Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Forum=Facebook ?

Gestart door vanmiegroet, 07 maart 2014, 13:23:43 PM

Gerolf

De reacties van de admins waren ook niet naar jou gericht, Ruben  ;)

Dat de babbelhoek meer gebruikt wordt voor allerlei zaken, tja ...
we zijn al content dat het populistische gedoe over "maatschappelijke" problemen er uit is.
Maar dat er meer disputen zijn? Ik zou denken: minder - door de laatste interventies
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Sicco


janieburton

Het meeste logische antwoord is gegeven door OlivierV.

Citaat van: OlivierV op 07 maart 2014, 13:36:09 PM
Een forum is net zoals een buffet, je neemt wat je graag lust, de rest laat je links liggen. ;)

Ik lees en bekijk ook enkel wat mij interesseert hoor, naar de rest kijk ik zelden om.

En ik geloof nooit dat in clubs(modeltreinclubs, sportclubs, enz......) enkel en alleen over de activiteiten binnen de club wordt gesproken, er zal daar ook wel over andere dingen worden gesproken, hetzelfde is  het op de werkvloer daar wordt ook over andere dingen gesproken dan over het werk alleen.

 

Havoc

Diegenen die denken dat een nieuw forum oprichten iets gaat uithalen mogen altijd proberen. We zijn hier niet in N-Korea, het kan zonder probleem. Maar ik vrees ervoor dat het iets gaat veranderen, het blijven tenslotte mensen bij elkaar. Je kan nog zo erg willen dat er over niks anders gesproken wordt dan over treinen maar dat gaat nooit lukken. Je wil nu eenmaal toch iets meer weten over de andere forumleden dan hoeveel treinen ze in hun kast hebben staan of wat ze nu weer gekocht hebben van treintjes.

Er zijn zo'n forums waar je het echt over niets anders mag hebben. Maar meestal is daar 2 man en een paardekop en die kennen elkaar want zitten elke week bij elkaar en er is niks te beleven op die forums. Waarom dan een forum? Als ik dit hier vergelijk met andere forums dan lijkt het me héél normaal. Kijk ook eens na waarom die dingen "forum" noemen...

Dat er delen en draadjes van het forum zijn die niet iedereen aanstaan kan ik best inkomen. Kijk zelf ook niet naar alles. Op een treinbeurs kijk ik ook enkel naar wat me interesseeert.  Misschien wordt er wat weinig getoond. Kan zijn, maar dat begrijp ik wel.

CiteerEn ik geloof nooit dat in clubs(modeltreinclubs, sportclubs, enz......) enkel en alleen over de activiteiten binnen de club wordt gesproken, er zal daar ook wel over andere dingen worden gesproken, hetzelfde is  het op de werkvloer daar wordt ook over andere dingen gesproken dan over het werk alleen.

Moest dat zo zijn zouden die allemaal geen kantine nodig hebben. Nochtans heeft die meestal goed te doen. Behalve als je met enkele collega's rond je zit die buiten hun job geen leven hebben.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Catje

Ook ik vind dit een heel plezierig forum, lees hier graag. 8)
En laten we blij zijn dat een ieder hier zijn mening mag uiten.
En wat betreft de topics, er zijn en blijven altijd topics die iemand veel of juist weinig leest al naar gelang de behoefte.

En wat betreft de administrators, heren ga zo door.
Zij steken heel veel tijd om het een ieder naar zijn zin te maken.

Dit forum bezoek ik dagelijks en lees en post hier nog met veel plezier.

Groeten,Willy

PietB

Citaat van: Havoc op 08 maart 2014, 12:27:18 PM
Diegenen die denken dat een nieuw forum oprichten iets gaat uithalen mogen altijd proberen.
Ik kan je uit eigen ervaring vertellen dt daar geen behoefte aan is, er is kennelijk al genoeg aan fora over modelspoor e.d.
Ik heb, denk ik een informatieve website met daaraan gekoppeld een forum.
De site wordt goed bezocht, de logs wijzen dat uit, maar het forum is zo dood als een pier.

Het is maar goed dat ik er niet mijn brood mee moet verdienen  ;)

grt Piet.

Huugooke

Alhoewel ik me had voorgenomen om me in dit soort discussies niet meer te mengen...

Toen ik een paar jaar geleden dit forum ontdekte, en me als lid aanmeldde, kreeg ik als commentaar van een kennis "Wat? Bij die ruziemakers?"
Het is dus iets dat dit forum bijzonder maakt, en het is dus ook niet iets recent.
In het begin wist ik niet wat eerst lezen, alles was tenslotte nieuw voor me, na dertig jaar "stilstand".
Na een tijdje ga je je "thuis" voelen, je weet hoe bepaalde mensen gaan reageren en je kunt dat negeren of er op in gaan.
Je voelt je zo thuis dat je ook je eigen frustraties wil delen, tenslotte is dat een stuk therapie.
In elk geval zijn de "ruzies" iets wat dit forum vrij uniek maakt, en ik bewonder de moderators dat ze het volhouden om alles toch een beetje in goede banen te leiden.
Maar (en dat is hiervoor al gezegd) om heibel te voorkomen is het weren van alle discussies, die niet met het thema van dit forum te maken hebben, een must.
Eigenlijk heeft niemand zaken met de waterleiding, de studies, de burgerlijke stand enz. van de forumleden. Maar dat soort bijdragen geeft dit forum juist een heel menselijk gezicht.
Ik zou zeggen, goeie moed aan de moderators, ze hebben een flinke taak voor zichzelf weggelegd!
Jammer dat de banvloek is uitgesproken over een bepaald lid, ik zou bij deze willen vragen of de moderator(s) de hand over het hart willen strijken en op hun beslissing willen terugkeren.

loco

Hugooke, goed gezegd.
Zo zie ik het ook. De enige manier om te overleven en te blijven genieten van de mooie dingen die op dit forum gezegd en getoond worden.


conducteur

Een ban? Wie hier? Daar moet je toch al iets serieus scheef voor doen hier  ;)
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Havoc

CiteerIn elk geval zijn de "ruzies" iets wat dit forum vrij uniek maakt,

Ik zou niet durven beweren dat ruzies iets speciaal van dit forum zijn. Er zijn er waar asbesten ondergoed het minimum is.

CiteerMaar (en dat is hiervoor al gezegd) om heibel te voorkomen is het weren van alle discussies, die niet met het thema van dit forum te maken hebben, een must.

Ja? Willen we eens een discussie houden over verweren? Of over de goeie betonkleur? Je kan over alles ruzie maken. En hoe gedrevener je over iets ben hoe sneller/erger. Vandaar dat zoiets als dit hoekje geen slecht idee is, het leidt spanningen in de andere draadjes af. Kan je op sommige forums waar zo'n babbelhoek niet is en enkel over "het topic" geschreven mag worden goed zien. Daar maken ze meer ruzie in de draadjes. Hier maken ze ruzie in een hoekje. Kan natuurlijk ook zijn dat er op die forums niks te beleven valt en dus geen ruzie kan gemakt worden.

Wat me altijd blijft verbazen is dat er mensen zich aan ergeren maar het toch niet kunnen laten van hier te komen en er over te klagen. Ook menselijk natuurlijk.

CiteerJammer dat de banvloek is uitgesproken over een bepaald lid,

Tja, denk er het mijne over als dat het geval mocht zijn.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Huugooke

Met die heibel bedoelde ik wel duidelijk: heibel-over-niet-trein-gerelateerde-onderwerpen.
Anders heb je gelijk: ik herinner me verhitte discussies over rails... code...
Als een "regelmatig" lid geen bijdrage meer levert is die ziek, dood, in de gevangenis, op reis, heeft een ander hobby of... is verbannen ;). Lastig natuurlijk.

janieburton

Waarom is er iemand verbannen?
 

OMC

Citaat van: Huugooke op 12 maart 2014, 17:56:21 PM
Als een "regelmatig" lid geen bijdrage meer levert is die ziek, dood, in de gevangenis, op reis, heeft een ander hobby of... is verbannen ;). Lastig natuurlijk.

Nee hoor, gewoon het gezeik en willekeur van sommigen beu. Ik was vrij regelmatig.
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

janieburton

Citaat van: OMC op 13 maart 2014, 03:45:27 AM
Citaat van: Huugooke op 12 maart 2014, 17:56:21 PM
Als een "regelmatig" lid geen bijdrage meer levert is die ziek, dood, in de gevangenis, op reis, heeft een ander hobby of... is verbannen ;). Lastig natuurlijk.

Nee hoor, gewoon het gezeik en willekeur van sommigen beu. Ik was vrij regelmatig.

Men moet ook problemen durven aanschouwen en bij naam noemen, want als men altijd en alles enkel door een "roze bril" wil zien dan kan dat ook eens verkeren, ttz de "roze wolk" hangt hoog en als men er afvalt dan kan men diep vallen.



 

Johnnytrein

Misschien heeft het smog alarm van heden en morgen er iets mee te maken. :)
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about