Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Snijplotter

Gestart door gardevil, 04 april 2014, 19:41:05 PM

gardevil

Dirk,

bedankt. Maar is het ook zo dat de plotter alle layers samen doet? Of past deze de druk automatisch per layer aan? Wat dan met de mesdiepte? Dat gaat volgens mij niet automatisch.
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

Dirkh

Ik vermoed dat hij gaat stoppen tussen elke layer. Ik kan voor het ogenblik niet aan de potter of het programma.
Ik stel voor dat je gewoon eens een A4 papier gebruikt om het uit te proberen. Ik weet dat je verschillende instellingen kan definieren maar heb het zelf nog niet gedaan met layers enkel met de verschillende kleuren.
Morgen kan ik het wel eens nazien hoe het juist werkte.

gardevil

Dirk,

ik wacht wel, tijd zat, der is niets dat snel af moet.
Intussen blijf ik experimenteren.
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

Dirkh

Citaat van: marc goovaerts op 16 april 2014, 22:40:40 PM
Ikke ook. Heeft iemand hier ervaring met de combinatie van die Silhouette met Illustrator ?

Marc, Sorry voor de late response maar Illustrator gaat boven mijn budget dus geen ervaring mee. Er is wel van silhouette (http://www.silhouetteamerica.com/shop/software-and-download-cards/item-group/silhouette-connect) zelf een plugin waarmee je rechtstreeks vanuit Illustrator zou kunnen plotten.

gardevil

Dirk,

na wat getest te hebben kwam ik tot de vaststelling dat ik alle layers en kleuren had aangevinkt.

Ben nu aan het printen per kleur en kijk.... mijn probleem is opgelost.

Nu verder kijken wanneer het styreen wordt doorgesneden en wanneer het voldoende diep gegraveerd wordt om bruikbaar te zijn.

Meteen een reeks teststukjes geknutselt om in de toekomst deze settings te kunnen terugvinden.
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

mahtoska1

Waar hebben jullie de snij plotter gekocht van Silhouette?

Michael

Citaat van: mahtoska1 op 20 april 2014, 06:05:38 AM
Waar hebben jullie de snij plotter gekocht van Silhouette?

Even terug naar het begin van dit draadje, daar vind je onderstaand bericht.


Citaat van: gardevil op 04 april 2014, 19:41:05 PM
Allen,

ik weet het er is reeds heel wat gezegd over snijplotters, maar bij het surfen kwam ik dit tegen: http://www.yaktrading.com/nl/Snijplotters/Snijplotter-TSP-720-1?xaf26a=7uqaksfm6sc9ke7dbrlc7gats4

Iemand ervaring met dit ding, qua prijs en specs ziet het er niet slecht uit.
Heb de vraag gesteld of ik er styreen mee kan snijden/graveren en kreeg voorlopig als antwoord dat je er dik vinyl (hoe dik zeg men niet) mee kan snijden.

Uiteraard nieuw mailtje gezonden maar ik werwacht pas antwoord na het weekend.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Dirkh

Citaat van: mahtoska1 op 20 april 2014, 06:05:38 AM
Waar hebben jullie de snij plotter gekocht van Silhouette?

Ik heb mijn plotter besteld bij http://www.plot4fun.nl/

@frank

ik heb gemerkt dat je ramen niet helemaal mooi recht zijn



Je kan dit verbeteren door volgende aanpassingen
1) pas de lijnstijl aan en wijzig de instelling voor hoekstijl en lijneinde naar recht.
2) bij de snij instellingen de line segment overcut op ""on te zetten en dan de overcut in te stellen op 0.1 of 0.2 mm zowel voor begin als einde.

Hierdoor gaat de silhouette elke lijn apart snijden waardoor de hoeken mooi recht worden en ook de snijlijnen voor de ramen mooi recht worden.

Op onderstaande foto zie je duidelijk het veschil tussen beide methodes
De witte muur met de ramen is gedaan met de overcut en lijnstijl aan te passen, de gekleurde is gewoon gedaan met rechthoeken te tekenen en zo uit te snijden.


gardevil

#23
Citaat van: Dirkh op 20 april 2014, 10:43:39 AM
Citaat van: mahtoska1 op 20 april 2014, 06:05:38 AM
Waar hebben jullie de snij plotter gekocht van Silhouette?

Ik heb mijn plotter besteld bij http://www.plot4fun.nl/

@frank

ik heb gemerkt dat je ramen niet helemaal mooi recht zijn



Je kan dit verbeteren door volgende aanpassingen
1) pas de lijnstijl aan en wijzig de instelling voor hoekstijl en lijneinde naar recht.
2) bij de snij instellingen de line segment overcut op ""on te zetten en dan de overcut in te stellen op 0.1 of 0.2 mm zowel voor begin als einde.

Hierdoor gaat de silhouette elke lijn apart snijden waardoor de hoeken mooi recht worden en ook de snijlijnen voor de ramen mooi recht worden.

Op onderstaande foto zie je duidelijk het veschil tussen beide methodes
De witte muur met de ramen is gedaan met de overcut en lijnstijl aan te passen, de gekleurde is gewoon gedaan met rechthoeken te tekenen en zo uit te snijden.


Dirk, is inderdaad een verschil, ga ik vanavond proberen, na de Paasbrunch-lunch,.....

Citaat van: mahtoska1 op 20 april 2014, 06:05:38 AM
Waar hebben jullie de snij plotter gekocht van Silhouette?

Mijn Silhouette gekocht bij plot4fun in nederland
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

Dirkh

Interessante site over de snij instellingen voor de silhouette.

http://boutdepapier.reskator.fr/2012/04/21/faire-un-bon-reglage-de-coupe/

Vooral voor het instellen van de diepte.

gardevil

inderdaad interessant leesvoer.
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

gardevil

Intussen na wat experimenteren:




Sorry voor de onduidelijke foto, maar genomen met mijn tablet en niet bewerkt.
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

gardevil

Momenteel een poging aan het doen om revetten na te maken.

3 gelijke strookjes plasticard, waarvan in twee, op dezelfde afstanden gaatjes worden gemaakt van 1mm².
Door de drie plaatjes op elkaar te leggen met in het midden het plaatje zonder gaatjes, zou het mogelijk moeten zijn door in de gaatjes te drukken met een stift, klinknagels na te bootsen.

Ik ben benieuwd.

Eerst maar eens de gaatjes maken.
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

marc goovaerts

Interessant. Vergeet geen foto's te plaatsen hé

Dirkh

Ik zou eens navragen bij railrunner die heeft ooit met de snijplotter klinknagels gegraveerd op schaal N

Zie in volgend topic
http://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,15724.30.html