Saint Tourbière, een Franse enkelsporige lijn door de Ardeche

Gestart door Kautenbach, 02 april 2014, 19:18:20 PM

Stedahult

Denk zoals Wim al beschreef, Martin..

Citaat van: Kautenbach op 18 juni 2015, 16:42:53 PM
voor de spoordijk komt de Route National, met een afslag onder het spoor door (viaductje) naar het gehucht tegen de berg, de mock ups worden nog iets kleiner van schaal
Mvh. Steef

Rangeerduivel

Citaat van: Kautenbach op 07 juni 2015, 14:33:59 PM


Je mag de helicopter effe gebruiken,
Hier is het iets duidelijker hoe de vork aan de steel zit...

;)


Kautenbach


















                                                                                                                                                                                        :)

Kautenbach

ff de mock ups vervangen voor wat definitievere exemplaren, ook de 1e aanzet van het tunneltje naar het kapelletje tegen de berg, er loopt straks soort van ezelspaadje/wandelpad vanaf de kerk verder tegen de berg op.

De kerk is op schaal TT, en goed kijken, Mertens maakt schaal TT figuren... 8)

De bomen tussen baanvak en kerk zijn wat groot nog, daar komt bos, geleidelijk in grootte afnemend van HO naar TT.

De baanwachterswoning komt er niet, ik kies toch voor een woonblok vooraan de module, geeft meer diepte, beter/vrijer zicht op het baanvak, en het levert een mooi tafereeltje op vooraan strakjes (hoop ik ;D ;D)

De washes op de witte bergen zijn nog klam, drogen nog lichter op straks, evt meerdere lagen aanbrengen en ook poeieren enzo...

fotootje van onderaf moet een beetje de diepte aangeven














Rangeerduivel

Citaat van: Rangeerduivel op 18 juni 2015, 17:24:26 PM
Citaat van: Kautenbach op 07 juni 2015, 14:33:59 PM


Je mag de helicopter effe gebruiken,
Hier is het iets duidelijker hoe de vork aan de steel zit...

;)

Eeeh...bedankt hé Rangeerduivel om de moeite in mijn plaats te doen! ::) ::) ::) ::) ::)

;D ;D
;)

sdz1976

www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Kautenbach

Is Sculptamold Samuel ;)
Nu nog n manier vinden om steentjes te breken, dat zijn nu nog serieuze rotsen


Kautenbach

Leek me zo lomp.... ;D

Zouden de stukken dan niet 10 meter verderop liggen ??? :o ;D :-\ :D

sdz1976

Excuseer dat ik sculptamold zomaar gips noemde  :)

In een oude vod steken en dan met de hamer erop, zo deed ik het al vaak.

Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

reeves


sdz1976

www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

SuSke

Prachtig perspectief dat je opbouwt Wim.
Alleen zou ik in de woningen op de voorgrond geen "achterdeur" plaatsen. Je wil niet verantwoordelijk gesteld worden voor gebeurlijke ongevallen ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Kautenbach

haha, die achterdeur komt er niet hoor, is nog t mock upje die eerst achterin stond, en eigenlijk de voordeur zelfs ;D

weer ietsie verder, alle rotsen op kleur gebracht (blijft beetje klooien om de kleur goed op de foto te krijgen..) ook de spoordijk ligt erin, en de ruwbouw van het onderdoorgangetje ook.

Inmiddels de weg erin gelegd, en het spoor aangebracht, dat gaat u verouderd worden, en daarna in de ballast, gelijktijdig de binnenzijde vd tunnels afwerken.

Kan daarna de vegetatie erop,  ;)

Ook de opzet voor de module(s) aan de andere kant vh station verder aan het uitwerken kwam nog wat inspiratie op internet tegen,