurdere "Cameo"; is die de meerprijs waard? Zou sterker zijn.