Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Saint Tourbière, een Franse enkelsporige lijn door de Ardeche

Gestart door Kautenbach, 02 april 2014, 19:18:20 PM

Kautenbach

grapjassen, gelukkig ben ik blijkbaar niet de enige die dit soort  :-X opmerkingen plaatst, pfffff gelukkig maar, hahaha

merci ;)

Kautenbach

vanmiddag begonnen met aanbrengen van hoekstenen, vensterbanken enzo, lekker werkje, schiet alweer op




Dirkh

Dat begint al de Franse sfeer uit te stralen, leuk stationnetje.

Dat gaat weer een mooie baan worden.

Steam.N

Citaat van: Dirkh op 28 september 2014, 18:09:44 PM
Dat begint al de Franse sfeer uit te stralen, leuk stationnetje.

Dat gaat weer een mooie baan worden.

+ 1 !!!!
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Kautenbach

ha, dat is leuk, allebei gesproken in Leuven... thanks nog ;)

De boel hier weer op orde, het schaduwstation op zn plek, verlichting boven Saint Tourbiere, de eerste locs een Picasso digitaal, dus...

we bouwen weer, fff een uurtje aan het dakgoten plakken, boeiboorden aanbrengen, daksteunen plaatsen, lateien boven de ramen... binnenkort schilderen en deuren bouwen.

De daksteunen gemaakt van Noch brugleuningsteunen, van een gelaserde vakwerkbrug, waren over, altijd handig zo'n rommeldoos ;)

Nu nog op zoek naar raamluiken, en niet alleen voor mn station, ik heb inmiddels al wel een tekening ;D ;D








Frank_N

Groet van Frank

Pol

#96
Ik heb dit draadje pas vandaag eens goed kunnen doorspitten. Ik zie dat je als inspiratie-bron een foto van het station van Saint-Jean-Du-Gard had bijgevoegd. Wij gaan meestal daar in de buurt op vakantie en ik heb hier nog een hele boel foto's van de spoorlijn die daar ligt en een aantal andere in de buurt. Indien je interesse hebt, wil ik dit wel met je delen (hier op het forum of elders), laat maar weten of je er iets aan hebt.

Mooie omgeving is het in elk geval en er zijn heel wat mogelijkheden om er een boeiend plaatje van te maken. Je stationsgebouw vind ik alvast goed geslaagd!

Groeten,

Pol
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

Kautenbach

hey Pol,

Zeker interesse! :D

op t forum/hier delen prima plan ;)

merci, groetjes, Wim

nb; leuk je in Leuven ff te spreken ;)

Pol

Hier zijn de beloofde foto's. Eerste reeks: foto's van de "Train des Cevennes" die rijdt tussen Saint-Jean-du-Gard en Anduze.
Ik heb foto's geselecteerd die je hopelijk als inspiratie kunnen dienen voor vormgeving van landschap en voor detaillering van de omgeving.
Indien je nog iets mist, laat je het me maar weten en dat zoek ik op of ik het voor je heb...


































H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

Pol

Een tweede reeks is Le Mastrou, deze spoorlijn loopt tussen Tournon-sur-Rhône en Lamastre. Dit ligt ook nog in de Ardeche, maar de omgeving is toch iets anders dan bij Saint-Jean-du-Gard. Deze lijn is smalspoor omwille van de vele bochten. Omdat je echter een fictieve baan maakt, wil ik je dit ook graag delen ter info en inspiratie.



































Hopelijk heb je er wat aan. Als je nog vragen of verzoeken hebt, hoor ik het wel! Veel succes ermee!
Groetjes,

Pol
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

Dirky

ook de "bambouserie" bezocht Pol?... Ben met het treintje niet meegereden omdat het al iets te laat was!

Pol

De "Train des Cévennes" passeert inderdaad La Bambouseraie. Die had ik vroeger reeds bezocht, maar toen was het meerijden met de trein er ook niet van gekomen. Ondertussen echter zijn we met de trein reeds twee keer meegereden: ook de kinderen vinden dit fantastisch. Mijn oudste zoon kan de hele rit vol bewondering naar de puffende en zuchtende lok kijken!

Groeten,

Pol
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

Jelle Jan

Erg mooie foto's!
Ah, ook een foto gemaakt van de langste plaatsnaam langs de lijn Tournon - Lamastre:
Colombier-le-Vieux - Saint-Barthélemy-le-Plain
Zoals J.A. Bonthuis al opmerkte in Op de Rails 2/1974: "Hoe kleiner de plaats, des te langer is in Frankrijk de stationsnaam. (...) Gezien de lange naam was dit plaatsje wel heel erg klein: voor zover te overzien, was er alleen een kroeg." :D





Kautenbach

duim omhoog duim omhoog
duim omhoog duim omhoog
duim omhoog duim omhoog
duim omhoog duim omhoog
duim omhoog duim omhoog
duim omhoog duim omhoog
duim omhoog duim omhoog
duim omhoog duim omhoog

klasse Pol,

(euh Luc, kunnen dr ook nieuwe soort icoontjes bijgevoegd worden??) ;D


Jelle Jan

#104
Goeie tip Wim, een icoon met duim.

(Hé, ik heb er al eentje gevonden)

En meteen nog zo'n duim voor je modelbouwwerk.