Saint Tourbière, een Franse enkelsporige lijn door de Ardeche

Gestart door Kautenbach, 02 april 2014, 19:18:20 PM

marc goovaerts

Of haakse blokjes voor de ramen/deuren plaatsen op een ondergrond met kleeffolie voor je het gipsplaatje er op giet, zo zijn ze automatisch haaks uitgespaard en op hun plaats (onder de folie kan je je ontwerp leggen om de blokjes juist te positioneren).

Kautenbach

zat ik ook al aan te denken, eeerst een compleet raam bouwen met sluitstenen en dan storten, zou dat werken? ik vond zelf de hoeken in karton niet zo fraai zo

ik schuur wel eerst de kozijnen haaks hoor Gerolf ;) was n probeersel, ik vindt het weren zo met gips wel leuk om te doen, geeft wel weer een hoop stof..

nu eerst sinterklaas en Zwarte piet suprises knutselen met de kids, ook leuk 8) 8)

Kautenbach

hmm, op zich is t procedee prima, maar, wel lastig om lateien meet te gieten. Je legt ze natuurlijk ook verdiept aan, achter de voeg als het ware...

toch ben ik wel blij met de sfeer vh resultaat, leuk werk om te doen.

Nu meerdere gevels met ramen gegoten, en inmiddels 2 huizen in ruwbouw in elkaar gezet






Michiel

De look is sterk! Niet alleen de stijl van het huis, maar ook het kraswerk, het zuiver gietwerk en het onovertreffelijk aspect van gips... Prachtig!
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Sattrickske

Inderdaad, zeer mooi resultaat!
Nog juist de naden nog wat bijwerken, en het dak wat langer maken (stopt nu halfweg op de scheimuur)...

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Michiel op 11 december 2014, 19:14:22 PM
De look is sterk! Niet alleen de stijl van het huis, maar ook het kraswerk, het zuiver gietwerk en het onovertreffelijk aspect van gips... Prachtig!
prachtig hoewel ik de look niet ruik !  ;D ;)

Groeten Peter ;)

marc goovaerts

Zoals ze bij Luft zeggen: Niets geeft ze goed steen weer als steen. Dus gips.


marc goovaerts

Daar zitten wij toch relatief luxueus hoor. Het koppel Luft reist altijd naar vrienden in Frankrijk om dan met een koffer vol simpele  'modelleerplaaster - plâtre de moulage' terug naar Duitsland te rijden. Want daar vinden ze naar het schijnt alleen Knauf Rotband & co

Kautenbach

 nog paar ruwbouw huizen in elkaar, nu deze serie verder afwerken :D :D






Dirkh

Knap die huizen, dat gaat snel. Al direct een mooi dorpje geworden. Zijn dat dakplaten van redutex?
Ik ben benieuwd naar de afgewerkte versie maar ze zien er zo ook al mooi uit.
Welke gips gebruik je daarvoor?


Kautenbach

hoi Dirk,

Idd Redutex dakplaten, erg fijn spul, makkelijk te bewerken en te plakken, thanks Dirk (andere Dirk :D)

Gewoon modelleer gips bij de gamma of Pippoos. Mal is van Langmesser, met hele fijne steen erin.

Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Kautenbach

vakantietijd ;D

voegjes gekwast met kalkwitgeel en daarna de stenen met droge platte kwast erop gezet. De huizenrij ook al ff met pigment poeiers behandeld, overigens verschillende kleurtjes uitgeprobeerd voor de gevels, best nog n lastige klus.

Bij 2 woningen de (open... Pol..) luiken aangebracht,

En mijn kerstaankoopjes ervoor uitgestald ;D ;D