Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Vervelende pop-up

Gestart door Peter, 28 maart 2014, 19:53:47 PM

Peter

Sinds een uurtje geleden krijg ik een vervelende pop-up met reklame van huishoudartikelen aan de rechter zijde van mijn scherm, telkens ik een bericht in een draadje aanklik.
Eigenaardig daarom, omdat het enkel op het MSM forum gebeurt.
Wat is of kan de oorzaak zijn?
Met vriendelijke groeten
Peter

MickeyMouse

Ik krijg dit niet...
Welke browser gebruik je?

Geert

Peter

CiteerWelke browser gebruik je?

Mozilla Firefox.
Heb ondertussen  ondervonden dat er een mogelijkheid was om die uit te schakelen, wat ik dan ook gedaan heb.
Met vriendelijke groeten
Peter

jesse

Hey Peter,

Ook al voorgehad. Je moet eens met je excenties kijken bij je instellingen.
Daar kan er iets zijn geïnstalleerd dat het veroorzaakt gewoon meteen verwijderen.
Als het altijd weer terug komt kan ook zijn dat je een virus hebt die het altijd weer installeerde.
Ik heb er Norton virus protector voor en die doet het meteen weg en beveiligd me er van.
Als je er als maar mee last van krijgt zou ik toch eens kijken naar uw virus protector of die het internet ook doet.

Groetjes,
Jesse

weerstandje

Hallo, wis je regelmatig de trackingcookies ? je browser zou dat moeten kunnen of toch zeker een goede virus scanner.

Rangeerduivel

Heb er ook van;ERG VERVELEND,en inderdaad enkel op dit forum.
Eerst werd gedacht dat het aan Chrome lag,op aanraden van Olivier ADBLOCK geinstalleerd,daarna was het 1à2 dagen weg,maar nu is het terug.
Ongewenste reclame die het beeld verstoort en helemaal niets met modelspoor te maken heeft.

Toch raar dat het zich enkel op dit forum voordoet,en dat terzelfdertijd meerdere forumleden er last van hebben..!

>:(

Peter

Vandaag stond het er weer op. Dus eens alles nagekeken en ja hoor, een klein programmatje stond bij mijn software. Programma verwijdert en nu is het blijkbaar helemaal weg.
Waar het vandaan is gekomen is mij een raadsel want ik heb een goede antivirus enz. die dagelijks automatisch ge-updated worden.
Ook raar inderdaad dat dit enkel gebeurde als ik een draadje op het MSM forum opende. Op geen enkel ander forum had ik er last van.
Met vriendelijke groeten
Peter

Metpetergaathetbeter

ik heb de indruk dat deze komt vergeef mij met het bezoeken van (Ned.?)modeltreinverkoopsites, heb 2 computer (lap t- vaste) met dezelfde virusscan en de ene heeft het wel en de andere niet ! En mogelijks die pop-up al dan niet vrijwillig eens te open in de poging die weg te krijgen !

Ik gebruik die vaste het meest en kom daar meer op verkoopsites en andere, de laptop om op het forum te komen !

Groeten Peter ;)

Rangeerduivel

Citaat van: Peter op 29 maart 2014, 12:30:42 PM
Vandaag stond het er weer op. Dus eens alles nagekeken en ja hoor, een klein programmatje stond bij mijn software. Programma verwijdert en nu is het blijkbaar helemaal weg.
Waar het vandaan is gekomen is mij een raadsel want ik heb een goede antivirus enz. die dagelijks automatisch ge-updated worden.
Ook raar inderdaad dat dit enkel gebeurde als ik een draadje op het MSM forum opende. Op geen enkel ander forum had ik er last van.

Kan je op dat klein programmatje ook een naam plakken Peter?

;)


Peter

Pop-up is blijkbaar definitief verwijdert.
Hoe het programmaatje heette weet ik helaas niet meer.
Ik heb een lijstje (op papier) van al mijn software. Ik heb gewoon hetgeen niet op dat lijstje stond er af gegooid.
Om de zoveel tijd dat lijstje vergelijken is een goede zaak, want Antivirus en Malware houden ook niet alles tegen.
Met vriendelijke groeten
Peter

rixke rail

Ook zo iets gehad recent, maar dan gewoon los tussen de draadjes reclamebanners.
Zelfs voor wapens ... ik was geschokt.  >:(
Even tussen de downloads gekeken, gevonden en verwijderd ... weg probleem !  :D
Ik weet ook niet meer hoe het heette, maar dubbel voorzichtig vanaf nu.
Als je iets download (vooral gratis) haal je soms de digitale builenpest binnen !  :-\
Modelspoorse groeten,
Eric
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Havoc

Nog nooit last van gehad. Maar ja, ben nogal paranoia als het op downloaden aankomt.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

bellejt

ff avast free en ad aware installeren.Geen last meer van zulke dingen.En is allebei gratis.