Saint Tourbière, een Franse enkelsporige lijn door de Ardeche

Gestart door Kautenbach, 02 april 2014, 19:18:20 PM

stoomlokje

#555
Wim,
Een vraagje over die natuurstenen muurtjes tegen de bergwand ,
hoe maak jij die ?, ik vindt ze gewoon super. ( De rest ook natuurlijk )
Kan je daar eens wat meer uitleg over geven ?


Grtjs,
Saskia

Kautenbach

Hoi Saskia,

Ik giet die met gips in Sporle en Langmesser mallen,netjes tegen elkaar plaatsen zodat de platen mooi doorlopen, kieren  opvullen  (doe ik met das klei) en dan kleuren, beetje terugbladeren en je kunt het wel volgen,  kleuren is best een dingetje om goed te doen ;)

Kautenbach

Met mallen, en zelf kraken kun je ook een kerkje maken...

Schaal?

Bovenop een berg gaat ie komen



















Kautenbach


stoomlokje

Wim,
bedankt voor de duidelijke uitleg .
Dat kleuren zal nog een echte uitdaging worden.

grtjs,
Saskia

Kautenbach

Klopt, is erg lastig, snel teveel, inmiddels 1e kleurtjes erop, met heeeeel klein beetje verf op een droge kwast en dan  diagonaal over de stenen borstelen, kwast plat, enkele stenen met pensioen snel een accent geven,

Zie 2 na onderste foto

Kautenbach

Inmiddels weer van alles gedaan, ondermeer een lampestiere afgemaakt  en geplaatst

Verder wat koelwagens  verouderd, en ruwe baanbouw gedaan, waarvan binnenkort meer 8)

In aantocht zijn de platanen  voor op de pleintjes van Saint Tourbiere,  eronder terrassen met fijne stoeltjes, deze zijn van Decapod, 9 mm hoog, op de bijbehorende tafeltjes  ondermeer de lunch, karaffen wijn, croissantjes erbij, enzovoort...gepriegel dus ;D gelukkig wordt de baan maar ruim 10 meter ;D ;D






mahtoska1

Het zijn de kleine details die het hem doen. Ik vind de gehele sfeer al zeer goed. Ik kijk uit naar het vervolg.

Kautenbach


Pierre

Tja ... wat moet je daar nou van zeggen! Vooral dat pleintje met die bomen.  Wauww ... geweldig. ;)
Groet Pierre.


Michiel

Wim, weinig reactie voor de mooie foto's van deze buitengewoon prachtige baan in wording. Want wat kunnen we nog meer zeggen dan hoe brilliant je deze baan aan het modeleren bent. Ik denk dat de meesten hier jouw foto's zien, en in stille sprakeloosheid al dit moois bewonderen.

Maar dan toch even een piep-kleine opmerking, of eerder vraag: de spleet onderaan de meeste huizen, wordt die nog weggewerkt, of zijn die een jammerlijke bijkomstigheid omdat ze los staan, om ze te kunnen wegnemen tijdens transport?
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Steam.N

Citaat van: Michiel op 03 maart 2017, 14:46:04 PM
Wim, weinig reactie voor de mooie foto's van deze buitengewoon prachtige baan in wording. Want wat kunnen we nog meer zeggen dan hoe brilliant je deze baan aan het modeleren bent. Ik denk dat de meesten hier jouw foto's zien, en in stille sprakeloosheid al dit moois bewonderen. ...

Michiel, je kon het niet beter verwoorden !
Ik ben inderdaad met verstomming geslagen: sfeer en realisme volop !
Het is snakken om in dat dorpje in de zon te zitten met een aperitiefje  8) 8) 8)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

SuSke

Geen commentaar op deze wonderlijk mooie sfeerscheppende baan.

Benieuwd wanneer en waar we deze in haar volle glorie mogen aanschouwen.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Metpetergaathetbeter

#568
je ruikt gewoon de Ricard ! Nu nog enkele die de kunst van het petanque beoefenen en je voelt je net in Frankrijk! ;)

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.