Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

verlichting

Gestart door swarol, 27 maart 2014, 17:24:03 PM

Michiel

Citaat van: dani op 01 april 2014, 16:53:33 PM
"even omlaag krikken"  behoudt niet het vermogen of de stroom...   

Niet het vermogen, maar wel de stroom. De stroom is kwasie constant, maar het vermogen dat door de regelaar (vb 7812) gedissipeert moet worden is de verschilspanning x die stroom. De trafo kan steeds die 0.5A leveren, en zal daarmee de LEDs voeden, namelijk 0.5A/0.020A = 25 groepen van 3 LED's (75 LEDs).

Maar Klaas' voorstel is natuurlijk een stuk eenvoudiger.  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

swarol

Citaat van: Klaas Zondervan op 01 april 2014, 16:00:48 PM
Swa, je kan het jezelf nog makkelijker maken. De voornoemde ledstripwinkel verkoopt ledstrips in diverse lengtes en ledtypes, compleet met voedingsadapter.
Aansluiten, stekker in de muur en er is licht.
Ook voor de huizen te verlichten?

Is een oudere tranfo Dani met aan de ene kant aansluiting verlichting, en daar staat zo een golfje bij is dan wisselstroom dacht ik.....

Thx michiel
Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

swarol

Citaat van: Dirky op 31 maart 2014, 21:19:35 PM
Citaat van: dani op 31 maart 2014, 17:42:44 PM
VOlgens mij zoekt hij gewoon een simpele manier om wat extra licht te hebben.
Ik dacht meteen aan LED strips, maar na dit topic is me duidelijk dat TL nog steeds een valabel alternatief is.

Daar ben ik het volledig mee eens.

Ik was zelf zo dwaas de discussie op gang te brengen door over de TL's door te draven. sorry hiervoor!
Beroepsmisvorming heet dat (want 99% van mijn werktijd ontwerp ik LED-verlichting voor een groot retail-verlichtingsbedrijf  :) )

Dus Swa, plaats misschien eens een fotootje van je werkomgeving. Misschien heb ik hier wel een gratis sample liggen die je kan gebruiken...

Dit wordt de plaats dinky
Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

Dirky

ik stuur je een persoonlijk berichtje Swa... (op je hotmail adres)

swarol

Zal u men nieuw email doorgeven hotmail adres is afgesloten:-)
Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa