Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

kleine stukken te schilderen

Gestart door bva25j, 12 maart 2014, 14:10:19 PM

GDE

#15
Beste Benoit , Ik wou eerst verder het aanbod van shapeways bekijken voor ik ging bestellen om zo niet steeds verzendkosten te hebben bij elke bestelling maar er is zoveel te zien en ik kon niet langer wachten om jou wissel omzetters aan te kopen dus heb ik vrijdag 3 sets besteld  :) . Ik kijk alvast uit naar het pakketje . Ik hoop dat je nog verder doet met het ontwikkelen van typische Belgische detailelementen voor de modelbaan . 
Groeten Geert

bva25j

Citaat van: marc goovaerts op 15 maart 2014, 22:32:01 PM
Geen reactie van Maurice. Hopelijk ziet hij dit forum niet enkel als een marketingkanaal...  :-\

Dus het even in zijn plaats doen. Hij heeft wel degelijk verftips op zijn site staan: http://railnscale.wordpress.com/tips-nederlands/

Bedankt voor de link !

Ik ben verbazend dat in N scale 3D print ook werkt.

bva25j

#17
Citaat van: geert desc op 16 maart 2014, 02:07:36 AM
Beste Benoit , Ik wou eerst verder het aanbod van shapeways bekijken voor ik ging bestellen om zo niet steeds verzendkosten te hebben bij elke bestelling maar er is zoveel te zien en ik kon niet langer wachten om jou wissel omzetters aan te kopen dus heb ik vrijdag 3 sets besteld  :) . Ik kijk alvast uit naar het pakketje . Ik hoop dat je nog verder doet met het ontwikkelen van typische Belgische detailelementen voor de modelbaan . 
Groeten Geert

Ik had de zelfde reactie gehad de eerste keer ik wilde de resultaat in werkelijkheid zien  :)  Ik ontwikkel sommige stukken dat ik niet op de markt heb gezien  :)




Ik heb het terug geschilderd...

Gaat beter met een druppel afwasmiddel en  minder verf op de pinceel met verschillende lagen

GDE

Benoit , het ziet er super uit met de verf erop  ;) Echt zeer mooie detailstukken ! De weegbrug had ik net bij paul bellon besteld anders had ik deze van jou ook kunnen kopen . Ik heb nog enkele vraagjes voor jou Benoit , De seinen met schuine streepjes die je ontwikkelde is dat na gemaakt van die oude in beton ? Ik kan heel weinig van computers maar zou toch willen bijleren omdat 3D voor onze hobby heel veel mogelijkheden te bieden heeft . Moet je daarvoor een tekenprogramma aankopen om bij shapeways iets te kunnen laten maken en wat kost zoiets ? Ik zou heel graag een NMBS overwegslagboom maken met ronde paal die ze nog met de hand moesten opendraaien zoals deze die in Baasrode  nog gebruikt wordt door de BVS . Groeten Geert 

bva25j

Citaat van: geert desc op 17 maart 2014, 19:14:14 PM
Benoit , het ziet er super uit met de verf erop  ;) Echt zeer mooie detailstukken ! De weegbrug had ik net bij paul bellon besteld anders had ik deze van jou ook kunnen kopen . Ik heb nog enkele vraagjes voor jou Benoit , De seinen met schuine streepjes die je ontwikkelde is dat na gemaakt van die oude in beton ? Ik kan heel weinig van computers maar zou toch willen bijleren omdat 3D voor onze hobby heel veel mogelijkheden te bieden heeft . Moet je daarvoor een tekenprogramma aankopen om bij shapeways iets te kunnen laten maken en wat kost zoiets ? Ik zou heel graag een NMBS overwegslagboom maken met ronde paal die ze nog met de hand moesten opendraaien zoals deze die in Baasrode  nog gebruikt wordt door de BVS . Groeten Geert

Geert,

Ik gebruik verschillende tekenprogramma . Sketchup help me veel maar voor sommige stappen van ontwikkeling heb ik andere programma nodig.
Hier is de lijst dat shapeways ondersteunt
http://www.shapeways.com/tutorials/supported-applications

Voor de rest het hang veel van jij ervaring in tekening ... eri s veel tutorial online on youtube.

Ik moet heerlijk zijn dat ik al lang bezig ben met die programma's voor dat ik kan iets cooncreet kan doen...omdat ik geen opleiding daarvoor gehad.

Het heeft mij geholpen om planen voor de CFBOCQ seinhuis te tekenen.  In het begin is het een beetje ontmoedigend maar daarna is het leuk.

Wat betreft die "seinen" met "V" strepen, inderdaad het is geteken op basis van oude beton model.

"V" strepen zijn voor lijnen met vereenvoudigde bediening .

Ik zal ook de schuine streep op printen voor mijn toekomste baan

GDE

Enorm bedankt Benoit , groeten Geert

bva25j

#21
Hallo,

Ik heb ondertussne mijn "Abri anti-aérien SNCB" (ik ken de naam niet in nederlands)bestelt , gekregen en geschilderd.. ben zeer blij van het restultaat  :P







Ik denk dat die "abri" langs de seinhuis stonden ... of op het einde van een perron.

Ik heb het al lang in Treiges gezien maar weet niet als er nog veel blijven...


marc goovaerts

In Leuven tussen de opstelsporen van de museumloods heeft er ook één gestaan (nu verdwenen), wat meer naar rechts stond er nog één en langs de loods bij de grote schuilbunker lag er eentje op zijn zij.
Bij de laatste open deur en een paar maanden later opgemeten en gefotografeerd om ze 'ooit' te produceren. Is nu dus niet meer nodig (tenzij in N ?)

GDE

#23
Weer heel mooi gemaakt Benoit  ;) Mooi geschilderd de betonkleur en roest  :) De wissel omzetters die ik besteld had zijn toegekomen . Ze zijn echt prachtig !

marc goovaerts

Sorry als we hiermee wat afdwalen, maar hier een paar foto's uit mijn collectie aangaande de éénpersoonsbunkertjes...

Leuven, naast de grote schuilkelder:


Leuven, naast de sporen (voorbij de draaischijf), de enige die ik ooit kon fotograferen mét deur:


Een foto die ik op het net vond en zich in Hamont zou situeren:


Aan die tussen de hoofdsporen in Leuven ben ik nooit geraakt voor ze hem weghaalden. Vanuit de trein leek hij wel nog compleet, inclusief het muurtje. Maar dat was bijna een halve cirkel, bestaande uit drie delen betonplaten ipv twee. Idem op een foto die ik ooit zag van een soortgelijke bunker op het einde van een perron. Die laatste was half in de grond ingebouwd.

Er is nog één exemplaar te bezichtigen: op de helling onder het tweede seinhuis van Neerpelt. Maar wel tot de helft overwoekerd.

weerstandje

Hallo, als je een ultrasoon reiniger koopt koop dan gelijk een goede met verwarming. frequentie minimum 30kHz , temperatuur regelbaar van 25°C - 40°C. Inox kuip en timer.
Ik heb mijne in Duitsland gekocht , ongeveer 150 euro. En koop ook een gepast reinigings product, ongeveer 25euro.
Verhard vet en olie verdwijnt zo van mechaniek, en alvorens te schilderen zeker aan te raden.

bva25j

Citaat van: geert desc op 29 maart 2014, 01:09:45 AM
Weer heel mooi gemaakt Benoit  ;) Mooi geschilderd de betonkleur en roest  :) De wissel omzetters die ik besteld had zijn toegekomen . Ze zijn echt prachtig !

Geert als jij zal die wissel omzetter op jij modelbaan zetten... stuurt maar foto's  omdat ik heb nog geen modelbaan momenteel  :-\ geen plaats

bva25j

Citaat van: weerstandje op 29 maart 2014, 11:41:24 AM
Hallo, als je een ultrasoon reiniger koopt koop dan gelijk een goede met verwarming. frequentie minimum 30kHz , temperatuur regelbaar van 25°C - 40°C. Inox kuip en timer.
Ik heb mijne in Duitsland gekocht , ongeveer 150 euro. En koop ook een gepast reinigings product, ongeveer 25euro.
Verhard vet en olie verdwijnt zo van mechaniek, en alvorens te schilderen zeker aan te raden.

Bedankt voor de tip...

Ik heb een kleine en het werkt al goed . Maar het is alleenmaar voor kleine stuken. Als il moet iets langer dan 20 cm kuisen is het te klein.

Marc bedankt voor die foto's en informatie...

Ik ben verbazent va de derde foto ... Ik ben blij dat ik zo "éénpersoonsbunkertjes" moet gebruiken. :-*

bva25j

Ik heb juist mijn Majolini waterkraan gekregen ...

Ik wacht op mijn nieuwe verf.
Die fotos zijn getrokken met mijn GSM , dat is waarom zij ziet niet zo precies uit.... maar voor mij de resultaat is uitstekent.

Ik heb die volgende vraag aan de TMM al grevraagd maar heeft iemand beelden of fotos van die kraan in kleur  ?

Ik heb deze van Treignes maar mischien bestaat nog enkele in Belgie dat ik niet kent.

Benoît




GDE

Hallo Benoit ,
WOW ! Zeer mooi gemaakt . Ik heb in mn boeken gezocht naar kleurfoto's van dit type kraan maar nog niks gevonden . Meestal zijn het zwart wit foto's of van andere types . Ik blijf zoeken ...  ;)