Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Snijplotter

Gestart door gardevil, 04 april 2014, 19:41:05 PM

sn00zerman

@Marc,  bij mij staat het inderdaad "stevig vol", maar bij jou ook denk ik :-) (Alhoewel, nu ik er over denk, ik verwar je waarschijnlijk met David Goovers)
Als je een kijkje wil nemen in m'n "werkplaats", be my guest: http://www.digitalplayground.be/?p=805

@Sattrickske, hmm, toch maar eens proberen binnenkort dan, als die styreen toekomt.
Zoals gezegd, nog nooit met styreen gewerkt, ik dacht dat dit ongeveer hetzelfde materiaal was als die goedkope "getrokken" plexi van de bouwmarkt. (dat freest ook voor geen meter)
Als ik plexi (allée, eigenlijk acrylaat) wil frezen, neem ik altijd het duurdere "casted" i.p.v. het "extruded" materiaal, maarja, dat kan ik ook perfect laseren dus ...

groeten,
Kris
-=[www.digitalplayground.be]=-
Where fun meets technology ...


marc goovaerts

Hallo Kris, inderdaad David heeft dezelfde familienaam en ergens in de mist der tijden zal er wel een gemeenschappelijke voorouder zijn.
Maar verder zijn we wel héél verschillend. Fysiek zelfs het tegenovergestelde  ;D

Nu, interessante blog. Duidelijk dat jij je geen minuut moet vervelen. En is dat allemaal voor privégebruik of baat je een soort servicebureau uit ?

sn00zerman

Hoi Marc,


In't dagelijkse leven zit ik in "den IT" en werk voor een baas :-)
't is dus allemaal voor privé-gebruik ...
Alhoewel er af en toe wel eens een (onder)betaald jobke bij zit voor vrienden/familie/kennissen ...
Zo heb ik al eens planksteuntjes 3D geprint voor iemand, die steuntjes waren nergens meer te verkrijgen.
En voor iemand anders scharnieren geprint voor z'n douchedeur ...
En voor nog iemand anders, Belgische seinen gelaserd :-)
(en zo kan ik nog wel even door gaan)

Ik verveel me inderdaad nooit, mijn motto is "ik zal nog lang genoeg moeten stil liggen als ik ooit dood ga". Als m'n gezondheid het zo vaak niet zou laten afweten, had ik trouwens al véél verder gestaan met m'n modelbaan en allerhande andere bezigheden, maar ach, ieder huisje heeft z'n kruisje zekers ?
Da's ook één van de reden van al die "machinerie", zodoende kan ik zeer snel, prototypes (en uiteindelijke "productie"-modellen) maken van al m'n ideeën ... (en voor sommige dingen ben ik zodanig "niet-handig-genoeg", dat zo'n machine een enorme hulp is)


groeten,
Kris
-=[www.digitalplayground.be]=-
Where fun meets technology ...


Sattrickske

Citaat van: sn00zerman op 27 november 2014, 23:42:20 PM
@Sattrickske, hmm, toch maar eens proberen binnenkort dan, als die styreen toekomt.
Zoals gezegd, nog nooit met styreen gewerkt, ik dacht dat dit ongeveer hetzelfde materiaal was als die goedkope "getrokken" plexi van de bouwmarkt. (dat freest ook voor geen meter)
Als ik plexi (allée, eigenlijk acrylaat) wil frezen, neem ik altijd het duurdere "casted" i.p.v. het "extruded" materiaal, maarja, dat kan ik ook perfect laseren dus ...
Neen, plexi of acrylaat is vele malen harder dan styreen.  Mijn frezen raken veel sneller bot wanneer ik plexi frees.  Met styreen gaan ze veel langer mee.

sn00zerman

hoi hoi,

Styreen lijkt me inderdaad zachter dan acrylaat / plexi, maar met m'n vergelijking met plexi, stuurde ik eerder op de fabricage-methode van styreen.
Wordt dit ook niet "getrokken" op dikte ? Als dit zo is, zou dit onder spanning staan, en bij het frezen toch kunnen smelten/scheuren.
Desalnietemin, als jij styreen kan frezen, moet mij dat ook heus lukken, dus zodra die styreen toekomt, toch eens een paar experimentjes wagen :-)

De Cameo is hier ondertussen al toegekomen, eerste experimenten met karton/vinyl/overheadsheets zijn zéér succesvol te noemen ...
Wel heb ik het toestel nu terug moeten inpakken en afgeven, zodat m'n vrouwtje er kadoverpakking kan rond doen, en ik dat ding pas op Kerstdag terug zie :-)
(Als er zoiets besteld wordt, mag dit altijd getest worden op fabricage-fouten enzo van m'n vrouwtje, zodat het eventueel teruggezonden kan worden, na deze testen gaat er onherroepelijk kadopapier rond)

Tot na Kerstmis zullen jullie dus niks meer horen over m'n snijplotter :-)
Heb wel nog mesjes van 60° (met CB09 houder) enzo, onder weg naar hier.
Silhouette heeft trouwens "chipboard" voor hun Cameo ! Die heb ik ook in bestelling staan !
't vrouwtje begint het potentiëel van die machine ook wel in te zien (waar youtube goed voor is hé, lol), dus toekomstgericht zal ik dit mooie kado mogen delen :-)


groeten,
Kris
-=[www.digitalplayground.be]=-
Where fun meets technology ...


loebaske

Kan je zo niet wat stenen in die doos steken en haar laten inpakken?? weeg ook iets... ondertussen kan je verder spelen met de Cameo ???

sn00zerman

Haha, heb ik al zitten over denken, vooral omdat ik hier momenteel halftijds werk (wegens gezondheidsredenen), en dat ding dus zelfs zou kunnen verstoppen
en kunnen bovenhalen op de halve dagen dat ik thuis ben :-)
Maarja, eigenlijk heb ik voor de rest nog genoeg te doen, ben druk doende met een half-relief huizenrij van 70 cm, te voorzien van binneninrichting en werkende reclameverlichting enzo.

Daarna nog een complete ondergrondse mijn met mijntreintje. Tegen die tijd dat ik daarmee klaar ben, is Kerst wel voorbij :-)



groeten,
Kris
-=[www.digitalplayground.be]=-
Where fun meets technology ...


Sattrickske

Citaat van: sn00zerman op 01 december 2014, 10:14:04 AM
Styreen lijkt me inderdaad zachter dan acrylaat / plexi, maar met m'n vergelijking met plexi, stuurde ik eerder op de fabricage-methode van styreen.
Wordt dit ook niet "getrokken" op dikte ? Als dit zo is, zou dit onder spanning staan, en bij het frezen toch kunnen smelten/scheuren.
Desalnietemin, als jij styreen kan frezen, moet mij dat ook heus lukken, dus zodra die styreen toekomt, toch eens een paar experimentjes wagen :-)
Het enige probleem dat ik bij het frezen van styreen ben tegengekomen is dat de chips aan m'n frees gaan plakken (dus idd. smelten) en eens ze blijven plakken gaat het heel snel mis: er blijft steeds meer plakken en de frees komt niet meer be de plaat (enkel nog de blob gesmolten styreen).
Kan je oplossen op 2 manieren:
- trager frezen (lager toerental en lagere bewegingssnelheid)
- extra koelen
En gebruik best een single flute cutter...

Om te koelen gebruik ik perslucht omdat vloeibare middelen (koelvloeistof, olie, ...) nogal een smurrie maken.

Metpetergaathetbeter

Kris prachtige huizen en mocht ik daar een embleem Post, Deutsche Bank ?, enz...niet zien dan zou ik denken mits die fraaie verlichtingen dat die huizen voor andere doeleinden zouden kunnen dienen ! ;D

Groeten Peter ;)

PS waar lichtekooien zich thuis voelen !

gardevil

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 01 december 2014, 16:48:56 PM
Kris prachtige huizen en mocht ik daar een embleem Post, Deutsche Bank ?, enz...niet zien dan zou ik denken mits die fraaie verlichtingen dat die huizen voor andere doeleinden zouden kunnen dienen ! ;D

Groeten Peter ;)

PS waar lichtekooien zich thuis voelen !

Alhoewel, een firma die paradies noemt is toch al veelbelovend ;)
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

sn00zerman

Van links naar rechts:
- postkantoor
- bank
- paradies (dubbele woning) = "volwassen entertainment" - bovenste kamers zijn ingericht met sexy scenes van Noch :-)

daarnaast moet nog een apotheek komen, een gewoon woonhuis, en een bierstube met biergarten :-)
Aan de linkerkant komt nog een speelgoedwinkel, met een echt werkend treinbaantje in de vitrine (treintje is 1,5mm hoog)

Filmpje:http://www.youtube.com/embed/vZ5kaFt53hU

Voor meer fotos en info, kan je altijd op m'n website terecht uiteraard :-)
(momenteel bezig met meerlaags EL-tape, om zodoende "geanimeerde" lichtreclames te kunnen maken, hiervoor gaat de snijplotter ook nog van pas komen, pas meer info hierover na de feestdagen dus)


Groeten,
Kris
-=[www.digitalplayground.be]=-
Where fun meets technology ...


SuSke

indrukwekkend prototype
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Sattrickske

Hallo zeg!
Een modelbaan in een modelbaan, schaal 1/'veel te klein om te noemen'.  Respect zeg!

sn00zerman

Bedankt allemaal voor de positieve reacties :-)
Nuja, zonder CO2 laser CNC, was ik nooit aan zoiets begonnen !
De Cameo 2 staat ondertussen ingepakt. Het lijkt wel als ik voorbij dat pakje loop, die naar mij zit te fluisteren "help me uit deze doos" :-) Nog 20 daagjes se ...

groeten,
Kris
-=[www.digitalplayground.be]=-
Where fun meets technology ...


loebaske

Heb het u gezegd he Kris....ik weet hoe een toestel zich voelt als het ingepakt zit voor dagen... je had dus beter wat stenen in de doos gestopt en kon je rustig het ding uit proberen  ;) ;)