Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Saint Tourbière, een Franse enkelsporige lijn door de Ardeche

Gestart door Kautenbach, 02 april 2014, 19:18:20 PM

doomslu

Eric, voor een grote meerderheid is een locomotief van 400 euro geen probleem, een stukje 'groen' van 10 of 20 euro wel...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

loebaske


Volledig met je eens Luc, heb daar niets aan toe te voegen....
Nu effe weer ontopic, het draadje niet bevuilen....

Kautenbach

Draadje graag vervuilen Eric, mag altijd ;)

Deze moeten nog, de loc staat al jaren in de vitrine, er moet nog een decoder in, de wagens zijn net binnen...

141-R-568-a by Wim Wijnhoud, on Flickr

20180614_200647 by Wim Wijnhoud, on Flickr

20180614_200709 by Wim Wijnhoud, on Flickr

20180614_200856 by Wim Wijnhoud, on Flickr

20180614_200905 by Wim Wijnhoud, on Flickr

Herwig

#1023
Mooi.  't Zijn toch ook schattige ketelwagens,   die rustieke 4-assers van Makette  (ex-US-leger) .
( CALifornian & TEXas Oil Cie - France ...)
Mét en zonder de spaakwieltjes.   Wel eventueel nog iets minder blinkend te maken, misschien ...


DFS

Citaat van: Herwig op 14 juni 2018, 23:05:40 PM
Mooi.  't Zijn toch ook schattige ketelwagens,   die rustieke 4-assers van Makette  (ex-US-leger) .

Ja ik dacht al, deze wagens doen mij serieuz denken aan die van Tichy train (Waarvan ik er al enkele gemaakt heb)

https://www.tichytraingroup.com/Shop/tabid/91/c/ho_freight-car-kits/p/4020/Default.aspx

Die zullen dus allemaal van hetzelfde USRA plan afstammen

En die lok, heeft die ook geen Amerikaanse oorsprong? Heeft namelijk veel weg van een USRA Mikado...

Mooi spul wel allemaal  :o 8)

Michiel

Deze 141R locomotieven hebben een gelijkaardige historie als onze types 29: te kort aan locomotieven na de WOII, en snel een bestelling geplaatst in Canada van Amerikaanse locs (USRA) aangepast voor het Europese spoor.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Herwig

#1026
SNCF ex-USRA bogie-ketelwagens:    Klein (KMB) en nu Roco hebben een iets andere versie met twee  "doms" (2 vulluiken en compartimenten)   ( ook te verkrijgen met NS-beschrifting  maar  geen NMBS-uitvoering, dacht 'k )

----------

Die échte stomer type 141 hierboven is dat een, nog bestaande, museumloc of is het een erg oude kleurenfoto ?

Kautenbach

Vroeg ik me ook af, ik gok op een echte, als je ook naar de omgeving kijkt en de staat van de loc. Foto lijktval oud, en de locs reden tot de jaren 70 in normale dienst. Maar...zeker weten doe ik het niet ;)

Herwig

#1028
Gezocht & gevonden:    ter info:    https://en.wikipedia.org/wiki/SNCF_Class_141R

Zie onder  Preserved Locs:    ex-Sncf stoomloc 141 R 568  .   
De Baldwin n° 568  is één van de rijvaardige museumlocs type 141 R .
In (goede) Zwitserse handen...    Swiss Classic Train  ( zie hieronder)

-----------------

Er is zelfs een website alléén over de 141 R 568 :    ter info:     https://www.141r568.com/la-568
De loc bolt blijkbaar  A°2018  gans in een keurige verse lak.
Om in der Schweiz te blijven, het lijkt wel een blinkende Fulgurex in schaal 0 ...

Vakantietip gewoon ter info :  http://www.swissclassictrain.ch/
Swiss Classic Train News:      141R568 and Swiss Classic Train tour:     2 June 2018   +   20 oktober 2018

Martin Welberg

Citaat van: loebaske op 12 juni 2018, 21:20:11 PM
Wim ik twijfelde geen seconde aan de kwantiteit/kwaliteit van Martin zijn producten, alleen is dit in eigen land eerder (op enkele na) mooi, tof, leuk, wat een resultaat enz enz enz voor de rest niets....
Terwijl met WB (Martin Welberg) ongelooflijke realistische creaties kunt maken...

Dt heeft tijd nodig, draai nu al in NL een jaar of 4..

Kautenbach

Vallorbe, ligt aan de Franse grens...

Inmiddels een korte trein met typisch Franse onderlossers, ik moet nu serieus verouderen ;D

IMG_20180705_201955330_HDR by Wim Wijnhoud, on Flickr

IMG_20180705_202012971_HDR by Wim Wijnhoud, on Flickr

Herwig

#1031
aan Wim,

Vallorbe in de Zwitserse Jura,  is welbeschouwd niet zo vreselijk ver,  voor een reisje met zo'n fraaie rijvaardige grote stoomloc :      Association  141R568         1337 Vallorbe

Dit tevens als inspiratie voor een  'latere'  modelbaan ?   
Heb je o.a. die indrukwekkende, stevig gebouwde, perron-overkappingen van Vallorbe gezien, op die website ?   
De H0-loc 141 heb je alvast paraat .

Metpetergaathetbeter

prachtige wagons die je in het verleden ook al eens zag (zelfs in Gent-zeehaven)in Belgie en Luxemburg  ;)

RD25

excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'

sdz1976

www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1