Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Giannova Railmagazine

Gestart door sdz1976, 31 maart 2014, 08:52:27 AM

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

sdz1976

www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

sdz1976

Even het stof van de baan geblazen, naar aanleiding van onze opendeurdag: 28en 29 maart aanstaande.
En daarna gaan we er in 1 rechte lijn aan verderwerken, zodat we tegen volgend jaar deze tijd er de baan mee op kunnen.






grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

sdz1976

Hoi allemaal,

Ben opnieuw begonnen met wijnranken plaatsen.
Plaats ze nu eerst allemaal, en ga ze dan pas ineens allemaal verven en begroeien.
Ben echt benieuwd hoeveel wijnranken ik uiteindelijk zal gedraaid en geplant hebben.

Nog wat foto,s van de vorderingen:









Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

loebaske

Als deze allemaal in bloei staan gaat je een goede wijn kunnen brouwen  ;)

Steam.N

Werkje van lange adem.
Eens klaar kun je inderdaad genieten van een lekker glas  ;)
Gaat er mooi uitzien.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

RD25

excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'

sdz1976

Dankuwel voor de complimenten mannen,

Dat genieten van de wijn zal er zeker bij zijn! Zal jullie wel es laten proeven als het zover is.

Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

sdz1976


Terwijl ik op de club doorwerk (als er niets anders te doen is) aan de rechtermodule van Gianova, ben ik thuis opnieuw begonnen met het plaatsen van verlichting in de verschillende gebouwengroepen.
Dit is het voordeel van uwen decor modulair te maken, dat ge der op uw tafel kunt aan werken.



Alle zichtbare ramen (niet door luiken afgeschermd) worden individueel verlicht, en met een arduino aangestuurd.
Dit zal gekoppeld worden aan de bovenverlichting, om zo een dag en nacht cyclus te simuleren.

De smd ledjes voorzie ik zelf van draad, om kosten te sparen.







Er zitten in dit stukje zo een 40 lampjes, die op 9 kringen komen te staan + 1 voor de straatverlichting.

Deze komen eerst samen op reepjes printplaat en worden dan verbonden met lusterklemstekkers.





Grtz,

Samuel.





www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

HYA

Ja Sam, dat wordt een lichtspel waar Gent een puntje kan aan zuigen.

Ga dat vrijdag op de nocturne al staan blinken ?  ::) ;D

OlivierV

Onlangs zag ik een reisaanbieding naar Italië, naar de regio van het Unesco-erfgoed Cinque Terre, deed mij spontaan hieraan denken. ;)



Groet
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

sdz1976



Dankuwel voor de pluimen mannen,

Heb Giannova op verzoek voor de gelegenheid weer ff in mekaar gezet, en zal als diorama te zien zijn.
Er zitten toch al een kleine 200 lampskes in ondertussen.

Deze foto was dan ook de basis voor Giannova, Olivier.
Blij dat het ondanks niet klakeloos nagemaakt toch herkenbaar is  :)

Grtz,

Samuel.


www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

sdz1976

#58
Nu de verlichting overal is ingebouwd, hebben we de rotsen hier en daar bijgewerkt.





Hebben de rotsen nu ook beter aangesloten aan de gebouwen.





Alle wijnranken zijn nu gevlochten en zo goed als allemaal geplaatst (op enkele na waar ik de herwerkte rotsen nog moet schilderen) .





Nu dit saaie werkje eindelijk gedaan is kunnen ze volgende week worden geschilderd, en de daarop volgende week worden gevlokt.

Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Floris

Ben heel benieuwd hoe het eruit gaat zien met gestoffeerde wijnranken, heerlijk project dit met zo'n fijne eigen sfeer!