Saint Tourbière, een Franse enkelsporige lijn door de Ardeche

Gestart door Kautenbach, 02 april 2014, 19:18:20 PM

mahtoska1

De sfeer zit er in.

Hoe vervoer je zo een baan? Hou je daar rekening mee van bij de planning?

Kautenbach

Vervoer, jazeker, alles is in segmenten/modules opgebouwd,  2 modules zelfs vanwege de hoogte (meer dan 700mm hoog) ook nog verticaal gesplitst, om door trapgaten te kunnen.

Dit weekend ook het transport systeem opbouwen en testen,  er komen kopse wanden aan weerszijden van elke model,  en aan de zijkant delen van het onderstel/achterlaten achtergrond,  zodat een stevig krat ontstaat. Als deksel dient vervolgens de module bak van her schaduwstation.

In totaal 14 modules, in 2 verschillende lengtes, en ze zijn stapelbaar, zodat ze straks net in een bestelbus passen met 4 kante laadbak, 18m3, de grootste bak die je mag rijden met gewoon rijbewijs.

De lengte vd baan is afgestemd op de lengte van onze woonkamer, door de aangebouwde serre kan ik dus nu een langere baan maken, hahahaha

Ik zal dit weekend wat foto's maken van het opbouwen....(Tjalling, help je me onthouden)


Wim

Kautenbach

Zo, de treinen staan weer boven, en de vloer zit in de olie, hierbij alvast wat foto's,  ook van het kratten/transport systeem...
















Michael

Beste Wim, fenomenaal, wat een prachtige sfeer, als ik dit alles zie en wat sommige andere top bouwers laten zien zakt de moed niet in mijn schoenen, maar door de vloer de kelder in. Hoeveel ik ook pruts, niet te doen.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Kautenbach

#589
Merci Michael,

Deel 2 van de foto's,  nu nog veel licht boven de baan, worden LED bakken















Cozzy

De overtreffende trap voor 'geslaagde modelbouw' is hier net in beeld getoond!!
Echt knap Wim  8)
Modelspoorgroeten! 
Ailleurs-Niverance  |  Modelspoorblog

sdz1976

www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Pierre

Groet Pierre.


Metpetergaathetbeter

van die bovenste foto zou je beginnen twijfelen of het geen foto van dat plaatsje is i.p.v een foto van je baan! 8) ;) Enkel de afwezigheid van figuurtjes (mens en dier) en voertuigen verraadt dit !

railrunner

Ik kan bovenstaande commentaren alleen maar bijstaan.  Enorm prachtige baan!  En die achtergrond, hoe doe je het?  Dat mag je altijd eens terug posten Wim!

tomenriet

Even de tijd genomen om heel dit draadje door te nemen, iedere keer viel mijn mond open van verbazing.
Gelukkig heb ik al mijn eigen tandjes nog anders was zeker mijn gebit uit mijn mond gevallen.
Wat ziet dit er weer geweldig uit en wat een inspiratie voor ons.
Verbeter de wereld, begin met een modelbaan.
Volg hier de bouw van mijn h0e baantje [HOLZSTEIN h0e]

Vriendelijke spoorse groeten, Tom

DFS


Kautenbach

Nog wat foto's van het vorige weekend,  de modules die nog in ruwbouw zijn, hebben het ruigere stuk van de Cevennen lijn als voorbeeld,  gewoon simpel riviertje, spoortje tegen wat ruige bergen geplakt  ;D

Ook de aansluitingen van de stadsmodules voor 't eerst tegen elkaar aan..
















Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Michiel

Heerlijk om deze overzichtsfoto's te zien. En het wordt ook een enorme baan kwa afmetingen!  8)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)