Saint Tourbière, een Franse enkelsporige lijn door de Ardeche

Gestart door Kautenbach, 02 april 2014, 19:18:20 PM

Dirky

Ik wil hier niets afkeuren maar weet uit beroepservaring (ik ontwerp LED verlichtingstoestellen voor het Zweedse www.Fagerhult.com ) dat de kleurweergave van de goedkopere LED toestellen vaak slecht is.  Voornamelijk het kleur ROOD wordt heel slecht weergegeven.
Mocht dit echt opvallen (rood is nu gelukkig niet de meest voorkomende kleur op een modelbaan) zou ik zelf de 6000K panelen nemen maar combineren met een paar accent/verlichtingsspots met hogere CRI-waarde (COLOR RENDERING INDEX van boven de 90).

(Positieve noot: Sedert dit jaar zijn de prijzen van CRI90 LED-lichtbronnen gelijk of zelfs lager geworden dan de CRI80 versies. In de zeer nabije toekomst zal die CRI90 eerder standaard worden...)

Michiel

Wat is die CRI spot, en wat is zijn bijdrage bij het gebruik ervan in combinatie met 6000K LED-lichtbakken?
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Herwig

Ik,  als niet-techneut,  probeer hier enigszins te volgen...          't Is niet simpel.

Kan het zijn dat in sommige voorgaande berichten   Kelvin ( warm/koude kleur )  en  Lumen (lichthoeveelheid) van die LED-panelen door elkaar worden gehutseld ?

Dirky

#648
ik start ASAP een ander draadje om Wim het zijne niet te vervuilen...

http://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,26298.0.html

Kautenbach

Wat maakte vrijdag mijn dag..... Olivier natuurlijk  ;D

Keurig ontvangen, de 2e Eurofima, oranje erg blij mee, in keurige staat (eigenlijk nog 1 of 2 erbij...)

De locloods is bijna klaar, nog interieur en wat details, dan de draaischijf afwerken

Ook het sneeuwlandschap is verdwenen en de brug heeft meer kleur, relingen ed











oebr

Heerlijk van sfeer Wim, je treft die Franse stationssfeer echt goed.
De Ardèche voel ik nog niet helemaal, maar ben er van overtuigd dat je die sfeer er ook nog 100%  in krijgt.

En ben jij nu ook kandidaat voor FTS slaaprijtuigen ?

De oranje UIC's bestaan van zowel Roco als weldra R37 ( http://r37.fr/UIC-serie3.html ),
maar aangezien je met Eurofima's rijdt zal je allicht ook eerder naar de Corail-periode lonken...?
Roco gaf voorlopig nog niet thuis, maar je weet nooit. En anders decals...
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

PeterVG

Prachtig werk man.
Mijn vingers jeuken om al dit moois op een beurs te komen fotograferen ;)

OlivierV

Blij dat ik je dag maakte Wim!

Mooie vooruitgang ook alweer!
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Kautenbach

Mooi ;D

Kijk, zo komt er wat kleur bij ;) ook verder gegroeid








evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.


RD25

excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'

Stedahult

Mvh. Steef

Gerolf

Citaat van: PeterVG op 18 juni 2017, 11:59:00 AMMijn vingers jeuken om al dit moois op een beurs te komen fotograferen ;)

Daar kijk ik ook al naar uit !
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }