Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Schatten op zolder en op andere plaatsen

Gestart door Huugooke, 06 maart 2014, 14:02:00 PM

Chrisrail

#15
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

dani

ja, nu kunnen we een hele discussie voeren over het al dan niet slank of superslank zijn van de ene fabrikant tegenover de andere.
En daar zal Hugo niet veel aan hebben vrees ik met zijn M-rails.   Ikzelf noem mijn eigen graag  "volslank" al ben ik zo vet als een otter, dus het is eebn kwestie van namen geven.  Ik heb die wisseld niet ontworpen, en heb ook de namen niet bedacht, dus ik onthou me van verder kommentaar of discussie.


By the way, Hugo wat ik niet goed snap is dat da klein lokje meer weegt dan die grote stomer ???  (of heb ik dat verkeerd gelezen ?)
Is die stomer dan van plastiek en de kleine van lood of ander metaal ?   Of is die grote van een ander merk met een sleper onder gebouwd ?  Die durven nogal eens last hebben.  Zeker als de sleper over de verhoogde puko's op de wissel komen, dan durven ze de wielen al eens los duwen van de rails .   Ik heb het ook met een Fleischmann die ik heb omgebouwd naar 3-rail en met een Mehano  Thalys.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Herwig

"natuurlijk verweerde"   Märklin-spoortjes:
'k heb ergens op zolder nog een aantal geroeste metalen H0-rails  (met hier en daar nog een orig. doosje, denk 'k.)
Wat doe 'k ermee:  ontroesten (hoe dan?) of geroest-en-wel aan een liefhebber doorgeven, of toch maar aan  "pot en pan"  (*) meegeven?

( (*) ambulante, rondrijdende huis-aan-huis ophaler oude metalen, hier in 't dorp)