Saint Tourbière, een Franse enkelsporige lijn door de Ardeche

Gestart door Kautenbach, 02 april 2014, 19:18:20 PM

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Kautenbach

merci,

we zijn ff aan het freubelen geweest met de basis opzet van Saint Tourbiere, het stadje dat direct rechts van het station ligt. Saint Tourbiere ligt op een rotspunt, met links dus het station (en nog verder naar links de module in aanbouw met de bergmassa), voor het stadje langs, ongeveer 25/30 cm onder het niveau van het centrale plein, loopt de spoorlijn, die rechts van het plaatsje een dal oversteekt (viaduct, hoogte 30 cm, dus dal circa 50 cm onder Saint Tourbiere)

De opzet van het stadje is een 1e ruwe vorm, deel vd huizen zo goed als af, deel in ruwe gipsvorm (Michael , ik zal nog later uitleggen hoe ik dat doe ;)) Deel vd huizen in mock up, de hoogtes zijn redelijk definitief, en de indeling vd plaats, met de nodige doorkijkjes. Wel op alle gebouwen oranje karton geklodderd om te kijken of de sfeer beetje is zoals ik het wil.

Aan het centrale plein een hotel restaurant, le Mairie en de kerk, links, richting station deels dubbele huizenrij, met daarvoor een pleintje met cafe en Jue de Boules, rechts 2 kleine/smalle straatjes, 1 voetgangers straat (direct bij de kerk) en een drukke doorgaande weg in de meest rechter straat, deze straat heeft aan de rechterkant, de buitenkant huizen die echt op de rand van de rots staan..

een kijkje in de keuken ;D ;D





















sdz1976


De sfeer zit er al meer dan goed in, benieuwd wanneer en waar we dat allemaal gaan kunnen live onderkwijlen.

Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

RD25

excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'

Dirkh

Mooie uitbeelding van een typisch Frans dorpje. De opzet met de nodige doorkijken in de straatjes is zeker geslaagd.
Ben benieuwd naar de volledige uitwerking.

Snobby Crash

Prachtig Wim !!!!

Wanneer kunnen we al dit moois ergens bewonderen ?

;-)

Geert

Kautenbach

De straten liggen er nu in, stoepen ook grotendeels, en het centrale plein is bestraat, kan ik weer verder met de huizen, ik weet nu hoe/waar ze komen, en hoe ze gaan aansluiten op de bestrating, best ff puzzelen met al die hellinkjes, alles bijwerken en dan de kwast erop  8)












sdz1976

www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

loebaske

#278
 :(

marc goovaerts


Kautenbach

Of n Karmeliet ;)

T is n criptiche tekst, mooi voor boven de deur :)

Kautenbach

hey Geert,

Je wagens zijn binnen, erg fraai, 2 met spaakwielen, allemaal ander nummer, passen hier perfect, bedankt voor je snelle service. De Mabar 6 assige Baldwin diesel SNCF 62000 (bouwjaar 1947, A1A A1A ofwel 4 vd zes assen aangedreven) zal ze met plezier gaan trekken zodra die binnen is (ligt klaar begreep ik))

Verder voor de markt en terrassen de stoelen, en marktwaar/kramen in bezit, net als een peuken automaat ;D ;D

Op de foto(die alle niet al te best zijn ???) de ruwbouw van de woningen te zien die langs de Route National staan, ook de kleinere woningen op de achtergrond zijn in gipsbouw klaar, met nog wel een kartonnen dakkie, en schots en scheef op de plek 8)







renstimpie

Zo'n charmant rollend materiaal...   SNCF fan op en top... ;)   Ik kijk er naar uit om deze baan live te zien.

Stedahult

Mvh. Steef

Kautenbach

ook nog aan het bouwen geweest ;D ;D ;D

De eerste gebouwen staan op hun plek, beetje iteratief proces, huizen afbouwen en plaatsje maken, vanwege de hoogteverschillen en het dicht op elkaar zetten van de huizen kun je het ene bijna niet doen zonder het andere, vandaar dat alles nu in ruwbouw is.. kozijnen, ramen deuren goten en alles verder moet nog worden aangebracht, let op de woning waar de waterpomp tegenaan staat, de gevel loopt met de draaiing van de weg mee.. ben benieuwd hoe dat straks eruit zien, zal lastig dak worden (tov de rest) ;D ;D

maar, de wegen liggen erin, de stoepen, het plein is voorzien van bestrating enz, en de eerste tussendoorpaadjes/trappetjes.