Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

bovenleiding én luifel

Gestart door TBCédric, 03 april 2014, 20:13:33 PM

TBCédric

Ik zit weeral vast met de vraag hoe ik mijn bovenleidingsmasten (die ook uitmaken van de luifel) én de palen van de luifel in mijn perrons van MDF ga plaatsen. Ik zit met de gedachte om bij de bovenleiding, Het wit rond de paal eraf te  halen én zo vast te zetten. Ook zit ik met de vraag hoe ik mijn luifels ga maken. In styreen én zo een holle mal maken of alles in messing doen? Ik weet dat het zoiezo veel werk gaat zijn. Ook zit ik met de vraag om verlichting in te bouwen. Ik zat met het idee om in de holle binnenkant, led verlichting in te steken én dat ik zo op een goedkope, simpele manier aan licht kom.

Wat zijn jullie ideeën, opmerkingen, vragen of antwoorden?


Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Gerolf

http://meb.gerolf.be/spoorweg/station/nkappen.htm

Zo heb ik ze gemaakt - kan je misschien inspiratie brengen ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Steam.N

Erg volledige handleiding voor een mooie perronkap !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

TBCédric

Dat is een zeer nuttige reportage. Alleen zal het bij nog wat moeilijker liggen
Ik denk voor de zijkanten eerst etswerk én dan mallen maken. Het midden zal waarschijnlijk uit gewoon styreen gemaakt worden.


Wel veel goede ideetjes én tricks gevonden bij jouw reportage. Bedankt!
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

TBCédric

Hier nog een foto over de te betreffende situatie:
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

TBCédric

Aan dit binnenste had ik al eens aan gedacht :


Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Gerolf

Citaat van: LS Models op 03 april 2014, 21:57:35 PMIk denk voor de zijkanten eerst etswerk én dan mallen maken.

Etswerk? Ga je jezelf leren etsen of heb je die onderdelen bij een handelaar gezien ?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

TBCédric

Nee, ik denk dat ik ze door iemand ga laten maken.
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.