Saint Tourbière, een Franse enkelsporige lijn door de Ardeche

Gestart door Kautenbach, 02 april 2014, 19:18:20 PM

Cozzy

Magnifique!!
Is dit een model van R37?
Prachtige set in een prachtige omgeving...  :P

Groeten,
Tom
Modelspoorgroeten! 
Ailleurs-Niverance  |  Modelspoorblog

Stedahult

Dacht dat ik het patent op "afzichtelijk railbusjes kopen" had  ;D
Mvh. Steef

Kautenbach

R37 inderdaad,  ik dacht altijd dat dat soldeerspul was  ;D

Haha, Steef, de uitdaging voor de echte ......en, wat een ding he,  wel erg fraai, met verende stalen buffers enzo

Koen

Knap werk!  :o
Als ik dit zie, krijg ik zin om aan de bouw van het landschap te beginnen. Misschien rij ik wel eens door streek als ik daar in de buurt ben. Een fantastisch landschap met de pittoreske huisjes  :).


Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

renstimpie

zalige railbus!! zo lelijk dat het eigenlijk charmant is...  Ook één van de redenen dat ik dit thema zelf ook  blijf kopen.

evan

Heerlijk!  Ik ben gek van die railbussen waar een hok af is!  Net als die van Stedahult...

Wim de sfeer krijgt meer en meer vorm.  Ik geniet ...
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Herwig

Wat een schattig motorwagentje & bijwagen .
Je kan je voorstellen hoe heet het in dat verhoogd stuurhokje was, tijdens een zonnige Ardeche-zomer .
( en ook nog (schuins) boven de motor )

modelbaanHO

 C'est totalement Français, je l'aime bien.

Je komt helemaal in de sfeer met die foto's.
Ik blijf volgen.


Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

sdz1976



Je bent nog steeds goe bezig!!
en dat ding is idd bloedmooi van lelijkheid.

Grtz,

Samuel.

www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Kautenbach

Inmiddels  alle  sporen  op alle modules gelegd, om met dat hok te karren,  1 as aangedreven  dus erg weinig trekkracht,  ach..... 8) 8)

Naast sporen leggen,  de losweg in aanbouw(gips) en in de basisverflaag, idem met de vloer van de locloods en materieel gedigitaliseerd en verouderd




















Stedahult

Mvh. Steef

Michiel

Ik blijf, zelfs na vele jaren jouw modelbouwkunsten volgen, steeds even gefascineerd door je werkmethode en de verbluffende, haast organische resultaten. Erg inspirerend!  8) 8) 8)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

RD25

Citaat van: Michiel op 09 mei 2016, 19:37:04 PM
Ik blijf, zelfs na vele jaren jouw modelbouwkunsten volgen, steeds even gefascineerd door je werkmethode en de verbluffende, haast organische resultaten. Erg inspirerend!  8) 8) 8)

+1

ja, zeer realistische sfeer voor zuiden van Frankrijk, knap werk
excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'

Kautenbach

Merci, en nu voor proef de eerste kasseien op kleur aan het brengen,  nog iemand goeie tips hoe ik aan de randen wat kort gras in de voegen  kan maken?




Stedahult

Een heel fijn penseeltje, zuinig zijn met lijm en je graskanon met 2 en 4 mm vezels.
De kleuren kun je zelf wel verzinnen denk ik, voor mos fine turf gebruik.
Mvh. Steef