Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Saint Tourbière, een Franse enkelsporige lijn door de Ardeche

Gestart door Kautenbach, 02 april 2014, 19:18:20 PM

sdz1976


Mooie fotoreeks Wim, kan je het proces goed volgen.

Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Dirkh

Ik wordt benieuwd naar het eindresultaat, die trapjes tussen de huizen vindt ik schittert. Het straalt  echt de Franse dorps sfeer uit.

SuSke

Fantastisch hoe je die typische zuid-franse sfeer er in krijgt.

Volgens mij moet je wel over een heel arsenaal aan gietmallen beschikken  :)
Dat mooie kerkplein is dat ook uit gips gemaakt?
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Pol

Mooi mooi! Nog even en we wanen ons inderdaad helemaal in de Ardeche! Vergeet je niet om een mannetje met een geitensik en een glaasje Ricard op het pleintje te zetten want ... neem het van mij aan; die zit daar 's zomers regelmatig in één of ander dorpje ... LOL ;D ;D ;D
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

Kautenbach

volgens mij moeten we jouw inscannen Pol, en een preisertje van laten 3D printen ;D ;D

Hier net binnen:

prachtig gedetailleerde rangeerloc, 6-assig, A1A A1A 62000, van oorsprong Amerikaans ontwerp Baldwin, model is van Mabar, een Spaans merk, en besteld bij Hunerbein in Duitsland, voor een Nederlander met een Franse baan... ;D ;D ;D (die er helemaal blij mee is)

ook ff met een deel van de overige (lijn)diesels op de foto gezet, de grote groene loc ernaast is een CC65000.. en 6 assige lijndienstloc. 

en verder binnen:
Raamluiken, hectometer palen, betonnen kruisingborden, trekkertje met een druiven aanhanger, Peugot 205, citroen CX, Franse brievenbussen, Franse nummerplaten en 24 gendarmes, met samen een stuk of 40 hoofden













Dirkh


Kautenbach

jep, mooi spul, vanmorgen hier de voegen gekwast en de basiskleur van de trottoirs aangebracht, ook de weg is in de ruwe verf gezet. Verder zijn de verschillende huizen weer wat verder, het nadenken over schoenen voor de schoenenwinkel (achter/links van de groentewinkel met de rode pui, bouw ik in opdracht van mn vrouw 8) 8) 8)) begint... hmmm... iemand tips?














OlivierV

- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Cozzy

Modelspoorgroeten! 
Ailleurs-Niverance  |  Modelspoorblog

Frank_N

Schoenwinkel....Je madam legt je blijkbaar het spreekwoordelijk vuur aan de schenen, Wim ;)

Deze vond ik naar aanleiding van je hulpgeroep:  http://h0vrienden.forum2go.nl/baanopbouw-en-vorderingen-van-rh0nald-t123-25.html
(beetje omlaag scrollen)

Mot je wel even heel wat preiser-voetjes voor amputeren ;D
Denk dan wel ff aan de juiste mode :-*

Trouwens, waar blijft die schitterende Jouef kraan?? Hoort er beslist bij :P
Groet van Frank

DFS

Echt tof gedaan, de Franse sfeer komt goed over! Mooie collectie loc's trouwens.

Roel G.

Beste Wim

Knap gedaan  ;D
De sfeer van die typische franse dorpjes die in lagen gebouwd zijn komt helemaal boven. Benieuwd om hier meer werk van je te zien! Welke vormen gebruik je eigenlijk voor jou huisjes??

Mvg Roel

Kautenbach

merci, ik gebruik mallen van Sporle Roel, fijn natuursteen meestal ;)

Eindje teug in dit draadje staat wel hoe ik de huizen bouw, ik zal binnenkort nog es een verslagje in elkaar bakken, ook met de gebruikte spullen/verfjespoedertjes enzo

Weer verder gekwast en gepoederd, de eerste luifel aan de groentewinkel gemaakt, en het huis erachter op kleur gebracht, ook ben ik met de markt inrichting begonnen.







Dirkh

Mooie vorderingen, de Franse sfeer straalt er al van af.
De markt is ook best geslaagd met al die details.