Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Blankenberge

Gestart door Peter, 24 maart 2006, 10:38:00 AM

Peter

Was gisteren met de echtgenote een dagje aan zee, en ben natuurlijk bij MTE binnengeweest. Tony was heel vlijtig aan het werken. Hij was een lok voor iemand aan het herstellen (bravo) Hebben een hele tijd gezellig staan babbelen  en hij liet mij een proef-model zien van de kap van een motorwagen rreks 46. WOW prachtig !!! Gemaakt is een soort kunstof met kristalheldere ramen (in een stuk meegegoten)
Model was reeds in twee kleuren gespoten, (geel/rood) maar nog wel zonder beschrifting. Vermoedelijk komt het model in november op de markt. Volgens mij is het ook veel beter dan het oude Jocadis model.
Een prijs was nog niet bekend.
Terwijl we in Gent-St-Pieters op onze aansluiting stonden te wachten denderden er eerst een DLC lok met een lange rij Nord-wagons door het station, kort daarop gevolgd door weer een DLC lok met een hele lange rij container wagens. En............ verassing !!!! een reeks 16 met vier of vijf prachtig gerestaureerde CIWL wagens. Verd... ik moet toch eens leren mijn digitaal fototoestelletje in mijn jaszak te steken als ik in een station sta, i.p.v. in mijn echtgenote haar handtas.

Met vriendelijke groeten
Peter

ERVIN

Wow, je hebt zo te zien een hele fijne dag gehad gisteren, en idd, jammer dat je geen foto's hebt genomen.[:)]

Tom

Ik zal waarschijnlijk ook eens langs gaan bij MTE in het paasverlof.
Hoe stonden de werken aan Brussel West?
Tom

Peter

Die werken heb ik niet gezien. Wel heeft Tony mij de nieuwe stop/start schakeling laten zien (kiss) van de trambaan. Werkt heel goed moet ik zeggen. Heb ook nog 3 Henckens signalen gekocht. MTE heeft een grote keuze. Heb ook nog staan watertanden van de type 10 van Olaerts in de etalage.
Met vriendelijke groeten
Peter

Tom

Het is waarschijnlijk deze trein die je gezien hebt.

http://www.treinfoto2000.be/
Tom

Peter

Inderdaad, dat was 'm.
Een foto zou zowieso moeilijk geweest zijn.
Wij stonden op het perron voor spoor 12 en die trein reed via spoor 5 of 6 denk ik.
Met vriendelijke groeten
Peter

vdr


awel ik ben er vorige week ook geweest echt de moeite als je in Blankenberge zijt,en wat die werken betreft ,er is nog heel wa te doen ,maar het project moet af tegen de zomer ,en met het enthousiasme da het werd verteld ,geloofde ik dat eigenlijk feitelijk wel . Ik ga alleszins is piepen in de zomer



citaat:
Geplaatst door Tom

Ik zal waarschijnlijk ook eens langs gaan bij MTE in het paasverlof.
Hoe stonden de werken aan Brussel West?

 

riksketrein

Een vraagje over de reeks 46 (en ook de 40) a.u.b.
Blijven de vroegere bestellingen gelden of zulln we opnieuw moeten bestellen ?
Eric.