Saint Tourbière, een Franse enkelsporige lijn door de Ardeche

Gestart door Kautenbach, 02 april 2014, 19:18:20 PM

Kautenbach

zo... nu 100% aan de bouw met Saint Tourbiere, de kleine treinenzolder nu aan het omzetten. Het ontwerp is verder klaar, en nu ruimte genoeg om alle modules die ik wil maken te kunnen plaatsen.

Verder in Walferdange uitgebreid de Mabar A1AA1A 62000 in kunnen rijden, met geluid, rijdt perfect en is een heerlijke machine om mee te rijden, rijdt erg soepel en betrouwbaar. In Walferdange meegekregen (merci) 22 wijnvatwagens, die blijkbaar tot in de 60 er jaren in Nederland kwamen met....druivensap.. 8) 8)
Verder 3 Graanwagens, Makette 2-assers en een blauwe LS Models Air Liquide dichte wagen, doet het goed met de groene die ik ook heb ;)

Nu nog ff de verlichting goed voor elkaar maken en gaan met die banaan, als eerste zal ik het stadje, dat direct rechts van het station komt (de omhoog lopende weg komt uit in Saint Tourbiere) afbouwen qua module ;D w













sdz1976

Kan weer niet veel anders zeggen Wim, dan dat ge goed bezig zijt, en ik alweer uitkijk naar de volgende prentjes/

Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

OlivierV

't Ziet er weer erg prettig uit Wim, deze baan ligt me iets beter dan de vorige om eerlijk te zijn.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

loebaske


TBCédric

Het ziet er weeral geweldig uit Wim!
Wat me in eerste instantie opviel was het contrast tussen het witte landschap en de sporen die al mooi voorzien zijn van ballast en onkruid.

Ik ben benieuwd naar het vervolg en jou kennende zal dat zeker niet teleurstellend zijn.  ;)
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.


Stedahult

Mvh. Steef

Kautenbach

merci beaucoup ;D

Nu de module van Saint Tourbiere, het stadje aan het maken, voordeel van het vergankelijke  ;D

Links van deze module het station, rechts een viaduct, zoals heeeeeeel globaal op de bijgevoegde schets is aangegeven.

Ook is inmiddels de achtergrond, plaatselijk 1 meter hoog, in bestelling.

De hoogte van deze module, vloer kerk tot diepte punt 45 cm, straks wordt het hoogteverschil vloer kerk, dal ongeveer 65 cm..

ook weer wat voorbeeldfoto's voor het idee waar het naartoe moet erbij gedaan, tegen de helling wat wijngaarden/struiken en meer van dat geklooi



















Stedahult

#323
Tja...... om nou weer een bos veren in je achterste te steken...
Mvh. Steef

ems

Groet, Edwin

mark7758

Wim,
Heb je al gekeken naar de Nieuwe Eisenbahn kurier gezien? Staat een ook een stukje over dat soort lijntjes. :)
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

sdz1976

www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Kautenbach

merci, inmiddels is de berg in ruwbouw af, volgende week gaat bij Michael in Dronten als demo de Sculptamold erop, tot volgende week Michael (in de Meerpaal Dronten, de bibliotheek) ;D









Stedahult

Mvh. Steef

Kautenbach

#329
jep Steef, stalen frame van binddraad met Mininatur loof erop. Heb hier een leenbegrasser liggen, ook zelf aan het begrassen en bomenbouwen gaan binnenkort, es bij Martin in de leer ;D

T gras kan mooi op de volgende module, de vijfde (van de 7 die ik in totaal ga maken) Die is nu in aanbouw, om de berg partij rechts vaan het dorp Saint Tourbiere goed door te kunnen laten lopen. Het riviertje onderin het dan ligt 40 cm onder spoorniveau, het dorpsplein 25 cm erboven, dus 65 cm hoogte verschil, zonder de kerktoren gerekend. Het riviertje wordt met een viaduct overgestoken, enkelsporig. Helemaal rechts op de module een slingerend weggetje, die de bergwand volgt. De boel is nu nog errug rudimentair, maar dat zal snel veranderen, eerst het schuim erin (platen en PUR) en dan met sculptamold afwerken.
Daar ben ik al wel mee begonnen onder het dorp zelf, rotsen en hellingen voor de wijngaard.

Ook met de locloods begonnen, voorbeeld a la Autun, nu de kat nog opzij.... ;D ;D