Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Buitenlandse locs en treinstellen op Belgische net in Ho

Gestart door guyedgard, 23 maart 2014, 17:00:44 PM

bruureke

onlangs een class 66 of 77 zien voorbij komen hier in Geel die voor Ascendos rijdt, die wil ik zeker in HO... duitse leasing zeker?

Peter


Op welke lijn (lijnen), wordt die ICE reeks 407 Velaro D hier in Belgie ingezet.
Heb ondertussen gezien dat die ook rijdt in de blauw/grijze kleur van de Eurostar.
Met vriendelijke groeten
Peter

ceuleer

Citaat van: B_Modelbouw op 05 november 2014, 18:12:28 PM
- MaK DE6400 beter gekend als de Vlaamse Reus 

Maar van welk type zijn de locs waarmee CFL Cargo op ons net rijden, deze blauw-wit geschilderde diesels van MaK ?

Bedoel je deze 2 ?





Deze zijn van Mehano.

Grz,
Gunter

nederbelg


SuSke

Citaat van: Peter op 05 november 2014, 18:35:43 PM

Op welke lijn (lijnen), wordt die ICE reeks 407 Velaro D hier in Belgie ingezet.
Heb ondertussen gezien dat die ook rijdt in de blauw/grijze kleur van de Eurostar.

Is ook zo Peter, wordt de nieuwe Eurostar als de veiligheidstesten voor de "Chunnel" goed aflopen

Zie uittreksel uit 4.rail.net (http://www.4rail.net/fast_velaro1.php)
Deutsche Bahn class 407 / Velaro D
The newest Velaro train sets will be allocated mostly on the Deutsche Bahn's international routes from Germany: France, Belgium and Holland, and later even U.K. depending on the outcome of the Channel Tunnel safety rules revisions. The new trains are thoroughly improved from the previous generations, although the outside appearance remains strikingly similar at first looks. 
Units built: 15, 2010 - current production model
Unit numbers: 407 x01 -
Maximum allowed speed: 320 km/h (199 mph)
Electrical systems: all 15kV 16,7 Hz, 25 KV 50 Hz, 1500 V DC and 3000V DC
Usage: All around Germany international high speed routes, mainly to France (Paris, Marseille), Belgium (Brussels) and Holland (Amsterdam), possibly U.K. (London).

Similar units will also be manufactured for use at Eurostar as E320 train sets. Not surprisingly, these are targeted partly for the same routes the Deutsche Bahn has in mind.

Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

B_Modelbouw

Hé Gunter, Inderdaad die bedoel ik ...
Vreemd dat aan het ene eind deze als MaK-1206 wordt aangeduid en aan de andere kant MaK-1700, een foutje van Mehano ;) .

Hij heeft veel weg van onze 77'ers (wat een MaK-1205 is), dus voor 1:1 is het een MaK-1206. 't Zou me verbazen dat deze op
het Belgische net niet waren toegelaten, want heb ze al in Antwerpen gezien.

Voor de leken onder ons ... Ik spreek over de fabrikant en het bedrijfstype van de locs, niet over de maatschappij en reeks nummer
van de locs. Bij CFL Cargo zou deze onder het nummer1500 rond rijden.
Modelbaan 'Station Ekeren L12' en 'Containerterminal'  in tijdperiode V-VI
Sturing: Koploper - Systeem: 2R-DCC


Kees-Jan

1206 rijdt wel degelijk in België.

Even goed kijken Bert   ;) ;).

De bovenste is een G1206 en de onderste op de foto een 1700 (schuine kanten aan delen van de huif).


ceuleer

Juist wat ik ook wou zeggen, zoals Kees-Jan, dit zijn 2 verschillende modellen, de G1700 is nummer 55334 DC van Mehano, de G1206 is de 55302 DC van Mehano.

ceuleer

Citaat van: B_Modelbouw op 05 november 2014, 23:53:01 PM
Bij CFL Cargo zou deze onder het nummer1500 rond rijden.
De G1206 CFL heeft dus zoals je zegt 1502 als nummer.
De G1700 CFL heeft 1701 als nummer.

grz,
Gunter



mark7758

Citaat van: Kees-Jan op 06 november 2014, 00:04:17 AM
1206 rijdt wel degelijk in België.

Even goed kijken Bert   ;) ;).

De bovenste is een G1206 en de onderste op de foto een 1700 (schuine kanten aan delen van de huif).

Heb jij een foto van een echte G1206 in Belgie?  En dan niet het grensstation van Athus.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

B_Modelbouw

't Topic gaat over Buitenlanders op on Belgische Net ... Een grensstation is inderdaad ook Belgisch  ;) ;)

Nog enkele Buitenlanders;
DB bouwreeks 130   (beter gekend onder de treinnummers 241)
DB bouwreeks 225   (opvolger van de 215)
-> Uitgebracht door Roco ???

SNCF 36000  (Jouef)
SNCF 4674000  (Jouef - Lima - Roco - Piko ... gelijkaardige varianten, juiste versie nog niet uitgebracht)

@Maarten : Ascendos rijdt voor Rail Feeding
@Kees-Jan : Lijkt me een CLF Cargo in de Belgische Ardennen aan de achtergrond te zien ... HAHA


Door wat te rommelen op zolder (uitbreiding baan), ook wat lectuur teruggevonden van half vorige eeuw,
met TEE, expo 58, Euro rails, ... Hier staan ook een boel informatie hoe toen NMBS hun visie op de toekomst
zag met treinverbindingen van en naar 't Buitenland. Met tal van info, foto's van internationale treinen.
Dit weekend (als ik tijd heb) eens verder uitpluizen en leuk materiaal hier melden.

Een leuke die me direct opviel was de TEE-diamant en de TEE met beroemde schilders die België aandeden.
Varianten in model zijn hier terug te vinden in LS-Models, Roco, Marklin.

     
 

Modelbaan 'Station Ekeren L12' en 'Containerterminal'  in tijdperiode V-VI
Sturing: Koploper - Systeem: 2R-DCC


Kees-Jan

Zoek maar op Google Marc. G1206 Antwerpen en dan kom je er tegen in Vossloh kleuren. Echt waar.

mark7758

Die ken ik Kees Jan. Loc is bestemd voor Prive gebruik in de havens. (Niet toegelaten op het NMBS net).
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.