De vergangkelijkheid der dingen

Gestart door Huugooke, 13 maart 2014, 17:12:50 PM

Huugooke

Nee, het heeft niets met modeltreintjes te maken; maar vannacht is mijn schoonmoeder overleden.
Ze was de laatste van de vier ouders. En dan begin je te denken: nu is het aan ons.
Alles lijkt zo onbelangrijk. Je doet bedenkingen zoals "wat gaan ze in's hemelsnaam met al mijn spullen doen als ik het hier voor gezien hou?". Het zal je op dat moment een zorg wezen natuurlijk! Of moet je aan je kind denken en zorgen dat die niet met de last zit. Een begrafenis regelen is ook al zo'n traumatisch iets. Zal ik het op voorhand regelen? En moet ik nu stoppen met die stomme hobby's? Of moet ik er des te meer van genieten? Zal al wat ik nu koester op de vuilhoop belanden?

dani

Sterkte voor jou en de nabestaanden, Hugo !
Het is erg om je ouders te verliezen, ik heb de mijne ook allebei verloren toen ik pas 34 was, met 6 weken verschil.   

Koester de goede momenten, en geef het verlies een plaatsje....   Neem er je tijd voor, om het te verwerken, maar stel vooral je eigen leven niet te veel in vraag. 
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Stieven76

Sterkte Hugo.
Alles schuift op hè.  Sinds mijn grootouders er allemaal niet  meer zijn en ik zelf kinderen heb besef je dat steeds meer. Ik ben al een generatie opgeschoven door zelf kinderen te hebben, en de volgende stap is normaal gezien van ouder naar grootouder. Zover als jij ben ik nog niet, maar ongetwijfeld zullen tegen dan dezelfde bedenkingen wel eens de kop op steken... Het is maar menselijk dat je daar al eens aan denkt vind ik.

PietB

Allereerst gecondoleerd met het overlijden van je schoonmoder.
Sterkte de komende dagen.

En over dat andere, ja ik denk er ook wel eens over na.
Wij hebben hier thuis een hele vracht boeken plm 1500, we bezitten een jacht en ik heb een treinbaan.
Deze spulletjes daar zijn wij best aan gehecht.
En mochten wij overlijden dan heb ik in iedergeval nu al een lijst met adressen die onze kinderen zouden kunnen raadplegen om de spullen te kunnen verkopen.
Zelf zullen we dat denk ik niet doen(behalve de boot misschien), want we beleven er nog te veel plezier aan.
Niet dat we geen plezier aan de boot hebben, maar het winteronderhoud begint naarmate we ouder worden toch een last te worden.
Maar ik ga me nu niet het hoofd breken over wat er met de spullen gaat gebeuren als wij het tijdelijke voor het definitieve hebben verruild.

grt Piet.

Rangeerduivel

Ook van mijnentwege innige deelneming,Hugo en echtgenote.

Wat de hobby betreft,tracht er zolang mogelijk van te genieten,zoals ook ik van plan ben.
Wat ze er na mij mee doen breek ik me het hoofd niet over.
Ze zullen het wel kwijt geraken,via een opkoper,club of tweedehands-site.
Wat ze er voor krijgen zal veel van hen afhangen,en vooral van de moeite die ze er insteken...
Ik heb een dochter en een zoon,die beiden niet in modeltreinen geintresseerd zijn(eigen schuld,dikke bult!)

;)

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Alain

Hugo

Mijn innige deelneming en veel sterkte aan u en uw familie.

Alain

Havoc

Innige deelneming Hugo.

Dat dit aanzet tot nadenken is normaal, maar je moet je ook niet teveel vragen stellen.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

gardevil

Hugo, mijn deelneming iemand verliezen is nooit prettig.
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

rgp

Hugo,

Innige deelneming met het verlies van een dierbare.

Je bedenkingen bij de materialistische dingen heb ik me ook al gemaakt.

Vooral denk aan de wijze woorden van Dani: tracht het een plaatsje te geven en leef zelf zo goed als het kan.

Roland

Catje

Hugo,

Voor u en uw gezin, gecondoleerd met het overlijden van uw schoonmoeder.
Verder wenst ik u heel veel sterkte met dit verlies van een dierbare.

Willy

Huugooke

Bedankt iedereen, voor de vriendelijke en steunende woorden.

Gerolf

Ook van mijnentwege gecondoleerd, Hugo. Sterkte voor U en de uwen in de komende dagen !

Dat je het eigen leven dan even overpeinst, is heel normaal en nuttig.
Misschien is zoiets wel het moment om een lijstje aan te leggen met praktische tips voor je nabestaanden,
maar ook om zaken vast te leggen over hoe je jouw laatste levensperiode wil (vroegtijdige zorgplanning)
( dat laatste is iets waar ik in mijn praktijk vaak mee te maken heb )
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

marc goovaerts

Ook van mij mijn medeleven Hugo. Het is inderdaad één van die momenten waarop je bij veel dingen even stilstaat.

Peter

Met vriendelijke groeten
Peter