Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Nieuw Break-treinstel

Gestart door BD1701, 01 april 2014, 23:06:33 PM

chef garde

Enkel de 308 heeft een rode bies rond de pakwagendeur.  De andere stellen hebben dit niet.

doomslu

Dat is wat ik wou weten en ergens vermoedde. Bedankt !
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

ward

Luc, het model dat je had voor msm test, was dat het officiële productiemodel?
De deur kan idd zijn, maar dat aan de lichten vind ik een beetje jammer..

Grtz
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

Metpetergaathetbeter

Citaat van: chef garde op 12 mei 2014, 12:19:58 PM
Enkel de 308 heeft een rode bies rond de pakwagendeur.  De andere stellen hebben dit niet.

verf was op voor de volgende  ;D

krispy

Zo Zaterdag een nieuwe gaan halen bij Olearts

Deze was qua uitzicht wel inorde ( @ ward : geen zilver kringen rond de lichten   :( )
Optisch een zeer prachtig stuk  8) maar qua techniek  :'(

Ditmaal sluiten de kassen goed  en is er slechts een minieme afwijking tussen de sierstukken en kassen ( dat hebben ze blijkbaar allemaal , t'ja die chinezen he )

Bij dit exemplaar heb ik dan weer pech met de stroomafname ( op de rolbank alles oké , MAAR OP DE BAAN IN DE BOCHTEN STILVALLEN )

Hier waren de contact stips niet goed geplooid waardoor in de bochten het contact met de wielen onderbroken werd.

DUS om alles werkend te krijgen , toestel open en :

contact stips bijgeplooid en dan ondertussen maar de bedraading intern een beetje gefansoeneerd ( mooi gelegd , en sommige stukken gewoon vervangen door nieuwe , om alles mooi weg te werken en geen tekorte draadjes te hebben zoals er instakken ( sommige waren heel erg opgespannen )

Vanavond ga ik nog iets zoeken om de stroomdoorvoerende leidingen naar de koppeling anders te leggen , die komen momenteel achter de aandrijving door en kunnen deze storen in de bochten , denk 2 kleine gaatjes in het chassis te maken waardoor deze dan kunnen gestoken worden zonder door de aandrijfopening te moeten komen .

Al bij al , Optisch is dit een zeer mooi stuk maar qua interne techniek vindt ik het zeer poverkes ( interne afwerking is triestig  :'( )

Persoonlijk vindt ik het zeer veel geld voor de kwaliteit die ik heb gekregen , het is goed dat ik zeer handig ben en technische problemen gemakkelijk zelf oplos want anders , was het weer terug rijden en weer bang afwachten wat het volgende zou zijn .

Dus mijn algemene indruk , het wisselen van stel gaat vanzelf , maar de techniekers erachter ? ( 2 op 2 met problemen vandaar mijn reactie )

Mooi ( laatste 8 / 10 , eerste 4/10 ) maar povere kwaliteit intern  ( laatste 3.5 / 10 , eerste weet ik niet , heb ik niet onder spanning gezet of open gedaan  ), wat wel op te lossen is als men zelf de handen uit de mouwen steekt , wat eigenlijk niet zou mogen in deze prijsklasse .

DUS HINT naar Olearts , CHECK JULLIE KWALITEIT BETER AUB.

Dus voor eenieder die er zich eentje aanschafd , let goed op  ;)

MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

Peter

Zoals bijna overal, wordt de kwaliteits kontrole tot een minimum beperkt. (niet enkel in Modelspoor)
Het komt voor veel bedrijven goedkoper uit om gewoon een (nieuw) defekt toestel te vervangen, als een uitgebreide
kwaliteits kontrole door te voeren, waarbij ze het risiko lopen dat er de eerste weken/maanden toch nog klachten binnenkomen.
Met vriendelijke groeten
Peter

Rangeerduivel

Vraag ik mij af,als je zo'n relatief duur model in de winkel afhaalt,moet daar dan geen rijtest mee gedaan worden
en optische controle(uiterlijk), vooraleer smilend de winkel uit te stappen?
Het zou in ieder geval veel heen- en weergerij voorkomen...
Die mogelijkheid is er toch wel bij Olaerts,meen ik

;)

krispy

#22
Citaat van: Peter op 26 mei 2014, 10:45:05 AM
Zoals bijna overal, wordt de kwaliteits kontrole tot een minimum beperkt. (niet enkel in Modelspoor)
Het komt voor veel bedrijven goedkoper uit om gewoon een (nieuw) defekt toestel te vervangen, als een uitgebreide
kwaliteits kontrole door te voeren, waarbij ze het risiko lopen dat er de eerste weken/maanden toch nog klachten binnenkomen.

Het is wel erg vindt ik dat ze me vertelden dat de eigenlijke assemblage hier bij hun gebeurt , ze krijgen blijkbaar alles los toe.
Dan vindt ik dat men wel wat meer aandacht mag besteden aan wat men maakt ( afwerking intern ).
MAW het is niet alleen china hé , ook hier in belgie loopt het meer en meer mis , wat verontrustend wordt , men moet meer en meer op zen hoede zijn .

Ik zou me persoonlijk schamen :-[ om zoiets de winkel te laten verlaten voor dit geld , maar wie ben ik hé ?

Een oplossing zou zijn , verkoop het in kit voor 3 a 400 euro en laat het ons zelf sammenstellen , dan weten we wat we hebben  : ;)
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

ceuleer

Ik vind dat de prijzen van locomotieven en treinstellen de laatste tijd enorm hoog liggen, je zou denken, het komt van China, OK, dan is het goedkoper, maar ik heb de indruk dat de winstmarge gewoon hoger is, ipv een lagere verkoopprijs. En de qualiteit is dan soms ook nog minder, zodat je best alles zelf nog een nacontrole geeft.
OK, ze zijn dikwijls digitaal met sound, maar sommige fabrikanten vragen voor een sounddecoder 105 euro meer dan de analoge versie.
Ik heb juist het nieuwe Extrablatt van roco bekeken, daar krijg je er een sounddecoder bij voor 70 of 75 euro, naargelang het locomotief model, daar heb je bv. Een BR 218 met sound voor 254 €.
Bij andere fabrikanten betaal je gemakkelijk meer dan 300 € voor een dieselmodel.
Als roco het kan, waarom kunnen(doen) de andere dit dan niet ?
OK, er staan ook duurdere modellen in de catalogus, maar waarom moeten de decoders zo veel geld kosten, als ze bij esu 70 € voor een sounddecoder zouden vragen, ze zouden nogal een omzetstijging hebben.
Nu kosten ze dikwijls meer dan 100 €, en dan moet je bijna altijd nog een passende luidspreker bijkopen.
Ik wil maar zeggen, 't is een enorm dure hobby wanneer je een fulloption model wil, en dan werkt alles soms nog niet naar behoren.

Grz,
Gunter

ward

Krispy,

jammer dat te lezen..
Ik ben enorm aan het twijfelen één te bestellen of niet.
Een AC model hebben ze sowieso niet binnen, moeten ze zelf "maken"
Ik vind wel voor een model van die prijs dat dergelijke details in orde moesten zijn.
Zou je eventueel wat extra foto's en een filmpje van jouw model kunnen tonen?

Mvg,
Ward
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

krispy

Citaat van: Rangeerduivel op 26 mei 2014, 11:36:01 AM
Vraag ik mij af,als je zo'n relatief duur model in de winkel afhaalt,moet daar dan geen rijtest mee gedaan worden
en optische controle(uiterlijk), vooraleer smilend de winkel uit te stappen?
Het zou in ieder geval veel heen- en weergerij voorkomen...
Die mogelijkheid is er toch wel bij Olaerts,meen ik

;)

Moet toegeven , het eerste stel was afgehaald op de beurs in woluwe , doos even geopend en leek ok ( niet in detail bekeken )
wat rijden betrefd kan dat daar niet

Het tweede stel heb ik bij hun serieus optisch gecontroleerd en is dan ook OK ( optisch ) ( was in de winkel , hadden daar toen optische problemen mee geweest had ik men geld terug gevraagd )
Niet gevraagd om te laten rijden , daar men kon zien dat er reeds testen mee gedaan waren .
Hier thuis op de rolbanken was alles OK , enkel later op de baan in de bochten bleek  problemen te veroorzaken .
Het is pas bij het open van het stel dat de teleurstelling groter werd , steekt allemaal maar rommelig in elkaar , daar wringt het schoentje.
Voor hetzelfde geld kan men alles mooi leggen zodat het er niet rommelig uitziet , sommige soldeeringen waren meer geplakt dan gesoldeerd.
Als het goed had gereden , had ik het niet geopend en was het nooit ( toch niet direct ) aan het licht gekomen hoe triestig het binnenin was gesteld.

Maar geen getreur meer , ondertussen is het volledig gereviseerd  ;) :P ( alle aansluitingen zijn herdaan , draadjes mooi gelegd , andere oplossing voor de draadjes van de stroomkoppeling ( door 2 extra gastjes in het chassis gemaakt , weg van het rijwielgedeelte ) bedacht en uitgevoerd , hierdoor is er geen contact meer met de aandrijving tijdens bochten nemen ) .

Loopt nu als een trein .

Wat ik vanavond nog wel ga plaatsen is een powerpack op de esu 4 , dit omdat er slechts op een stuurstand spanning van de wielen wordt genomen , dit om later bij iets vuilere wielen niet altijd problemen te hebben  ;)

MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m