Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Frans diorama (Spoor 0e)

Gestart door Cord, 23 maart 2014, 20:12:41 PM

Gerolf

Citaat van: sdz1976 op 25 december 2020, 14:04:58 PM
Geniet weerom van de inspirerende beelden  8) 8)

Ik ook - dit is een draadje dat ik erg graag volg  :)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

modelbaanHO

Lijkt op het eerste zicht allemaal eenvoudig, maar dat is het volgens mij toch niet.
Zeer knap hoe je de structuur van die gebouwen en materialen kan omzetten !
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Cord

Heren dank voor jullie feedback.

Citaat van: modelbaanHO op 28 december 2020, 12:23:12 PM
Lijkt op het eerste zicht allemaal eenvoudig, maar dat is het volgens mij toch niet.
Het hangt volgens mij ook een beetje af in welke schaal je dit zou willen doen. In schaal 1:87 heb ik nog nooit bakstenen gemaakt en ik ga dat ook niet proberen. Bovendien is er in 1:87 een grote sortering kant-en-klare muurplaten beschikbaar. Dus waarom zou ik dingen maken die ik beter kan kopen?
In schaal 1:45 is dat een stuk lastiger en zul je vooral zelf aan de gang moeten.
Je hoeft geen modelbouwtechnisch wonder te zijn om dit te maken en als je het eenmaal geprobeerd hebt dan gaat het jou ook lukken... en misschien nog wel beter.
Wat ik doe is slechts één manier, maar er zijn meerdere manieren om een geloofwaardig resultaat te behalen.
Gewoon proberen.
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

SuSke

Citaat van: Cord op 28 december 2020, 16:08:56 PM
...
Het hangt volgens mij ook een beetje af in welke schaal je dit zou willen doen. In schaal 1:87 heb ik nog nooit bakstenen gemaakt en ik ga dat ook niet proberen. Bovendien is er in 1:87 een grote sortering kant-en-klare muurplaten beschikbaar. Dus waarom zou ik dingen maken die ik beter kan kopen? ...

Waarom niet, zie maar naar de werkjes van Rik indertijd voor hij zijn lasermachine had en hij verslaafd was aan het architectenkarton.
En ikzelf trouwens ook.



Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Cord

Citaat van: SuSke op 28 december 2020, 19:46:27 PM
Waarom niet...
Ik heb ook niet geschreven dat het niet mogelijk is om bakstenen muurtjes zelf te maken; ik schreef dat ik ze zelf nooit heb gemaakt in H0 en het ook niet ga proberen. Wat dat aangaat vind ik af en toe makkelijk ook wel fijn.


Ik ben best gecharmeerd van rotzooi, maar de bakstenen hoeven voor mij niet per se rommelig te zijn. In dit diorama gelden weer andere regels.
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

Cord

Kleine update
Tussendoor ben ik bezig geweest met m'n diorama, maar leverde tot dusver nog geen spraakmakend beeldmateriaal op.


Wel heb ik de muur met het raam vervangen.


Het raam past nu beter en zit meer naar links.


Het hele bouwwerk bestaat nu nog uit twee losse delen. Bij de inham zit het spul vast met spelden.


Het linker deel van het gebouw is nu ook voorzien van een terras.


Het terras is eigenlijk meer een omloop dat de toegang geeft aan de bovenste etage.


Ter inspiratie een wat over de top geromantiseerde scène uit Disney's "The Beauty and the Beast". Het is een stijltje dat wel prima zou kunnen passen in mijn Franse diorama en laat ook zien dat ik misschien tóch nog wat meer met vakwerk moet doen.  :)
Enfin, tot zover.
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

DFS


sdz1976

coole inspiratie  8) 8)


Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1