Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Saint Tourbière, een Franse enkelsporige lijn door de Ardeche

Gestart door Kautenbach, 02 april 2014, 19:18:20 PM

Stedahult

Mvh. Steef


Pol

Citaat van: Jelle Jan op 04 november 2014, 21:01:57 PM
Dat is wel een smalspoorlok.
En in model als kit te koop bij Trains d'Antan:
http://modele-reduit-train.com/la-boutique.html?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=46&category_id=12

Verdorie! Nu bezorg je mij ook al "goesting" om aan een baantje in de Ardèche te bouwen, maar ik wil eerst eens aan m'n Duitse baan beginnen hoor! (Maar dat lokje zou toch ooit een beginnetje kunnen zijn van ... maar dat zien we dan wel weer!)

Groeten,

Pol
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

Pol

Citaat van: Kautenbach op 04 november 2014, 19:21:10 PM
duim omhoog duim omhoog
duim omhoog duim omhoog
duim omhoog duim omhoog
duim omhoog duim omhoog
duim omhoog duim omhoog
duim omhoog duim omhoog
duim omhoog duim omhoog
duim omhoog duim omhoog

klasse Pol,

(euh Luc, kunnen dr ook nieuwe soort icoontjes bijgevoegd worden??) ;D

Euh ... ik heb niks gedaan hoor; alleen maar inzoomen, uitzoomen, scherpstellen en "click"; jij bent hier de kunstenaar die er vervolgens iets mee moet doen hé! (Nu hoop ik natuurlijk stiekem wel om ooit je werk te mogen zien en dan te denken; "Hé, dat lijkt op die ene foto!"  ::) )

Graag gedaan natuurlijk hé, Wim! (Ik ben al eens blij om daadwerkelijk iets bij te dragen op het forum want tot heden ben ik altijd nog een beetje een passieve meelezer geweest die af en toe eens een vraagje stelt of een complimentje geeft ...)

Groeten,

Pol
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

Tjalling

Citaat van: Jelle Jan op 04 november 2014, 21:01:57 PM
Dat is wel een smalspoorlok.
En in model als kit te koop bij Trains d'Antan:
http://modele-reduit-train.com/la-boutique.html?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=46&category_id=12

Gelukkig niet meer leverbaar  ;D
Er ligt hier ook nog genoeg dat eerst af moet. Mooie foto's, Pol!

Groet,
Tjalling
 


Kautenbach

hey Tjalling, je kunt natuurlijk ook n smalspoorbaantje maken ;D ;D ;D

hier vandaag weer aan het knutselen geweest tussen de bedrijven door. De gevels geschilderd, dak een eerste laag oranje, die krijgt nog een goeie verwering ;D

ook begonnen aan de ramen deuren en luiken, die laatste zijn verrassend eenvoudig te maken vanuit n plastic plaatje kom ik achter, zeker in grotere series

ook die geschilder en deels gemonteerd, vanavond/morgen verder met e deuren, die stel ik samen met als basis een raam van Auhagen

ook de beide bakken van het station zelf voorzien van de achterkant, zal daar maandag es een foto van maken ;D








Kautenbach

en de laatste deuren erin gezet, nu de schoorstenen nog, en de regenpijpen, daarna detailleren en verouderen, en nadenken over het volgende project, ik denk een rijtje woningen, ff bij een ander Frans draadje gekeken zonet, haha, er zijn er meerdere...






Steam.N

Wim, dit is een prachtig gebouwtje !
Mooi afgewerkt.
Is je mes wat uitgeschoten, bij het uitsnijden van de pannen van het lage stuk?
Of is dit een vuiltje op je lens ?
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Pol

Citaat van: Kautenbach op 09 november 2014, 19:35:23 PM
en de laatste deuren erin gezet, nu de schoorstenen nog, en de regenpijpen, daarna detailleren en verouderen, en nadenken over het volgende project, ik denk een rijtje woningen, ff bij een ander Frans draadje gekeken zonet, haha, er zijn er meerdere...

Nog wat inspiratie nodig? Voilà:











Als ik een van de volgende toevallig nog op iets stoot waarbij ik denk dat je er iets mee bent, zal ik het gerust met je delen. Als ik hier je draadje echter te veel mee "bevuil" moet je het me natuurlijk ook laten weten want zoiets is zeker niet de bedoeling hé!

Groeten,

Pol
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

Kautenbach

hmmm, zag het, was het maar een vuiltje :( :-[ es kijken hoe we dat gaan wegwerken, t ziet erg niet fraai uit....

daarentegen, die "vervuiling" Pol, lekker hoor, ik zal er zelf ook nog es wat opgooien van van t zomer it de /drome en uit de Provence, geweldige sfeerbeelden
t valt me wel op hoeveel luiken er overdag dichtzitten

Dirkh

Laat die foto's maar komen, daar kan ik ook nog inspirate uit halen.
Trouwens leuk station spijtig van het dak, hopelijk kan je het nog herstellen.

Pol

Citaat van: Kautenbach op 09 november 2014, 21:54:25 PM
t valt me wel op hoeveel luiken er overdag dichtzitten

Dat doet men speciaal voor Nederlandse modelbouwers die een stukje Frankrijk willen nabouwen: op die manier spaar je immers de vensters en hun beglazing uit! (Sorry; flauw mopje, maar ik kon het écht niet laten!)  ;D ;D ;D

Groeten,

Pol
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

marc goovaerts

Het laatste gebouw lijkt zo weggelopen uit een Nouallier-artikel.

Pol

Citaat van: marc goovaerts op 10 november 2014, 21:37:44 PM
Het laatste gebouw lijkt zo weggelopen uit een Nouallier-artikel.

Dat was een van de redenen waarom ik er toen meteen een paar foto's van genomen heb!  ;)
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...