Saint Tourbière, een Franse enkelsporige lijn door de Ardeche

Gestart door Kautenbach, 02 april 2014, 19:18:20 PM

Pierre

Groet Pierre.


SuSke

Ben met verstomming geslagen bij het zien van al dat mooie resultaat van je noeste arbeid
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

anne w

Heel mooi, echt mooi werk van de echte "nabouwer", één vraag: is de achtergrond niet te groen voor de Ardèche?

Groet, Anne W
Raptor, Edits booster 10A, 4 Ma decoders 27 staps, 9 MFX decoders, waarvan 4 ESU,  (5 met geluid, waarvan 1 ESU), MFX decoder rijdt op 28/27 stappen, automatisch bedrijf met de Raptor, voor baan en landschap zie http://forum.3rail.nl/index.php?topic=6647.

DFS


Kautenbach

Merci,

Het linker deel wat je hier ziet is idd de groenste,  wel passend overigens in (delen van) de Ardeche ;)

Inmiddels de boel inpak klaar aan het maken, hoe stapel je zoveel bergen in een bus......

Wat foto's van de stad met achtergrond

20171209_173013 by Wim Wijnhoud, on Flickr

IMAG4576 by Wim Wijnhoud, on Flickr

IMAG4579 by Wim Wijnhoud, on Flickr

doomslu

Wim, mijn vrouw zegt dat het héél mooi is. En zoals je weet heeft ze altijd gelijk!  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

grove den

D i t  i s  o o k  w e e r [ Jochem Myjir modus aan] "Heul heul heul heul heul heeeuul errug mooi!"[ en weer uit]  :)
schitterend Wim!

jos

Michael

Wim, wat je hier laat zien is wel heel, heel maar dan ook heel erg mooi, ik heb de foto's nog eens uitvergroot, maar ook dan blijft het effect bestaan. Wauw!! Ik vind het alleen jammer dat er in de achtergrond foto een oneffenheid is te zien, want anders zou je rustig kunnen zeggen dit zijn vakantie foto's.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

anne w

Beste Wim,

Nee ik heb het over de groene alpenwei aan de rechterkant.

Groet, Anne W
Raptor, Edits booster 10A, 4 Ma decoders 27 staps, 9 MFX decoders, waarvan 4 ESU,  (5 met geluid, waarvan 1 ESU), MFX decoder rijdt op 28/27 stappen, automatisch bedrijf met de Raptor, voor baan en landschap zie http://forum.3rail.nl/index.php?topic=6647.

Kautenbach

Ha, Luc, gelukkig, dat is een superproffesioneel en zeer gewaardeerd positief oordeel, missie geslaagd zeg ik dan   ;D ;D

Michael, ik probeer de overgang in de achtergrond er nog wat uit te krijgen, wel lastige opgave, ik vind et zelf ook  beetje storend ;)

Anne, wat groene voorbeelden, als gezegd, niet alles is dor in die streken, alhoewel ik je opmerking wel snap  ;)

1300400334_ph43_stprivatdallier by Wim Wijnhoud, on Flickr

DFGR1v3XUAAPO9F by Wim Wijnhoud, on Flickr

anne w

Beste Wim,

Je snapt mijn opmerking, dan is mijn taak klaar, ik ben redelijk vaak in de Ardèche met de caravan, o.a. in St. Laurent du Pape waar een oude spoorlijn langs loopt waar je op kunt fietsen, dus ik heb ook een "beeld".

Groet, Anne W
Raptor, Edits booster 10A, 4 Ma decoders 27 staps, 9 MFX decoders, waarvan 4 ESU,  (5 met geluid, waarvan 1 ESU), MFX decoder rijdt op 28/27 stappen, automatisch bedrijf met de Raptor, voor baan en landschap zie http://forum.3rail.nl/index.php?topic=6647.

Cord

Tsja, word het de komende zomervakantie het Verenigd Koninkrijk of de Ardeche... ik denk dat Frankrijk een goede kanshebber is.  8)
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

Kautenbach

Hoi Anne,

Nee, hoor, taak niet klaar, ik ben heel benieuwd  naar je foto's en welke route je hebt gefietst ;D ;D

Zou ik wel leuk vinden

Jappy

Gezien de locatie lijkt het me de voormalige Chemin de Fer Departementaux-lijn te zijn tussen La Voulte-sur-Rhône en Le Cheylard, deel van het beroemde metersporige Vivarais netwerk. Gesloten in 1968 spande dit netwerk ooit 203 kilometer en verbond de Rhône met de Loire. Twee lijnen vertrokken vanuit de Rhônevallei, eentje vanuit La Voulte, de andere uit Tournon, om samen te komen in Le Cheylard. Daar ging de lijn verder naar Dunières en Lavoûte-sur-Loire. Er zijn twee secties bewaard gebleven, de beroemde stoomtrein tussen Tournon en Lamastre, en de Voies Ferrées du Velay, tussen Saint-Agrève en Raucoules-Brosettes.
Schaal H0, vooral schaal N. Liefhebber van stoom, diesel en alles wat obscuur en moeilijk te verkrijgen is...

Stoker bij de Miljoenenlijn

anne w

Beste Wim,

Jappy heeft het bij het rechte eind, website is https://dolce-via.jimdo.com/ , iets zuidelijk in Le Pouzin ligt er nog één, een stuk korter, is een stuk van de spoorlijn naar Privas.

Zoals met alle fietspaden in Frankrijk moeten ze alle twee nog verlengd worden, wat ook geldt voor het fietspad langs de Rhone, de Via Rhona, die uiteindelijk van Genève naar Marseille moet lopen.

Als je mij een PB stuurt met je normale e-mailadres dan kan ik je via we transfer een heleboel foto's sturen, we zijn nu 5 keer in de Ardèche geweest, 2 keer in Darbres en 3 keer in Saint Laurent du Pape.

Groet, Anne W
Raptor, Edits booster 10A, 4 Ma decoders 27 staps, 9 MFX decoders, waarvan 4 ESU,  (5 met geluid, waarvan 1 ESU), MFX decoder rijdt op 28/27 stappen, automatisch bedrijf met de Raptor, voor baan en landschap zie http://forum.3rail.nl/index.php?topic=6647.