Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Saint Tourbière, een Franse enkelsporige lijn door de Ardeche

Gestart door Kautenbach, 02 april 2014, 19:18:20 PM

sdz1976

www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Ronald


Kautenbach

Cool, merci ;D

Vanmorgen los gelegd  ballast op 't eerste stuk




SuSke

Ziet er mooi en veelbelovend uit Wim.
en de grasjes tussen de kasseien lukt ook prima zo te zien.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Michiel

Heerlijk om naar te kijken, steeds weer. Ballast ligt goed, zo mag je de rest ook doen.

Ik merk dat je toch vrij veel gips hebt gebruikt. Dat ziet er prachtig uit (rotsen, muurtjes, kasseiën, perrons,...), maar maakt dat je modules niet erg zwaar om naar exposities heen en weer te sleuren? Of heb je een geheim?  ;D
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Kautenbach

Merci, en neem ik heb meerdere geheimen ivm het gewicht... 8) ;D

De belangrijkste, ook ivm de grote omvang van de modules, hulp bij het sjouwen en opbouwen, hè Tjalling  ;D

Verder gebruik ik niet heel veel gips meer, maar eerder Sculptamold, daardoor  blijven de modules vrij licht, toch nog.

Ook is het frame open, en met een lichte spant constructie, dat scheelt al enorm ;)

Ik gebruik eigenlijk alleen nog gips in de wegen, perrons en in mallen gegoten voor muren/tunnels


Ter vergelijking, ik bouwde de Kautenbach modules  op met MDF en heeeeel veel gips als complete afwerking, ook van de bergen, dat was zwaar ???

Michael  heeft overigens ervaring met het tillen van 1 van m'n modules,  was ie zwaar Michael?

Michael

Wim je huidige modules zijn zeker niet zwaar en goed te tillen, dus bouw rustig zo verder. Ik blijf er van genieten.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Tjalling

Dat gewicht van die modules is een hele evolutie geweest. Ik meen ook eens iets te herinneren van modelbeton?  ::)

Behalve het gips, is ook de onderbouw van belang. De keuze van materiaal en constructie zijn van grote invloed.

Het straatspoor en de ballast worden weer super, nog mooier dan de vorige keren! Succes met experimeneteren met de bergoeiing tussen de stenen.

Groet,
Tjalling
 

Kautenbach

Vandaag  verder het ballastbed gelegd, Binnenkort verlijmen en in dezelfde gang ook incidenteel gras erop aanbrengen,  ook  begonnen met het looppad, plankenplaat van Auhagen. De ontsluiting van het hoofd perron ligt er met hetzelfde materiaal  in ;)








Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Kautenbach

Merci, verder work in progress, perrons in aanleg

De laatste foto is van maart toen de baan in de woonkamer stond, daar gaat de zaag een beetje in, direct achter de locloods zal het talud  beginnen, dus wat eerder  ;)








Kautenbach


sdz1976


Nice 8)

Wel gevaarlijk om naast dat muurke te lopen lijkt me :)

Grtz,

Samuel
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Kautenbach

Ik zal er wat aan doen Samuel, wat hekwerken plaatsen zodra de steunmuur op kleur is ;)

Vandaag  de marquise  van Architecture  &  Passion op het station gemonteerd  8)






Jurgen

Ik ben niet zo Frans gezind, maar dit vind ik wel mooi!
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.