MSM 135

Gestart door Michael, 20 maart 2014, 21:16:37 PM

Metpetergaathetbeter

hier zat hij ook  in de bus, eerlijk gezegd liep begin deze week al met voorgevoel dat de MSM ook dit keer vroeg zou toekomen ! En ik was niet mis !


Groeten Peter ;)

Metpetergaathetbeter

Even doorgenomen en heel goed bevonden !

@doomslu Luc, vastgesteld dat het blad waarop het adres geadresseerde (met abo nr.) schijnbaar verdwenen is en dat het adres nu op de folie zelf is afgedrukt, in het verleden gold dit blad als bewijs om een korting te krijgen aan de ingang (vroeger MECHELEN , nu LEUVEN) of keert dit blad bij de nr's voor Leuven even terug ? :o ??? ::)

Groeten Peter ;)

thor

Vandaag ook reeds ontvangen.
Eén probleem daarbij, de postbode heeft de onhebbelijke gewoonte mijn nummer dubbel te plooien en zo in de postgleuf te steken.
Dit is zo ongeveer de vierde keer dat MSM zo wordt afgeleverd
Een eerder geformuleerde klacht bij de posterijen lost blijkbaar niet zo veel op...
Kan er mogelijk op de omgesloten verpakking niet vermeld worden, 'NIET PLOOIEN', en dan liefst aan de beide zijden?
Misschien helpt dit?
Voor de rest leuke nummer zoals we gewend zijn.....
Groeten
Thor
hO, 2-rail, digitaal
Intellibox, Power 3, Win-Digipet 2009, v 5

Herwig

Prima en wel, hier (*) toegekomen, een goedgevulde MSM135.                                      (  *  Antwerpse Noorderkempen)

Met vakantie in Wenduine-a.-z. fotografeerde ik onze zoon(tje), vanaf  pakweg 1993, naast de plaatselijke rode gietijzeren brievenbus:  dus was de brievenbus de volgende vakantie   "gekrompen" ...  (spijtig:  rood rustiek postding werd na enkele jaren afgevoerd...)

Komt er een vergelijkende studie tussen de Märklin en de Roco type 98?  Misschien komt er toch nog een 2rail Trix?
( 'k Vind nl. m'n Trix type 81 al-bij-al toch een fijn H0-stomertje...)

Esso mag tevreden zijn met de foto's van hedendaagse Esso-H0-tankwagens in deze MSM.  't Rare is dat op de échte tankwagens géén Esso (noch Shell, noch Total) wordt vermeld.....

Mooie MSM... .

Johnnytrein

#19
Pot vol koffie nu was deze morgen de nieuwe Msm er weeral en dat ondanks de onheil spellende voorspelling van de Luc toeme toch he nu kan ik weer niet veel doen.
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Chrisrail

#20
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

thor

Mijn brievenbus is naar hedendaagse normen hoor, geen enkel probleem om er een omslag van zelfs 25 cm breed in te deponeren.....
Groeten
Thor
hO, 2-rail, digitaal
Intellibox, Power 3, Win-Digipet 2009, v 5

Chrisrail

#22
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

doomslu

Citaat van: thor op 26 maart 2014, 13:10:34 PM
...
Kan er mogelijk op de omgesloten verpakking niet vermeld worden, 'NIET PLOOIEN', en dan liefst aan de beide zijden?
Misschien helpt dit?
.....
Ik vrees dat postbodes daar niet naar kijken.  :-\
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Johnnytrein

Ik zou de postbode dat gewoon vragen om je MSM niet meer te plooien, dit heeft misschien nog het beste resultaat.
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Herwig

Is deze nieuwe MSM ànders gedrukt of op ànder papier?  Iets meer satijnfinish?  Of met andere inkt?

Neem bijvoorbeeld de   Märklin-type-98-advertentie   op de achterflap:  bij de MSM134 voelt de   foto-van-de-loc  glad aan, bij de MSM135  kan men de   foto-van-de-loc    "voelen" , lijkt het wel...?











marc goovaerts

Het kan ook toevallig aan de productie liggen. Wanneer er snel gedrukt wordt, wordt er bij offsetdruk soms meer of minder 'smetpoeder' gebruikt, om te voorkomen dat de gedrukte vellen op de stapel aan het einde elkaar 'afstempelen' door nog niet geheel gedroogde inkt. en het gewicht van de vellen erboven.

Steam.N

Citaat van: Herwig op 26 maart 2014, 22:45:07 PM
... bij de MSM135  kan men de   foto-van-de-loc    "voelen" , lijkt het wel...

Natuurlijk: na al dat geëxperimenteer met 3D printers, is de drukker van MSM ook op deze technologie overgestapt  ;D
Binnen enkele nummers worden het rijdende exemplaren !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Herwig

Voelbare inkt in MSM135:  gewoon Fingerspitzengefühl  of de (lovenswaardige) aanzet tot een toekomstige Braille-versie van MSM ?

beginner

Hier boven in Nederland is hij ook aangekomen, zonder plooien. ;)
Gauw vanuit het werk naar huis, doorbladeren en de komende dagen lekker "kwijlen"van al het mooi's. Ik geniet dagelijks van het forum en zal ooit mijn eigen bijdrage leveren. Eerst nog een nogals ingrijpende transplantatie operatie afwachten maar ik kan me nu al verheugen op de revalidatie. Ik heb nog twee grote bouwwerken van Joswood staan en een klein dorpje te bouwen van Artitec gebouwen. Kanaaltje met bootjes en kraan erbij, baantje van grensstreek Nederland- Belgie. Beide hebben toch schitterend materieel.