Een boot bij de trein ?

Gestart door Opa-Bullcat, 08 maart 2014, 13:08:00 PM

Opa-Bullcat

Wel de boot is aangekomen, zeg je dat zo, onee afgemeerd in huize bullcat  :-X

Daar er kenners zitten hier wil ik graag jullie mening wat betreft de schaal, ik heb er een paar 20 feet containers opgezet zodat het wat meer beeld geeft hoop ik















Wel ik ben benieuwd wat jullie vinden van de schaal tussen de 1:87 containers en de boot.


ceuleer

Welke schaal is de boot ?
Op het eerste zicht past het bij elkaar.
Is de boot een bouwpakket ?

Grz,
Gunter

Catje

Goedemiddag Hans,

Heb tot een 3 tal jaar geleden ook rc modelschepen geboud, en ik weet dat de gangbare schaal  1/25 ,  1/50 of 1/100 was om schepen te bouwen.
Misschoen een tip, kijk eens op de site vande Nederlandse Vereniging voor Modelbouwers ( NVM ).
Zij beheren een kompleet archief van o.a. scheepstekeningen.
hier de link ; http://www.modelbouwers.nl/pdf/Catalogus%20schepen.pdf

Persoonlijk vind ik de containers heel goed passen bij uw schip. 8)
Ik vermoed dan ook dat dit model 1/100 is.
Ik weet dat grote modellen van o.a. zeeschepen op de schaal 1/100 gemaakt worden.
En om uw scheepsmodel om te bouwen naar een containerschip mag dan ook niet al te veel problemen zijn. ;)
U zult er genoeg info over kunnen vinden.

Mooi model schip, dat het heel goed zal doen als containerschip.

Groeten,Willy


Opa-Bullcat

ik weet de schaal van deze boot dus niet, ik weet alleen dat hij 125 lang  x 22 cm breed is, ook weet ik geen naam van het schip :(

Maar volgens mij ga ik eens kijken in dat archief op die link.

Bedankt zover.

Hans

tsjoektsjoek

misschien kun je eens informeren bij de bouwers van havenbaan KAJ-M
de sport verloedert
modelspoor verbroedert

Dreha

@Opa-bullcat

Mijn vader is nogal bezig met scheepsmodellen en we hebben ook jaren gevaren met een binnenschip.
Dus ik denk dat ik mag zeggen dat ik er iets van weet/ken.
De schaal lijkt mij wel ongeveer 1/100 ste te zijn, dan geeft een schip van 125m lang bij 22m breed.
Dat is op zich vrij breed voor de lengte. De verhouding lengte / breedte ligt normaal zo rond de 1 op 6 tot 1 op 8.
De vorm van de romp + de relatief lage opbouw (kajuiten + commandobrug) lijken mij eerder te wijzen naar een tankschip.
Bij een containerschip is de opbouw anders, dwz korter, hoger (5 verdiepen + commandobrug) en helemaal achteraan.
Dit alles om zoveel mogelijk containers te kunnen meenemen.
Google maar eens containerschip en je ziet zeer veel voorbeelden deze kleiner containerschepen die gebruikt worden om containers van kleinere zeehavens naar de grote te brengen.
Maar voor de leek is het model perfect aanvaardbaar en zeker een mooi aanwinst voor jouw baan.

Groeten,

Harald

Opa-Bullcat

Dank je Harald, gelukkig hoefd het ook niet exact te lijken ik kan leven met ongeveer.

We gaan tzt deze jongen ombouwen tot container schip :)