Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Van biervliet 2014

Gestart door ward, 12 maart 2014, 14:42:03 PM

SuSke

Heb me vandaag na een kort gesprekje met Kristof over de voorziene levertijden toch maar laten verleiden om 3 items uit de cataloog te bestellen met goedkeuring van de vrouw die mee was. Ik ben tegen het einde van het jaar dus een Infrabel 62, een blauwe 23 en een groene 91 rijker  :)  :)
En dan zie je nog een hoop in die cataloog staan waarvan je zegt .... :P  :P  :P
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

mnieuwlaet

Kan de 91 rangeerloc al besteld worden? waar vind ik dat terug

mnieuwlaet

gevonden op de website, moet er nog maar zeer recent opstaan (ik bekijk ook niet elke dag alle sites)

janieburton

De Liliput Railbus  heeft die nu een DCC stekker?

Li 133.016 Railbus - Automotrice DC 2-rail analoog
 

dieselfreak

Eén van de 'Nieuwigheden' dit jaar bij Fleischmann is stoomlocomotief type 64 met windleiplaten. Ik hoop wel dat ze zo verstandig zijn om de 64.028 uit te brengen want de 64.168 is al enkele jaren geleden op de markt gegooid. Veel andere keus is er niet want dat waren de enige 64's die windleiplaten hadden.
MC

Peter

Blijf het spijtig vinden dat niemand een 64 met ACFI enz. op de markt brengt.
Iedereen brengt zowat hezelfde model, zelfs Oskar zijn nieuw model
Nu ben je gedwongen om de set van Paul Bellon te kopen.
Met vriendelijke groeten
Peter

janieburton

Citaat van: dieselfreak op 13 maart 2014, 13:37:51 PM
Ik hoop wel dat ze zo verstandig zijn om de 64.028 uit te brengen want de 64.168 is al enkele jaren geleden op de markt gegooid.

Zijn ze dat bij die fabrikanten, verstandig?  :D :D :D :D :D :D Ik denk van niet, Of die CEO's treintjes verkopen of condooms met drukknopen en ritsluitingen voor die mensen maakt dat niet uit het moet geld opbrengen en zo vlug mogelijk(sorry)
 

dieselfreak

Citaat van: Peter op 13 maart 2014, 13:40:47 PM
Blijf het spijtig vinden dat niemand een 64 met ACFI enz. op de markt brengt.
Iedereen brengt zowat hezelfde model, zelfs Oskar zijn nieuw model
Nu ben je gedwongen om de set van Paul Bellon te kopen.

Helemaal mee eens Peter. En je kan wel de set van Paul bellon kopen maar ik knutsel niet graag aan zo'n dure locomotief.
MC

dieselfreak

Citaat van: janieburton op 13 maart 2014, 13:48:30 PM
Citaat van: dieselfreak op 13 maart 2014, 13:37:51 PM
Ik hoop wel dat ze zo verstandig zijn om de 64.028 uit te brengen want de 64.168 is al enkele jaren geleden op de markt gegooid.

Zijn ze dat bij die fabrikanten, verstandig?  :D :D :D :D :D :D Ik denk van niet, Of die CEO's treintjes verkopen of condooms met drukknopen en ritsluitingen voor die mensen maakt dat niet uit het moet geld opbrengen en zo vlug mogelijk(sorry)

Idd, de enige 'sound' die fabrikanten graag horen is het gerinkel van de kassa, het enige wat telt is geld vandaag de dag!
MC

ACFI

Citaat van: Peter op 13 maart 2014, 13:40:47 PM
Blijf het spijtig vinden dat niemand een 64 met ACFI enz. op de markt brengt.
Iedereen brengt zowat hezelfde model, zelfs Oskar zijn nieuw model
Nu ben je gedwongen om de set van Paul Bellon te kopen.

Dag Peter,

met mijn nickname kan ik niet anders dan antwoorden ... Paul Bellon heeft hier een mooi kitje voor uitgebracht http://www.pb-messingmodelbouw.com/nl/schaal-ho/bouwkits/stoomlocomotieven/99004-0-wapenstilstand-locomotief-type-64.

Niet dat ik al aan zo'n kits toe ben.
ACFI a.k.a. Steven T

Michael

Citaat van: SuSke op 12 maart 2014, 22:25:18 PM
Heb me vandaag na een kort gesprekje met Kristof over de voorziene levertijden toch maar laten verleiden om 3 items uit de cataloog te bestellen met goedkeuring van de vrouw die mee was. Ik ben tegen het einde van het jaar dus een Infrabel 62, een blauwe 23 en een groene 91 rijker  :)  :)
En dan zie je nog een hoop in die cataloog staan waarvan je zegt .... :P  :P  :P

Frans kan je iets meer vertellen over de levertijden en dan met name de 91, zonder dat we jou daar dan verder op aanspreken mocht die levertijd achteraf niet reëel blijken.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

mark7758

Gisteren van hun gehoord dat ergens in de zomer het prototype zou moeten proefrijden bij hun.
En daarna kunnen ze pas zeggen hoe snel het gaat.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

SuSke

Inderdaad, de bedoeling was om de 91 tegen de feestdagen leverbaar te hebben, en dat is dan zonder teveel andere moeilijkheden dan deze die ze nu al in gerekend hebben. Een van de grootste problemen is het halen van de afgesproken productie-slots. Als ze die om welke reden dan ook missen, hangen ze volledig af van de "good-will" van hun producent om een nieuwe productietermijn te krijgen.

Voor de andere:
Infrabel (6283 in mijn geval) zou einde April verkrijgbaar moeten zijn
NMBS 2352 - tegen juni/juli
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

B_Modelbouw

Is er ook nieuws over de duikbrillen ??? Wordt November/December 2013 ... 2014 :/
Modelbaan 'Station Ekeren L12' en 'Containerterminal'  in tijdperiode V-VI
Sturing: Koploper - Systeem: 2R-DCC


ward

Ik wacht geduldig af.. Ze zijn besteld, dus ik ben zeker van m'n exemplaar..
Is het deze maand niet, dan is het volgende maand.. M'n bankrekening is er soms blij mee dat het wat langer duurt..
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--