Saint Tourbière, een Franse enkelsporige lijn door de Ardeche

Gestart door Kautenbach, 02 april 2014, 19:18:20 PM

Dirkh


Kautenbach

merci ;)

T loodsje is inmiddels ook voorzien van sierlijsten enzo, zal er ff wat kiekjes van bakken binnenkort ;D

Verder af en toe wat bergbouw aan het doen, de modules in aanbouw zijn nu voorzien van schuim, en opgevuld met PUR, en bijgesneden. Sculptamold aanbrengen is nu de belangrijkste bezigheid. (en het stellen van de nodige steunmuren)

Bedoeling is nu deze modules zo ver mogelijk af te bouwen, eens kijken in de tijd wanneer we dar ver mee kunnen komen 8) 8)

Begin maart probeer ik (weekendje zonder mn dames hier) de modules allemaal te koppelen, meet de achtergrond erachter ;D

en wat vage foto van de bouw, je ziet de steunmuur/arcades voor het stadje langs ook langzaam verschijnen..(let niet op de zooi. ::).)


OlivierV

Zozo Wim, je bent weer goed op dreef, 'k ben reuzebenieuwd naar je brug, de boog ziet er ook lekker ruim uit, dus dat zal hopelijk mooi gaan ogen als er een reizigerstrein over rijdt. 8)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Kautenbach

merci Olivier,

Zoiets moet het worden qua sfeer, met wat kleinere bogen erin, wordt allemaal gips. De boog loopt in 1 hele ruime straal idd, geeft wel mooi effect, zeker omdat de arcades/steunmuur al voor Saint Tourbiere beginnen, waardoor het gehele kunstwerk ruim 2 meter lang is, ik zal nog eens een reizigerstrein op de brug zetten ;)






OlivierV

Citaat van: Kautenbach op 16 januari 2016, 13:43:07 PM
merci Olivier,

Zoiets moet het worden qua sfeer, met wat kleinere bogen erin, wordt allemaal gips. De boog loopt in 1 hele ruime straal idd, geeft wel mooi effect, zeker omdat de arcades/steunmuur al voor Saint Tourbiere beginnen, waardoor het gehele kunstwerk ruim 2 meter lang is, ik zal nog eens een reizigerstrein op de brug zetten ;)




Moet je zeker doen, liefst met 'n CC72000 ervoor in originele blauwe livrei en wat corail rijtuigen... . :D
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Kautenbach


OlivierV

- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

RD25

excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'

sdz1976

www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Kautenbach

Op de vrijdag thuis, tussen de bedrijven door lekker wat uurtjes hobbietijd:
- goederenloods is af
- dakafwerking locloods in volle gang, glazen daklichten in aanbouw
- kleur dak nog ietsie fletser is de overweging, zie foto echt en dakplaat
- sculptamold schiet al mooi op, klein autootje kruipt langs klein steil bergweggetje omhoog
- brug in de ruwe bogen uitgesneden uit 1 cm dik foam, daarom komt de gips afwerking in natuursteen, links nog geen boog, daar komt een los stuk ivm de module overgang


















59erke

Wim, ik heb een vraagje betreffende uw prachtige brug.

Hoe bepaal je de straal van de bogen en de breedte van de steunen ?
Is dit op het oog getekend of hanteer je bepaalde normen (straal van de bogen) ?

Ben ook van plan ooit dergelijke brug te bouwen maar worstel een beetje met de straal van de bogen en de dikte van de steunmuren
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

niko

Knappe plaatjes Wim en wat een hoogte verschillen  ;)

mvg Niko
mvg Niko

Kautenbach

Hoi Koen,

De maat van de bogen heb ik vanuit een Le Train special ;).. maar komt wel mooi overeen met een bepaalde mal 8) de dikte van de pilaren vooral ook goed kijken  naar voorbeeldfoto's  en daarom nu ook deze ruwe opzet om te kijken
hoe 't uitkomt ;D

Stedahult

Mvh. Steef

sdz1976


Ge gaat dienen mens toch niet opjagen he Steef? :)

Alhoewel ik hier ook al een tijdje op hete kolen zit ::)

Grtz,

Samuel.

www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1